مسابقات قرآن ویژه دانشجویان در ارومیه برگزار شد
کد خبر: 3680103
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲

مسابقات قرآن ویژه دانشجویان در ارومیه برگزار شد

گروه اجتماعی: کارشناس امور فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی ارومیه، از برگزاری مسابقات قرآن ویژه دانشجویان این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی امروز 18 دی در حاشیه برگزاری مسابقات قرآن ویژه دانشجویان این شهرستان عمر ملامحمدی کارشناس امور فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی ارومیه در از آذربایجان غربی با اعلام این خبر افزود: مسابقات دانشجویی قرآن کریم در رشته ی قرائت شامل «ترتیل، صوت و لحن»، همچنین رشته ی حفظ، به همت اداره ی تبلیغات اسلامی ارومیه و با همکاری موسسه ی قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان به منظور اشاعه ی فرهنگ قرآن آموزی بین قشر تحصیل کرده، در محل سالن اجتماعات دانشگاه آزاد ارومیه برگزار شد.

وی تلاوت آیات نورانی قرآن کریم با صوت نیکو را روشی مناسب و بسیار مفید برای جذب عامه ی مردم به سمت و سوی این کتاب آسمانی دانست و بیان کرد: یادگیری مفاهیم قرآنی و اهتمام به تلاوت زیبای آن از جمله وظایف یک مسلمان بوده و امیدوارم با اجرای چنین محافلی بتوانیم جامعه را بیشتر با مفاهیم قرآنی آشنا کنیم.

وی در ادامه افزود: قرآن کریم معجزه ی جاودانه ی پیامبراکرم (ص) است که طبق فرمایش گوهربار ایشان تلاوت روزانه ی آن باید جزوی لاینفک از برنامه ی روزانه ی هر شخص مؤمن باشد، اما متأسفانه امروزه شاهد چیزی دیگر هستیم و بسیاری از افراد قرائت قرآن را خاص مراسم ختم، ماه مبارک رمضان و مراسم عزا می‌دانند که این تصور تبعات جبران‌ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

این کارشناس امور فرهنگی اداره ی تبلیغات اسلامی ارومیه در پایان یادآور شد: در این دوره از مسابقات ۷۰ دانشجو پسر و دختر در رشته ی قرائت «۵۰ نفر» و حفظ «۲۰ نفر» شرکت کرده بودند که در پایان با نظر داوران برای نفرات برتر یک جلد کتاب کلام الله مجید، لوح تقدیر و کارت هدیه تقدیم شد.

captcha