طرح ملی «دانشجو معلم قرآن» از ابتکارات جهاددانشگاهی است
کد خبر: 3693788
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۸

طرح ملی «دانشجو معلم قرآن» از ابتکارات جهاددانشگاهی است

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان رضوی با بیان اینکه جهاددانشگاهی یک نهاد فرهنگی با رسالت فرهنگی است، گفت: این نهاد از همان ابتدای شکل‌گیری اهتمام ویژه‌ای به موضوع قرآن و فعالیت‌های قرآنی داشته و طرح ملی «دانشجو معلم قرآن کریم» از ابتکارات جهاددانشگاهی است.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی‌، علیرضا حاتمی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان رضوی در اختتامیه دومین دوره طرح ملی «دانشجو معلم قرآن کریم» که به همت سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و به میزبانی جهاددانشگاهی خراسان رضوی، پنجشنبه، سوم اسفندماه در مشهد برگزار ‌شد، با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف انقلاب اسلامی، ایجاد تحول فرهنگی در آحاد مردم با الهام از کتاب آسمانی و سیره اهل بیت(ع) است، عنوان کرد: جهاددانشگاهی یک نهاد فرهنگی با رسالت فرهنگی است، لذا از همان ابتدای شکل‌گیری اهتمام ویژه‌ای به موضوع قرآن و فعالیت‌های قرآنی داشته است.
وی در رابطه با فعالیت‌های قرآنی جهاددانشگاهی مشهد گفت: میزبانی از برگزاری هفت دوره مسابقات ملی دانشجویان ایران و یک دوره مسابقات بین‌المللی دانشجویان مسلمان از جمله اقدامات جهاددانشگاهی خراسان رضوی به شمار می رود.

طرح ملی «دانشجو معلم قرآن» از ابتکارات جهاددانشگاهی است
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان رضوی در خصوص دیگر فعالیت‌های قرآنی این نهاد، بیان کرد: تاسیس خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه خراسان رضوی، از دیگر ابتکارات جهاددانشگاهی با هدف ترویج فعالیت‌ها و تعمیق فرهنگ قرآنی در اقشار مختلف جامعه به‌ویژه دانشگاهیان است.
موفقیت‌های ایکنای خراسان رضوی
وی با اشاره به اینکه شعبه خراسان رضوی این خبرگزاری از بهترین و موفق‌ترین شعب این خبرگزاری در سطح کشور به شمار می رود، تصریح کرد: این خبرگزاری سالانه با تلاش خبرنگاران بین ۵ تا ۷ هزار خبر قرآنی تولید و منتشر می‌کند.
حاتمی در رابطه با طرح ملی دانشجو معلم قرآن کریم نیز گفت: این طرح یکی دیگر از ابتکارات ارزشمند جهاددانشگاهی در توسعه فرهنگ قرآنی بوده است و ما در جهاددانشگاهی خراسان رضوی سعی کردیم به سهم خود در برگزاری آن نقش ایفا کنیم.
افزایش دانش قرآنی و مسئولیت بیشتر
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان رضوی در پایان سخنان خود تشریح کرد: انسان قرآنی، همانند گل است که در صورت تأثیرپذیری از قرآن، خود و پیرامونش را زیبا و معطر می‌کند، بدانیم که هرچه دانش و آگاهی‌های قرآنی ما بیشتر شود در پیشگاه خداوند مسئولیت ما سنگین‌تر خواهد شد.

انتهای پیام

captcha