«آیه‌های مهربانی» آموزه‌های قرآنی برای کودکان
کد خبر: 3654472
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
به زودی از رادیو قرآن پخش می‌شود؛

«آیه‌های مهربانی» آموزه‌های قرآنی برای کودکان

گروه فعالیت‌های قرآنی: شبکه رادیویی قرآن برای آشنا کردن کودکان با آموزه‌ها و مفاهیم قرآنی، برنامه‌ای با عنوان «آیه‌های مهربانی» را در حال تولید دارد که هر برنامه مبتنی بر یک آیه از قرآن است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، رادیو قرآن در جهت ارائه مفاهیم و آموزه‌های قرآنی به کودکان، برنامه‌ای تحت عنوان «آیه‌های مهربانی» را در حال تولید دارد، این برنامه که مختص کودکان سنین زیر 10 سال است به صورت داستانی پخش می‌شود و هر قسمت نیز مبتنی به یکی از آیات قرآن است.
هر قسمت از این برنامه بر اساس یکی از آیات قرآن که مباحث اخلاقی دارد پخش می‌شود و نویسنده در هر قسمت داستانی را با توجه به همین آیه می‌نویسد که بازیگر آن نیز دختری به نام هلیا امیدی منفرد است که مریم نشیبا نیز با این بازیگر دیالوگ برقرار می‌کند.
در واقع در این فضا، گویی که محله‌ای وجود دارد و در این محله اتفاقی می‌افتد که در این اتفاق آیه مورد نظر و نکته اخلاقی آن نمود پیدا می‌کند، برای مثال یکی از برنامه‌ها پیرامون آیه «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ» است.
در این برنامه نویسنده فضایی را ترسیم کرده که دختری با دوچرخه وارد محل می‌شود و وقتی می‌خواهد کاری انجام دهد زیر لب بسم الله می‌گوید، در همین جا مریم نشیبا با این بازیگر دیالوگ‌ها را در این زمینه برقرار می‌کند.
در ادامه نیز، نشیبا پیرامون اینکه باید همه کارها با نام و یاد خداوند آغاز شود توضیحاتی ارائه می‌کند تا بچه‌ها با این فضا آشنا شوند، همچنین مدت زمان پخش هر برنامه نیز هفت دقیقه خواهد بود و ممکن است در 90 قسمت روی آنتن رود.
یادآور می‌شود، آیه‌های مهربانی کاری از گروه علوم قرآنی شبکه رادیویی قرآن، به تهیه کنندگی سمیرا قنبری و به نویسندگی زهرا داوری‌کیا در حال سپری کردن مراحل تولید است و احتمالا از ماه ربیع الاول تقدیم علاقه‌مندان می‌شود.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۲۹ - ۰۹:۳۴
0
0
تولید آثار قرآنی برای کودکان آنها را با آموزه‌های دینی و قرآنی آشناتر می‌کند
captcha