حمایت نشر معارف از سفرنامه‌های دانشجویی اربعین
کد خبر: 3654591
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵

حمایت نشر معارف از سفرنامه‌های دانشجویی اربعین

گروه ادب: مدیر تأمین محتوای دفتر نشر معارف از چاپ و انتشار سفرنامه‌های برتر دانشجویی اربعین خبر داد.

یاسر عسگری، مدیر تأمین محتوای دفتر نشر معارف در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره برنامه‌های این انتشارات در راستای برگزاری پیاده‌روی اربعین گفت: پیاده‌روی اربعین گذشته از اینکه یک حرکت معنوی بزرگی هست، ظرفیت مناسبی برای ترویج روحیه ایثار و فداکاری و آشنایی با نحوه عزاداری مردم عراق است و هر ساله تعداد زیادی از اساتید، دانشجویان و طلاب به این سفر معنوی می‌روند؛ از این‌رو ثبت این حرکت بزرگ می‌تواند منشأ آثار و برکات بسیاری باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه اساتید دانشگاه و دانشجویان تجربیات و خاطراتی طی این سفرها داشته‌اند، از این‌رو مکتوب کردن این سفرنامه‌ها و تحلیل‌های آنها می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد، به همین دلیل دفتر نشر معارف از آثار برتر در حوزه سفرنامه و تحلیل‌های برتر حمایت می‌کند.

عسگری در ادامه عنوان کرد: حمایت از این آثار در قالب چاپ کتاب بوده و بسته به محتوای این سفرنامه‌ها و تحلیل‌ها به صورت مجموعه یا کتاب مستقل چاپ خواهند شد. البته محدودیتی در موضوع وجود دارد و موضوع آزاد است. 

وی در ادامه یادآور شد: احتمال مشارکت سایر واحدهای معاونت‌های فرهنگی نهاد رهبری دانشگاه‌ها نیز وجود دارد و در این صورت، آنها بخش‌ها و قالب‌های دیگری از کار را برعهده خواهند گرفت.

مدیر تأمین محتوای دفتر نشر معارف تصریح کرد: این اتفاق تاریخی بزرگی است که خوشبختانه طی سالیان اخیر و پس از سقوط صدام و رژیم بعث در عراق، دوباره با قوت و همت جدی در حال انجام است و بایستی سهمی در تبیین، تحلیل، ثبت خاطرات و تشویق به این حرکت عظیم داشته باشیم. لازم به ذکر است که ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، طبق روال سابق، از سفرنامه‌های حج، عمره و عتبات نیز حمایت می‌کند که علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به ستاد عمره دانشگاهیان در قم ارسال کنند.
captcha