زیر سوال بردن اصل نظام به عنوان مطالبه‌گری یک فتنه است
کد خبر: 3693911
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴
حجت الاسلام نکونام:

زیر سوال بردن اصل نظام به عنوان مطالبه‌گری یک فتنه است

گروه سیاسی: امام جمعه شهرکرد عنوان کرد: مطالبه‌گری از راه و مسیر خودش درست است اما اینکه به عنوان مطالبه‌گری اصل نظام و همه چیز را زیر سوال ببریم گاهی به فتنه تبدیل می‌شود که باید مراقب بود.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام، امام جمعه شهرکرد،امروز ۴ اسفندماه در خطبه های نماز جمعه شهرکرد که با حضور عموم مردم در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، به تشریح فتنه های فرقه سازی و فرقه ها را رو در روی یکدیگر قرار دادن، فتنه مطالبه گری، فتنه احزاب و جناح بازی های سیاسی، فتنه اشرافی گری و با بیت المال بازی کردن، فتنه پیشرفت بدون نگاه عدالت محورانه و فتنه استحاله جریان زیبای امام و امت پرداخت.حجت الاسلام و المسلمین نکونام، امام جمعه شهرکرد، ۴ اسفندماه در خطبه های نماز جمعه شهرکرد، به تشریح فتنه های فرقه سازی و فرقه ها را رو در روی یکدیگر قرار دادن، فتنه مطالبه گری، فتنه احزاب و جناح بازی های سیاسی، فتنه اشرافی گری و با بیت المال بازی کردن، فتنه پیشرفت بدون نگاه عدالت محورانه و فتنه استحاله جریان زیبای امام و امت پرداخت.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به فتنه فرقه سازی و فرقه ها را رو در روی یکدیگر قرار دادن، گفت: ما در کشوری هستیم که از نظر ادیان و مذهب و فرقه های دیگر مسائل فرهنگی متنوعی وجود دارد و دشمن در پی آن است تا این ها را رو در روی هم قرار دهد لذا هر روز یک فرقه ای درست می کند یا فرقه ها را در مقابل نظام قرار می دهد و به دنبال ایجاد شکاف است.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: آنچه که این روز اتفاق افتاد با هوشیاری و بصیرت به جای مطلوبی رسید و باید از نیروی انتظامی و بسیجی های بصیر که شهید دادند اما بهانه دست دشمن ندادند تشکر کرد.
امام جمعه شهرکرد اظهار کرد: دشمن در مقام آن بودند تا این حرکت را به یک قضیه ای تبدیل کنند و کشته سازی کنند و بتوانند در کشور روی آن مانور دهند و تا مدت ها در کشور عده ای را در مقابل  نظام قرار دهند که با هوشیاری و بصیرت این فتنه خنثی شد.
نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: فرقه ها مواظب باشند تا کسانی که احیانا نگاه ها، دیدگاه ها و عقاید مختلفی دارند در برابر نظام قرار نگیرند زیرا همه در درون نظام جمهوری اسلامی هستند و بر همه پرچم ایران و حکومت اسلامی و نظام جمهوری اسلامی حاکم است لذا همه باید این ها را تقویت کنند و مراقب فتنه ها باشند.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به فتنه مطالبه گری، اصل مطالبه گری را امری خوب و زیبا دانست و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب مرتب از خودشان، دولت، مردم و مسئولان مطالبه می کنند اما اگر این مطالبه گری دست دشمن، انسان های منفعت طلب و کسانی که معلوم نیست دنبال چه هستند بیفتد فتنه است.
امام جمعه شهرکرد در ادامه عنوان کرد: مطالبه گری از راه و مسیر خودش درست است اما اینکه به عنوان مطالبه گری اصل نظام و همه چیز را زیر سوال ببریم گاهی به فتنه تبدیل می شود که باید مراقب بود.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به فتنه احزاب و جناح بازی های سیاسی گفت: ما در اسلام و نظام اسلامی چیزی به نام حزب نداریم و حضرت امام با صراحت فرمودند که فقط یک حزب داریم و آن حزب الله قرآن است با آن ویژگی ها و مختصاتی که قرآن بیان کرده است.

برخی ها می خواهند با حزب گرایی مردم را جان هم بیندازند
نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: اینکه یک سری جریان های سیاسی در درون کشور شکل می گیرد و افرادی می خواهند کار سیاسی کنند اشکالی ندارد اما اگر این باعث به وجود آمدن  یک حزب در برابر نظام شود که جمعی شوند و افراد آن حزب بت شوند و تعدادی بت پرست که در برابر نظام اسلامی، ولایت، اصل نظام و ارزش های نظام و خط امام و شهدا بایستند و تفرقه و اختلاف ایجاد کنند و مردم را به جان هم بیندازند و مشکل برای نظام به وجود بیاورند یک فتنه است.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام اشرافی گری و با بیت المال بازی کردن را یک فتنه واقعی خواند و افزود:  اشرافی گری یک مقوله ارزش نیست لذا همیشه مضموم و بد است و با بیت المال مسلمین بازی کردن همیشه قبیح و خطرناک است.
امام جمعه شهرکرد ادامه داد: بیت المال مسلمین باید حریمش حفظ شود و اینکه مردم این همه مشکلات داشته باشند و عده ای مدام دنبال نوسازی خانه، ویترین اتاق، دفتر  و ساختمان اداری شان باشند فتنه است که باعث ایجاد مشکل برای جامعه و کشور می شود لذا اشرافی گری و بیت المال بازی کردن و هدر دادن به هر شکلش در نظام اسلامی جایگاه ندارد.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به فتنه پیشرفت بدون عدالت، خاطرنشان کرد: اصل پیشرفت خیلی عالی است و باید باشد و در این قریب به چهل سال در همه بخش ها پیشرفت بوده اما متاسفانه عدالت نبوده است.
امام جمعه شهرکرد عدالت در کنار پیشرفت را از ضرورت ها خواند و اظهار کرد: اگر باید آبادانی باشد، تولید ثروت شود، بهره مندی از امکانات باشد و حقوق پرداخت شود باید توازن حاکم باشد.
نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب بارها به رعایت عدالت در پیشرفت تاکید کردند اما عمل نشد و ایشان به ناچار از خدا و مردم عذرخواهی کردند.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: رهبر انقلاب در دولت سازندگی و در دولت های بعد مرتب بر سازندگی، آبادانی، پیشرفت و کار با عدالت تاکید کردند ولی متاسفانه برخی ها عمل نکردند و ثروت ها را در جاهایی تلمبار کردند،  بخش های خصوصی را فعال کردند و متاسفانه در آنجا هم ثروت ها را برای عده ای خاص تلمبار کردند لذاآن ها باید عذرخواهی کنند ولی رهبری عذرخواهی می کند.

اگر در استان پیشرفت با عدالت حاکم بود شاهد محرومیت ها نبودیم
امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: در همین استانمان اگر در پیشرفت عدالت حاکم بود ما شاهد این مسائل نبودیم که مناطق واقعا محروم در استان داشته باشیم و هنوز بعد از این همه سال راه ماشین رو نداشته باشند و هنگامی که یک زایمان می خواهد صورت بگیرد با این همه مشکلات رو به رو شوند که در خبرها شنیدید.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: من هربار که این خبر را شنیدم اشک در چشمان حلقه زد که بالاخره یک شهروند ایرانی و یک زن می خواهد بچه ای به دنیا آورد و اینقدر درد بکشد و مردم زحمت های فراوان بکشند لذا این ها در اثر همین اجرا نشدن عدالت است.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به فتنه استحاله جریان زیبای امام و امت ، گفت: در نظام اسلامی امامت و امت داریم که بسیار مهم است لذا در نظام اسلامی سیستم حکومتی رئیس و مرئوسی و سیستم ملت و حاکمیت نداریم.
حجت الاسلام و المسلمین نکونام تصریح کرد: اگر نظام بر اساس امامت و امت شکل گرفت و همه ما به امامت در نظام اسلامی اعتقاد پیدا کردیم در همه کارها تکلیف گرا می شویم و دیگر منفعت طلبی نیست و تکلیف گرایی حاکم است اما اگر امامت نباشد همه چیز منفعت طلبی و کشمکش و به جان هم افتادن، دعوا و … می شود.
امام جمعه شهرکرد ادامه داد: نظام، نظام امامت و امت اسلامی است و تکلیف گرایی باید باشد که برخی ها می خواهند آن را منحرف کنند که فتنه ای ریشه دار است و باید مراقب بود.

captcha