موفقیت در آموزش‌های قرآنی در گرو عشق همراه با پشتکار است
کد خبر: 3654599
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴
پای صحبت‌های یک مربی قرآن:

موفقیت در آموزش‌های قرآنی در گرو عشق همراه با پشتکار است

گروه فعالیت‌های قرآنی: یک مربی قرآنی گفت: اگر عشق و پشتکار نباشد، نمی‌توان در عرصه آموزش قرآن حضور موفقی داشت.

رباب قربانی، مدیر خانه قرآن شهری چهارده معصوم(ع) آب‌بر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، اظهار کرد: در ابتدا برای پرکردن اوقات فراغت در کلاس‌های قرآن شرکت کردم و بعد از مدتی به دلیل علاقه‌ای که برای یادگیری بیشتر داشتم دوره‌ها را با جدیت دنبال می‌کردم و در نهایت با شرکت در دوره‌های مربیگری می‌خواستم سهمی در نشر معارف قرآنی داشته باشم.

قربانی با اشاره به اینکه از سال 88 فعالیت‌های خود به عنوان مربی قرآن را آغاز کردم، گفت: در سال 94 مجوز راه‌اندازی خانه قرآن چهارده معصوم(ع) را اخذ کردم و از همان زمان دوره‌های آموزشی خود را برای دختران نوجوان آغاز کردم.

وی افزود: علاوه بر برگزاری دوره‌های قرآنی که از روانخوانی و تجوید آغاز و در نهایت با دوره‌های حفظ ادامه پیدا می‌کند، در زمینه بیان احکام اسلامی همچنین وصیت‌نامه شهدا نیز آموزش‌های متناسب با نیاز دختران نوجوان در دوره‌های این خانه قرآن ارائه می‌شود.

مدیر خانه قرآن چهارده معصوم(ع) شهر آب‌بر با بیان اینکه مربی قرآن بودن سراسر خاطره و اتفاقات خوب و خوشایند است، گفت: هرچند حضور در این عرصه سختی‌هایی دارد از جمله اینکه به دلیل نبود حمایت‌های دولتی، باید از جیب خودمان خرج کنیم که این مساله هیچگاه برایم سخت نبود و همواره با علاقه، بخشی از پول توجیبی‌های خودم که از همسرم می‌گیرم را به این کار اختصاص می‌دهم.

قربانی با اشاره به اینکه ارتباط با قرآن‌آموزان محدود به کلاس نیست و با توجه به ارتباط صمیمی که به عنوان مربی با آنها دارم، حتی در مواقع غیرکلاسی هم پاسخگوی سوالات قرآن‌آموزانم هستم، تصریح کرد: سال گذشته که به دلیل تولد دومین فرزندم مدتی در خانه بودم، قرآن‌آموزان به خانه‌مان می‌آمدند و سعی می‌کردند تا از آموختن قرآن فاصله نگیرند.

مدیر خانه قرآن شهری چهارده‌ معصوم (ع) حمایت‌های همسرش را مهمترین عامل در فعالیت و حضور در این عرصه عنوان و تاکید کرد: شاید یکی از مشکلات و سختی‌های دیگر فعالیت در این حوزه، عدم تعریف شغل ثابت است زیرا بعد از این همه دوندگی، فقط اجر معنوی کار برایم می‌ماند که قطعا آنهم برایم بزرگترین دست‌آورد است ولی گاهی اوقات این مساله برای فرزندان و همسرم سخت می‌شود که تلاش می‌کنم با برنامه‌ریزی، به وظایف خودم به عنوان مادر و همسر لطمه وارد نکنم.

یادآور می‌شود خانه قرآن شهری چهارده معصوم (ع) آب‌بر شهرستان طارم در محل کانون فرهنگی هنری مسجد جامع آب‌بر، خیابان دکتر بهشتی این شهر فعالیت دارد.

captcha