پرداخت زکات راهی به سوی کاهش فاصله طبقاتی در جامعه
کد خبر: 3477959
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸
حجت‌الاسلام شاهمرادیان تأکید کرد:

پرداخت زکات راهی به سوی کاهش فاصله طبقاتی در جامعه

گروه اجتماعی: مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: پرداخت زکات علاوه بر از بین‌ بردن فاصله طبقاتی باعث حفظ و برکت در مال می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین روح‌الله شاهمرادیان، مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام، امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، اظهار کرد: یکی از وظایف سازمانی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی بحث تبلیغ و ترویج پرداخت زکات است.
این عضو شورای زکات استان با بیان اینکه بحث دریافت زکات و هزینه کرد آن از وظایف کمیته امداد امام خمینی(ره) است افزود: رویکرد ترویج، تبلیغ، تشویق و فرهنگ‌سازی در بحث زکات در بین کشاورزان بر عهده ماست و نباید فراموش کرد که نماز و زکات دو موضوع بسیار با اهمیت در دین مبین اسلام هستند که همواره در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.
حجت‌الاسلام شاهمرادیان اضافه کرد: یکی از ارکان تشکیل حکومت اسلامی زکات است و خداوند نسبت به این بحث توجه خاص داشته چرا که پرداخت زکات از سوی اقشار مختلف جامعه باعث کم شدن فاصله‌های طبقاتی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه انفاق از نفقه می‌آید و به معنای پر کردن شکاف و فاصله است خاطرنشان کرد: پرداخت کننده زکات شاهد برکت در زندگی خود خواهد بود و این برکت به گونه‌ای است که 32 مرتبه در قرآن ذکر شده است و باید گفت که با پرداخت زکات می‌توان مشکلات اقتصادی جامعه را کم کرد.
مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان به موارد مصرف زکات اشاره و آن را از مسایل عام‌المنفعه اعلام و عنوان کرد: موارد مصرف زکات در 8 باب تعریف شده که یکی از مقوله‌های الهی است که بیشترین تاکید روی آن است.
حجت‌الاسلام شاهمرادیان با بیان اینکه در حوزه زکات و روانشناسی نیز تاکیدات زیادی وجود دارد گفت: زکات تاثیر مهمی در آرامش روانی انسان دارد و در تعالیم دینی نیز به برخورد با افرادی که زکات پرداخت نمی‌کنند تاکید شده است.
این عضو شورای زکات استان ترویج، تبلیغ و فرهنگ‌سازی در بحث پرداخت زکات را از رویکردهای کار حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی دانست و اظهار کرد: از مروجان کشاورزی نیز برای نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات در سطح استان استفاده می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه پرداخت زکات در سال‌های اخیر خوشبختانه سیر صعودی داشته اضافه کرد: اخیرا در همایش سراسری پرداخت زکات در کشور که با حضور مدیران کل کمیته امداد امام خمینی‌(ره)، جهاد کشاورزی و ائمه جمعه سراسر کشور برگزار شد به نمایندگی از وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد دادم که مورد پذیرش رییس کمیته امداد کشور نیز قرار گرفت که عبارت بودند از تشکیل مرکز تحقیقات زکات در کشور، راه‌اندازی رشته زکات در مراکز آموزش عالی و یا اگر محقق نشد ایجاد چند واحد درسی در رشته‌های کشاورزی.
حجت‌الاسلام شاهمرادیان در پایان به تهیه و توزیع جزوات احکام شرعی زکات بین کشاورزان استان اشاره و افزود: وقتی پرداخت کننده زکات تاثیر کار خود را در زندگی‌اش ببیند بدون شک در جامعه بسط داده و گسترش خواهد یافت.
captcha