ترویج عدم تفاوت بین زن و مرد، بدترین ظلم در حق بانوان است
کد خبر: 3485157
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
حجت‌الاسلام قریشی:

ترویج عدم تفاوت بین زن و مرد، بدترین ظلم در حق بانوان است

گروه سیاسی: امام‌جمعه ارومیه ا اشاره به اینکه اسلام ارزش فراوانی به جایگاه زن در جامعه قائل شده است افزود: ترویج اینکه بین خانم‌ها و آقایان تفاوتی وجود ندارد، بدترین ظلم و جنایت در حق بانوان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، امام جمعه ارومیه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: زنان و مردان از نظر ارزش و انسانیت فرقی ندارند و هر کس که با تقواتر باشد در نزد خدای متعال با ارزش‌تر است اما از نظر ساختاری خانم غیر از آقا و آقا غیر از خانم است تفاوت باعث می‌شود که وظیفه‌ها فرق کنند.

وی با اشاره به اینکه اسلام ارزش فراوانی به جایگاه زن در جامعه قائل شده است افزود: در جامعه ما بزرگ‌ترین افتخار برای خانم‌ها این است که ایام میلاد حضرت زهرا (س) که روز بسیار بزرگی است به خانم‌ها و مادران تعلق دارد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد:جایگاه و منزلتی که اسلام برای زنان متصور شده است در هیچ آیین و مکتبی نمی‌توان مشاهده کرد و اسلام اعلام کرد که از نظر ماهیت و شخصیت بین خانم و آقا هیچ فرقی وجود ندارد.

حجت‌الاسلام قریشی اظهار کرد: ترویج اینکه بین خانم‌ها و آقایان تفاوتی وجود ندارد، بدترین ظلم و جنایت در حق خانم‌ها است درحالی‌که از نظر ارزش و انسانیت فرقی ندارند و هر کس که با تقواتر باشد در نزد خدای متعال با ارزش‌تر است اما از نظر ساختاری خانم غیر از آقا و آقا غیر از خانم است تفاوت باعث می‌شود که وظیفه‌ها فرق کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 12 فروردین به‌عنوان روز پیروزی جمهوری اسلامی اظهار کرد: در 12 فروردین 58 نوع حکومت بر اساس تفکر آزادی و آزادی‌خواهی که در منشور و متن اسلام است امام (ره) تدبیر کرده بودند به رفراندوم گذاشته شد.

امام‌جمعه ارومیه ادامه داد: مردم با قاطعیت آرا نشان دادند که جمهوریتی را می‌خواهند که همراه با اسلامیت باشد و با اسلام اداره شود.

حجت‌الاسلام قریشی افزود:در طول تاریخ و در هیچ مملکتی یک چنین رأی‌گیری و ثبت آرا صورت نگرفته است نه تنها نظر و اعتماد مردم بلکه اوج همفکری و آزادی‌خواهی که امام خمینی (ره) آن را از دین اتخاذ فرموده بودند، نشان می‌داد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی همچنین با اشاره به دیدار مداحان با مقام معظم رهبری اظهار کرد:مقام معظم رهبری در این دیدار به مداحان توصیه کردند که ضمن مداحی باید مسائل روز را هم بیان کنند همانطور که اهل‌بیت(ع) هم این‌گونه بودند در هنگام بیان مطالب عبادی به مسائل سیاسی هم ورود می‌کردند.

captcha