معلم پیرانشهری برای تعلیم سه دانش‌آموز 35 کیلومتر راه کوهستانی را طی می‌کند
کد خبر: 3563128
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷

معلم پیرانشهری برای تعلیم سه دانش‌آموز 35 کیلومتر راه کوهستانی را طی می‌کند

گروه اجتماعی: معلم فداکار یکی از کوچکترین مدارس ایران در مرز عراق با 30 سال سابقه تدریس به‌صورت داوطلبانه روزانه 30 کیلومتر با ماشین و 5 کیلومتر را پیاده در دل کوهستان‌های پیرانشهر برای آموزش و تعلیم سه دانش‌آموز روستایی طی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، معلم سه دانش آموز روستای مرزی بدرآباد در سال آخر خدمت خود داوطلبانه کار تعلیم و تربیت این سه دانش آموز روستایی را به عهده گرفته است.

بر اساس اين گزارش؛ این روستا مرزی و جنگلی که در 35 کیلومتری شهر پیرانشهر واقع شده است تا چند سال پیش مدرسه نداشت و دانش آموزان آن یا باید در روستا های اطراف مشغول تحصیل می شدند یا ترک تحصیل می کردند.

بر اين اساس، با مستقر کردن یک کانکس 6 متری توسط آموزش و پرورش شهرستان پیرانشهر و اعزام معلم از سال 1393 به بعد این روستا دارای مدرسه  شد و روند ترک تحصیل دانش آموزان این روستا متوقف شد.

اين گزارش مي افزايد؛ این معلم پیرانشهری در این روستا غیر از درس دادن به سه دانش آموز دختر که در پایه های مختلف تحصیلی مشغول تحصیل هستند هر شب برای دیگر اهالی روستا که از نعمت سواد بی بهره هستند و سال هاست که آرزوی باسواد شدن را دارند کلاس های نهضت سواد آموزی دایر کرده است.

معلم فداکار پیرانشهری در این خصوص گفت: برای رسیدن به روستای بدر آباد مجبور است 30 کیلومتر از شهر پیرانشهر تا روستای بدر آباد را با ماشین و پنج کیلومتر بعدی را با پای پیاده طی کند.

صلاح الدین سخنور افزود: با 30 سال سابقه تصمیم گرفتم به خاطر رضای خداوند، خدمت به کشور و با وجود تحمل مشکلات و دوری راه در خدمت آموزش به دانش آموزان روستای مرزی بدر آباد در این مدرسه باشم.

وی با بیان اینکه دانش آموزان آینده سازان میهمن اسلامیمان هستند، یاد آور شد: من هم مثل مرزبانان کشور که در پاسداری از مرزها تلاش می کنند در سنگر علم و دانش از مرزهای علم و فرهنگ کشور خود در این نقطه مرزی حراست می کنم.

سارینا احمدی که در پایه دوم ابتدایی این مردسه مشغول به تحصیل است، گفت: اگر هم اکنون ما مدرسه نداشیتم باید برای ادامه تحصیل سه کیلومتر راه روستای همجوار را طی می کردیدم تا به مدرسه دیگر برویم .

وی افزود: در فصل سرما با بارش باران و برف نمی توانسیتم به روستای مجاور برویم در این صورت مجبور می شدیم ترک تحصیل کنیم و مثل بچه های بزرگ تر از ما که مدرسه نداشتند، بی سواد باشیم.

یکی دیگر از دانش آموزان که در پایه سوم تحصیل می کند، اظهار کرد: فکر می کردم برای این روستای دور دست هرگز مدرسه دایر نشود ولی خوشبختانه امروز با همت دولت صاحب مدرسه و معلم سخت کوش و مهربان هستم.

گفتني است؛ روستای بدرآباد با 71 نفر جمعیت و 10 خانوار در در 35کیلومتری شهرستان پیرانشهر از توابع بخش مرکزی قرار دارد.

منبع: ایرنا
captcha