محبان حضرت زهرا از آتش جهنم نجات پیدا می‌کنند/ مصحف حضرت زهرا(س) چیست
کد خبر: 3693392
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۲
حجت‌الاسلام هاشمی‌نژاد:

محبان حضرت زهرا از آتش جهنم نجات پیدا می‌کنند/ مصحف حضرت زهرا(س) چیست

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام هاشمی‌ندر قیامت افراد به سه گروه تقسیم می‌شوند؛ مؤمن، کافر و محب، مؤمن که به بهشت می‌روند و کافر به جهنم و محب متحیر است و حضرت زهرا(س) دستان محبانشان را می‌گیرند و آنها از آتش جهنم نجات پیدا می‌کنند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، به مناسبت شهادت حضرت صدیقه طاهره زهرای مرضیه(س)، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین هاشمی‌نژاد، روضه‌خوان و خطیب سرشناس تهران در حسینیه بیت‌الرقیه(س) اظهار کرد: آیات متعددی در قرآن کریم، در شأن و منزلت حضرت زهرا (س) است؛ در سوره مبارکه دخان آیه شریفه‌ «حم وَالْكِتَابِ الْمُبِينِ إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةٍ مُبَارَكَةٍ» حضرت فاطمه(س) حقیقت لیله القدر است. شیخ کلینی در کافی، حدیث شریفی را در این باب از حضرت موسی بن جعفر(ع) در تفسیر باطنی آیات شریفه «حم، والکتاب المبین، انا انزلناه فی لیله المبارکه…» آورده و تأکید دارد که «حم»، حضرت محمد(ص) است. «کتاب مبین»، وجود مبارک امیرمومنان علی(ع) و «لیله» هم فاطمه زهرا(س) است. (کافی ج ۲، ص ۳۲۶).

این خطیب ادامه داد: بر اساس روایات یکی از مصادیق و تطبیقات «مشکات» در آیه شریفه سوره نور «اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ كَمِشْكَاةٍ» حضرت فاطمه زهرا(س) دانسته شده است همان طور که امام صادق(ع) فرمود: مشکات، فاطمه(س) و به همین جهت مشکات در نظر علمای شیعه به عنوان یکی از القاب حضرت فاطمه زهرا(س) نام برده شده است و در سوره انسان آیه هشتم این سوره «وَيُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَى حُبِّهِ مِسْكِينًا وَيَتِيمًا وَأَسِيرًا» که به آیه اطعام ممعروف است در توصیف حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) و حسنین(ع) و خادم آنان فضه نازل شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی‌نژاد گفت: بزرگان معتقدند که که در لیالی قدر مقدرات به دست حضرت زهرا(س) و حضرت زهرا(س) این مقدرات را به امام زمان(عج) تحویل می‌دهند و امام زمان(عج) مقدرات را امضاء می‌کند و هر کس حقیقتاّ فاطمه(س) را شناخت حتما شب قدر را درک کرده است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه ادامه داد: نام او را فاطمه(س) نامیدند چون جز خداوند همه مخلوقات خدا از درک و شناخت حضرت زهرا(س) عاجزند به همان اندازه که ائمه معصومین گفتند اکتفا می‌کنیم ما نمی‌توانیم حضرت زهرا(س) را درک کنیم. و همه عقل‌ها هم یک جا ریخته شود؛ حضرت زهرا(س) را نمی‌توانند بشناسند.

حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی‌نژاد گفت:در قیامت افراد به سه گروه تقسیم می‌شوند؛ مؤمن، کافر و محب، مؤمن که به بهشت می‌روند و کافر به جهنم و محب متحیر است  و حضرت زهرا(س) دستان محبانشان را می‌گیرند و آنها از آتش جهنم نجات پیدا می‌کنند.

روايتي جامع درباره مصحف فاطمه(س)

این خطیب و روضه خوان اهل‌بیت(ع) گفت: ابو بصير از امام محمد باقر(ع) درباره مصحف فاطمه(س) پرسش نمودم. حضرت فرمود: ( اين كتاب) پس از رحلت پدرش حضرت محمد(ص) بر او نازل شد.

ابو بصير: آيا در اين كتاب، چيزي از قرآن كريم نيز هست؟

امام محمد باقر(ع): نه، چيزي از قرآن، در اين كتاب نيست.

ابوبصير: پس، آن را برايم توصيف كن.

امام باقر(ع): ( اين كتاب ) داراي دو صفحه جلد سرخ رنگ است و طول و عرض آن از زبرجد مي باشد.

ابوبصير: فدايت گردم، ورق آن را برايم شرح بده.

امام باقر(ع): ورق آن از در سفيد است كه به آن گفته شد باش، پس گرديد.

ابوبصير: فدايت گردم، در اين كتاب، چيست؟

امام باقر(ع): در اين كتاب خبرهاي گذشته و خبرهاي آينده تا روز قيامت، وجود دارد. هم چنين خبرهاي آسمان و آسمان ها و تعداد فرشتگان و غير فرشتگان كه در آسمان ها هستند، و تعداد تمامي پيامبراني كه به عنوان مرسل و يا غير مرسل آفريده شده اند، و نام هايشان و نام هاي كساني كه پيامبران به سوي آنان فرستاده شده اند، و نام هاي كساني كه پيامبران را تكذيب كرده و كساني كه از آغاز تا آخر دنيا آفريده شده باشند، و نام هاي شهرها، و تعريف و توصيف تمامي شهرها كه در شرق و غرب زمين قرار گرفته باشند و تعداد مومنين در آن ها، و تعداد كافران در آن ها، و شرح حال تمام كساني كه تكذيب كردند، و توصيف قرون گذشته و داستان ها و ماجراهايشان، و كساني كه از طاغوتيان به حكومت رسيده و مقدار حكومتشان و تعدادشان، و اسامي پيشوايان (معصوم) و شرح حال و توصيفشان و تك تك آن چه كه به دست آورده و مالك شدند، و توصيف بزرگان و افراد صاحب نامشان، و تمامي كساني كه در ادوار تاريخي تردد نمودند.

ابوبصير: فدايت گردم، دوره ها چه مقدارند؟

امام باقر(ع): پنجاه هزار سال، و آن در هفت دوره است.

هم چنين، اسامي تمامي كساني كه خداوند سبحان، آن ها را آفريده و اجل هايشان، و توصيف بهشتيان و تعداد آن هايي كه داخل در بهشت مي شوند و تعداد آن هايي كه داخل در آتش (جهنم) مي گردند و اسامي جهنميان، همه در آن كتاب موجود است. هم چنين علم قرآن همان طوري كه نازل شد، و علم تورات همان طوري كه نازل شد، و علم انجيل همان طوري كه نازل شد، و علم زبور همان طوري كه نازل شد، و تعداد تمامي درختان، كلوخ ها وخاك ها در تمامي بلاد، در آن وجود دارد.

سپس امام باقر(ع) فرمود: هنگامي كه خداوند سبحان اراده كرد كه مصحف را به وسيله جبرئيل، ميكائيل و اسرافيل بر فاطمه(س) نازل كند، در شب جمعه، ثلث دوم از شب بود كه آنان، مصحف را گرفته و به سوي فاطمه(س) هبوط كردند و وي در آن حال، ايستاده بود و داشت نماز مي خواند و فرشتگان الهي، آن قدر سر پا ايستادند تا فاطمه(س) نشست و چون نماز را به پايان رسانيد و سلام آن را داد، فرشتگان به او گفتند: سلام، بر تو سلام مي رساند. در اين هنگام، مصحف را در آغوش او نهادند. پس فاطمه(س) در پاسخشان فرمود: براي خدا سلام است و از جانب او سلام است و به سوي او باد اسلام. وسلام بر شما اي فرستادگان خدا.

پس از آن، فرشتگان به سوي آسمان عروج كردند و فاطمه(س) پس از نماز صبح تا ظهر هم چنان نشست و مصحف را قرائت كرد و آن را از اول تا به آخر مطالعه نمود و آن حضرت كه سلام و درود خدا بر او باد، بر جميع مخلوقات خدا، از جن و انس گرفته تا پرندگان و وحوش، ( حتي بر ) پيامبران و فرشتگان الهي، مفروض الطاعة است. ابوبصير گفت: فدايت گردم. پس از رحلت آن بانوي بزرگ، مصحف او به چه كسي رسيد؟

امام باقر(ع) فرمود: وي، مصحف را به اميرمؤمنان، امام علي بن ابي طالب(ع) سپرد و حضرت علي(ع) در هنگام شهادت به امام حسن مجتبي(ع) واگذار نمود و امام حسن مجتبي(ع) در هنگام شهادت به امام حسين(ع) سپرد، سپس در دست اهلش باقي مي ماند تا اين كه به صاحب امر سپرده شود.

ابوبصير گفت: به راستي اين ( كتاب شريف ) دانش فراواني است.

امام باقر(ع) فرمود: اي ابا محمد، اين مقداري كه از مصحف برايت توصيف نمودم، تنها از ورق اول از دو ورق آن بود و هنوز چيزي از ورق دوم آن را برايت بيان نكردم و حتي حرفي از آن را نگفتم.(26)

آري، مصحف فاطمه(س) آن چنان عظيم و كبير است كه شكافنده علم اول و آخر، يعني حضرت باقرالعلوم(ع)، پس از آن همه توصيف و تعريفي كه از آن به عمل آورده است، مي فرمايد، تنها يك صفحه از اين كتاب را برايت بيان كردم و هنوز چيزي از صفحه بعدي را آغاز نكردم!

با اين بيان، تكليف ما نيز روشن است، كه هرچه درباره اين كتاب بي همتا بگوييم و يا بنويسيم نمي توانيم حق آن را ادا نماييم، پس بهتر است لب فروبسته و به همين مقدار كفايت كنيم.

اميد است خداوند متعال ما را در فهم و درك علوم و معارف بلند محمد وآل محمد(ص) و شناخت حقانيت آنان توفيق عنايت كند وصاحب امر اول و آخر، يعني حضرت حجت بن الحسن(ع) را از ما خشنود و خرسند گرداند.

حجت‌الاسلام والمسمین سید حسین هاشمی‌نژاد در پایان تاکید کردند: حضور مردم در دسته عزاداری حضرت زهرا(س) کمر وهابیت را شکاند.

گزارش از علیرضا برومند

انتهای پیام/

 

captcha