کشورهای اسلامی به محکومیت ترامپ بسنده نکنند
کد خبر: 3672409
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
فعالان رسانه‌ای قدس:

کشورهای اسلامی به محکومیت ترامپ بسنده نکنند

گروه بین‌الملل: فعالان رسانه‌ای و اهالی قدس از شرکت‌کنندگان در نشست استانبول خواستند که اختلافات را کنار گذاشته و تصمیمات عملی در این زمینه اتخاذ کرده و تنها به محکومیت اقدام ترامپ بسنده نکنند.

اهالی قدس خواستار اقدامات عملی در حمایت ازبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قران(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه؛ اهالی و فعالان رسانه‌ای قدس از کشورهای شرکت‌کننده در نشست فوق‌العاده سازمان همکاری‌ اسلامی که صبح امروز (22 آذرماه) در استانبول کار خود را آغاز کرد، خواستند تصمیم‌های عملی برای یاری و کمک به این شهر اتخاد کنند.

فعالان رسانه‌ای و اهالی قدس تصریح کردند: آن‌ها از سران کشورهای شرکت‌کننده در این نشست خواستند که تنها به صدور بیانیه و محکوم‌کردن بسنده نکنند و راه‌حل‌های عملی را در مخالفت با تصمیم رئیس جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل ارائه دهند.

«عنان نجیب»، یکی از اصحاب رسانه در قدس در این باره تصریح کرد: از سازمان همکاری‌ اسلامی انتظار می‌رود، موضع روشنی را در رد این تصمیم آمریکا و دوری از هرگونه عادی سازی روابط با اسرائیل اتخاذ کنند.

وی افزود: قدس تنها کرامتی است که برای ما باقی مانده و با از دست رفتن آن همه چیز از دست می‌رود.

عادل نجیب در ادامه تحریم مؤسسات و تولیدات آمریکایی توسط کشورهای اسلامی را خواستار شد و تصریح کرد: اکنون وقت آن رسیده که اختلاف‌های قومی که امت عربی و اسلامی را متفرق ساخته، کنار گذاشته شود و قطب‌نمای امت اسلامی تنها به سمت قدس تثبیت شود.

«محمد صادق» مدیر مرکز اطلاع‌رسانی قدس نیز در ادامه برپایی تظاهرات و راهپیمایی‌های متعدد در کشورهای اسلامی به منظور محکوم‌کردن این تصمیم آمریکا را خواستار شد و افزود: ما انتظار داریم این نشست با نشست‌های پیشین که در آن‌ها تنها به صدور بیانیه و محکوم کردن بسنده می‌شد، تفاوت کند.

گفتنی است، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه گذشته، علی‌رغم قطعنامه شماره ۴۷۸ شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر غیرقانونی بودن الحاق قدس شرقی به اسرائیل و اعلام آن به‌عنوان پایتخت این کشور، گفت: «زمان به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل فرارسیده است».

در همین رابطه، نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی، از صبح امروز(22 آذرماه) در دو سطح وزرای خارجه و سران در شهر «استانبول» ترکیه آغاز شد/.

captcha