مسئولان پای درد و دل مردم حاشیه شهر می‌نشینند
کد خبر: 3686654
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱

مسئولان پای درد و دل مردم حاشیه شهر می‌نشینند

گروه اجتماعی: یکی از راه‌های نفوذ دشمن، شکافی است که میان مردم و مسئولان به‌وجود می‌آید و برای جلوگیری از این شکاف، لازم است تا مسئولان پای درد و دل مردم بنشینند، حرف آنان را بشنوند و از نزدیک مشکلات آنان را لمس کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، رهبر معظم انقلاب در بیانات ارزشمندشان بعد از بروز اغتشاشات دی‌ماه 96، خطاب به مسئولان فرمودند «دشمنان مگس گونه ‌روی زخم ناشی از مشکلات و ضعف‌ها می‌نشینند، پس اجازه ندهید زخم ایجاد شود و اگر ایجاد شد، سریع آن را مداوا کنید، زیرا اگر مشکل داخلی نداشته باشیم، فضاسازی و تبلیغات سوء بیگانگان اثر نمی‌کند و آمریکا هم نمی‌تواند هیچ غلطی بکند».
یکی از راه‌های نفوذ دشمن، شکافی است که میان مردم و مسئولان به‌وجود می‌آید و برای جلوگیری از این شکاف، لازم است تا مسئولین پای درد و دل مردم بنشینند، حرف آنان را بشنوند و از نزدیک مشکلات آنان را لمس کنند.
رهبر معظم انقلاب همچنین بارها بر لزوم توجه به قشر ضعیف جامعه تأکید کرده‌اند، از جمله بعد از ناامنی‌های اخیر، فرمودند «قشرهایی از مردم به‌ویژه طبقات ضعیف تحت فشار هستند و باید همت همه مسئولان صرف حل مشکلات شود» و دفاع از حقوق مردم و تلاش برای حل مشکلات و مسائل آن‌ها را مهم‌ترین وظیفه مسئولان عنوان کردند.

مسئولین پای درد و دل مردم حاشیه شهر می‌نشینند

استان سیستان‌وبلوچستان، پهناورترین استان کشور و در عین حال، محروم‌ترین استان است و مردم شهرستان‌های مختلف این استان، سال‌هاست از خشکسالی و کم‌آبی، مشکل ریزگردها، بی‌تدبیری مدیران و بیکاری رنج می‌برند.
خوشبختانه یکی از برنامه‌های مفیدی که امسال به‌مناسبت دهه فجر در استان اجرا خواهد شد، اعزام مسئولین و مدیران دستگاه‌های اجرایی به نقاط مختلف استان و برپایی جلسات پرسش و پاسخ است، تا مسئولین علاوه بر تبیین دستاوردهای ارزشمند انقلاب، به پرسش‌های مردم نیز پاسخ بدهند.
حجت‌الاسلام مهدی پودینه، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در این خصوص به خبرنگار ایکنا گفت: در دهه فجر امسال، از 12 تا 21 بهمن‌ماه، حضور مسئولین در شهرستان‌های مختلف استان را خواهیم داشت.

مسئولین پای درد و دل مردم حاشیه شهر می‌نشینند

وی با اشاره به برگزاری این دیدارها در مرکز استان، بیان کرد: در زاهدان، 10 مسجد برای دیدارهای مردمی مسئولین در نظر گرفته شده، که 5 مسجد مربوط به شیعیان و 5 مسجد نیز مربوط به برادران اهل سنت ما است.
پودینه اظهار کرد: این مساجد عمدتاً در حاشیه شهر هستند، زیرا صدای مردم این مناطق کمتر به گوش مسئولین رسیده است؛ همچنین برای آن‌که برپایی این جلسات پرسش و پاسخ نتیجه‌بخش باشد، یک نفر از اهالی محل انتخاب می‌شود تا قول‌هایی که مسئولین می‌دهند را پیگیری کند.

مسئولین پای درد و دل مردم حاشیه شهر می‌نشینند

مساجدی که در ایام دهه فجر، میزبان مردم و مسئولین خواهند بود عبارتند از: مسجد آل نبی(ص)، مسجد جامع صدیقی، مسجد حضرت بقیة الله الاعظم(عج)، مسجد جامع احمدی، حمزه، بعثت، مسجد حضرت فاطمة الزهرا(س)، جامع الخلیل، مسجد امام جعفر صادق(ع) و مسجد امام حسین(ع) زاهدان.


گزارش از هادی محمدی

captcha