صعود 11 پله ای آذربایجان غربی در جمع آوری نذورات بازسازی عتبات عالیات
کد خبر: 3647631
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۲
حسینی بیان کرد:

صعود 11 پله ای آذربایجان غربی در جمع آوری نذورات بازسازی عتبات عالیات

گروه اجتماعی: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی با اشاره به میزان کمک های خیرین استان در 6 ماه نخست سال جاری، گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری، شاهد صعود 11 پله ای ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی در جمع آوری نذورات مردمی هستیم.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) ز آذربایجان غربی، امروز 6 مهر ماه سید حسن حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه  اظهار کرد: آذربایجان غربی در سال گذشته، رتبه 31 کشوری را در میزان نذورات بازسازی بقاع متبرکه داشت و این استان در 6 ماهه نخست سال جاری، با 11 پله ارتقاء، رتبه 20 کشوری جمع آوری نذورات مردمی را کسب کرده است.

وی ادامه داد: میزان کمک های مردم آذربایجان غربی در 13 سال گذشته مبلغ 450 میلیون ریال بوده در حالی که فقط در 6 ماه نخست سال جاری این مبلغ به 8 میلیارد و 500 میلیون ریال رسیده است.

حسینی تصریح کرد: نیمی از دلیل افزایش چشمگیر کمک های خیرین، حاصل تلاش اصحاب رسانه در حوزه اطلاع رسانی و آگاهی  به مردم آذربایجان غربی بوده است.

وی با اشاره به تاریخ تاسیس و فعالیت های ستاد بازسازی عتبات عالیات، بیان کرد: بس از سقوط رژیم بعث در عراق و درخواست مردمی از علما و مراجع تقلید و پس از از کسب تکلیف از مقام معظم رهبری، به منظور بازسازی و گسترش آبرو مند بقاع متبرک ائمه اطهار (ع)، ستاد بازسازی عتبات عالیات در سال 82 شروع به کار کرد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی افزود: این ستاد در 31 استان کشور فعال بوده و ستاد بازسازی عتبات عالیات در تمام استان های کشور، با تکیه بر دانش و علوم مهندسان ایرانی، و با بهره گیری از نیروی کار و مصالح و ابزار ایرانی در بازسازی و گسترش بارگاه معصومین (ع) مشارکت دارند.

وی با اشاره به موکب های آذربایجان غربی در اربعین حسینی، بیان کرد: تعداد 9 موکب  اربعین حسینی از آذربایجان غربی در سامرا، مرز خسروی، کربلا، مابین مسیر کربلا و نجف استقرار یافته و همچنین یک موکب نیز به منظور ارائه خدمات به سه هزار نفر زائر ترکیه و جمهوری آذربایجان، در مرز بازرگان پیش بینی شده است.

حسینی تاکید کرد: تعهد موکب های آذربایجان غربی، ارائه خدمات به 18 هزار زائر دراربعین حسینی بوده که در حال حاضر خدمات رسانی در موکب های استان  به 30 هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به فعالیت های ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی در عراق، اظهار کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی متعد به ساخت وگسترش 2 هزار متر مربع در شهر های نجف اشرف و کربلای معلی شده که این پروژه عمرانی متعهد شده استان، با مبلغ 70 میلیارد ریال در آینده به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی تصریح کرد: از تمام عموامل و مسئولان ستاد بازسازی عتبات عالیات در ارومیه و سایر شهرستان های استان که بدون هیچ گونه دستمزد مادی در راه معصومین وامام حسین (ع) فعالیت میکنند، کمال تشکر و قدردانی را دارم.  

captcha