خدمات اورژانس تهران در اربعین/ مترو به کمک اورژانس تهران می‌آید
کد خبر: 3654470
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
موسوی عنوان کرد:

خدمات اورژانس تهران در اربعین/ مترو به کمک اورژانس تهران می‌آید

گروه سلامت: رئیس اورژانس تهران از آمادگی این نهاد با 40 دستگاه آمبولانس و 9 هزار نفر نیرو در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی برای زائران راهپیمایی اربعین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، اسدالله موسوی، رئیس اورژانس تهران در نشست خبری که ظهر امروز 26 مهرماه در رابطه با خدمات اورژانس در اربعین برگزار شد با اشاره به آمادگی این سازمان اظهار کرد: حدود 9 هزار نفر نیروی اورژانس در مبادی ورودی و خروجی مرز ایران و عراق و همچنین خاک عراق مستقر می‌شود.

وی افزود: اورژانس تهران به عنوان یکی از اورژانس‌های بزرگ کشور در امر لجستیک اورژانس‌های مستقر سایر استان‌ها را در مرز ایران بر عهده دارد.

وی با تاکید بر اینکه اورژانس تهران یکی از مراکز خدمات زیادی را به مردم ارائه می‌دهد عنوان کرد: مباحث تعمیر و نگهداری، ارتباط بیسیم و تامین 146 قلم دارو را در اربعین امسال بر عهد دارد.

موسوی ادامه داد: سعی می‌کنیم که همزمان با خدمات دهی برنامه اربعین خدمات جهادی به روستاهای محروم مسیر اربعین ارائه دهیم. که در این میان روستاهای مرزی قصر شیرین، خسروی، روستاهای مسیر ایلام تا مهران و بخشی از روستاهای خرمشهر، آبادان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه یک ماه فعالیت‌های اورژانس پیش از اربعین تا بعد از آن ادامه دارد عنوان کرد: خدمات ما کمتر از پارسال نیست چه بسا افزایش پیدا کند ما با امکاناتی شامل 40 آمبولانس و تعدادی موتورلانس حضور داریم. همچنین یک دستگاه بالگرد برای اورژانس هوایی در مرز مهران اختصاص داده شده است.

وی یاد آور شد: سعی می‌کنیم که از تجربه خدمات بخش خصوصی هم در زمینه نفرات و امکانات استفاده شود.

موسوی گفت: علاوه بر تکنسین‌های اورژانس نیروهای بهداشت عمومی، مبارزه با بیماری، تیم‌های شناسایی بیماری‌های واگیر نیز تیم‌های اورژانس را همراهی می‌کنند و هر گونه ورود زائران به مرز‌های ایران کنترل می‌شوند.

وی افزود: در بخش درون سرزمینی تمامی خدمات بهداشتی درمانی بر عهده وزارت بهداشت و با محوریت اورژانس است کلیه دستگاه‌ها نیز در این ماموریت تابع اورژانس و زیر نظر این نهاد کار می‌کنند در خارج کشور نیز مرکزیت خدمات از سوی هلال احمر کنترل می‌شود.

رئیس اورژانس تهران با اشاره به امکانات و ظرفیت‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی تصریح کرد: در هنگامه بحران و یا مراسمات مختلف ما از ظرفیت‌های این دانشگاه‌ها برای برپایی بیمارستان‌های صحرای در مراسمات مثل اربعین استفاده می‌شود ضمن اینکه در مرزهای شلمچه و مهران سپاه و ارتش نیز بیمارستان‌های صحرای خود را در صورت نیاز به این ماموریت اختصاص می‌دهند.

وی با اشاره به برپایی مراسم جاماندگان از اربعین در تهران گفت: در سال گذشته یک راهپیمایی از میدان امام حسین(ع) تا حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد که طی آن اورژانس خدماتی را ارائه داد که امسال نیز خدمات از سوی اورژانس ارائه می‌شود.

کاهش میزان مزاحمین تلفنی اورژانس در سال جاری

اسدالله موسوی رئیس اورژانس تهران با اشاره به کاهش تعداد مزاحمین تلفنی اورژانس در سال جاری گفت: آخرین آمار سال گذشته هزار و 100 تماس مزاحمتی با اورژانس تهران داشتیم که خوشبختانه امسال این تعداد به حدود 700 مورد در روز رسیده است که نشان می‌دهد مردم با خدمات اورژانس و ارزش آن آشنا شدند و به آن احترام می‌گذارند.

وی در ادامه از افزایش تماس‌های واقعی مردم با اورژانس خبر داد و گفت: پیش از این تماس‌های واقعی ما برای اورژانس زیر هزار تماس بود که در حال حاضر به بیش از دو هزار تماس در روز رسیده است که باعث خوشحالی ما در ارائه خدمات به مردم است.

وی با بیان اینکه عمدتا مشکل ما در خدمات رسانی به مردم در زمان استاندارد ترافیک است اظهار کرد: بیشترین خدمات ما و تماس‌های تلفنی از ساعت 10 صبح تا 2 بعد از ظهر و 6 عصر تا 11 شب است که منطبق پیک ترافیک تهران است.

وی در ادامه از کاهش زمان رسیدن نیروهای اورژانس به سر صحنه خبر داد و گفت: پیش از این متوسط زمان رسیدن به سر صحنه حادثه بیش از 30 دقیقه بود که امسال به کمتر از 28 دقیقه در ماه‌های ابتدای رسید و اکنون می‌توانیم مژده دهیم که زمان رسیدن اورژانس زیر 20 دقیقه و حدود 15 دقیقه است.

مترو به کمک اورژانس تهران می‌آید

رئیس اورژانس تهران با اشاره به جلسات مشترکی که با شورای شهر تهران درباره استفاده از خطوط مترو برای امداد رسانی داشتن گفت: مقرر شد با همکاری شهرداری، شرکت بهره‌برداری مترو، شرکت زیر ساخت و شورای شهر امکان استفاده از متروی تهران برای انتقال مصدومین، تجهیزات و پرسنل اورژانس فراهم شود.

وی افزود: با تدبیری که شده است قرار شد خطوط مترو با همراهی شرکت زیر ساخت مترو تا حیاط 8 بیمارستان مشخص شده در تهران کشیده شود تا انتقال مجروحین در حوادث بزرگ محقق شود.

موسوی گفت: شرکت بهره برداری مترو قرار است واگن و لوکوموتیو مخصوصی برای این کار در اختیار اورژانس بگذارد.

وی اجرایی شدن این موضوع را منوط به تامین هزینه مورد نیاز دانست و گفت: در بودجه سال 97 اورژانس طرح‌های مورد نظرش را به شورای شهر ارائه داده است که در صورت تامین آنها این اقدام به زودی اجرایی خواهد شد.

captcha