تلفیق هنر مدرن، سنتی و معاصر محصول خلاقیت هنرمند ایرانی است
کد خبر: 3693919
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۰
صالحی:

تلفیق هنر مدرن، سنتی و معاصر محصول خلاقیت هنرمند ایرانی است

گروه هنرــ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سبک و فرم  از جمله ویژگی‌های هنر ایرانی است و خلاقیت هنرمند ایرانی در دهه‌های اخیر موجب شده است تا هنر مدرن و سنتی و معاصر در روزگار اخیر با یکدیگر عجین شوند.

به گزارش ایکنا؛ اختتامیه دهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر، شامگاه جمعه 4 اسفند با حضور سیدعباس صالحی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از مدیران، پیشکسوتان و هنرمندان فعال در این عرصه هنری در تالار وحدت برگزار شد.

در این مراسم، سیدعباس صالحی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از اعطای نشان طوبی زرین به مفاخر هنرهای تجسمی، گفت: هنرهای تجسمی علاوه بر اینکه از نظر فرم متنوع است و قادر است ارتباطی زبانی با مخاطب داشته باشد اما با این حال برای ایجاد این ارتباط نیاز به زبان واسط ندارد.

وی ادامه داد: هنرهای تجسمی وادی تصویر است و لذا هنری انسانی و جهانی است و پدیدآورنده آنها می‌تواند بی‌واسطه با مخاطب جهانی صحبت کند. مخاطب نیز قادر است با اثر هنری زندگی کند و به همین دلیل فرصتی برای هنر به طور عام و هنر ایران به طور خاص در این عرصه به وجود می‌آید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به خلاقیت در هنرهای ایرانی، تصریح کرد: سبک و فرم  از جمله ویژگی‌های هنر ایرانی است و خلاقیت هنرمند ایرانی در دهه‌های اخیر موجب شده است تا هنر مدرن و سنتی و معاصر در روزگار اخیر با یکدیگر عجین شوند.

صالحی ادامه داد: هنرهای تجسمی در فرهنگ سرزمینی که ریشه کهن در عرفان، حکمت و معنویت دارد هم‌اکنون با سبک‌ها و روش‌های هنرهای جدید در حال تجلی است و تصور این است که موضوع طمالعات و مباحث میان رشته‌ای که در این دوره از جشنواره به آن توجه شد بتواند  در این راستا منجر به قوام و پیشرفت مقولات هنری شود.

وی افزود: به همین دلیل باید دوره جدید هنرهای تجسمی را قدردان بود زیرا در عرصه جهانی  در عین حالیکه هویت خود را حفظ کرده است اما در سطح جهانی خوش می‌درخشد و ما باید جشنواره «تجسمی فجر» را در این عرصه یعنی نمایش و عرضه محصولات تجسمی ارج نهاده و آن را وسیله و ابزاری ارتباطی میان نسل‌های گذشته و حال بدانیم.

صالحی با اشاره به حضور چشمگیر هنرمندان در این دوره از جشنواره تأکید کرد: محصولات و آثار پدیدآورده شده توسط هنرمندان باید به عنوان کالای فرهنگی در جامعه مورد استقبال جامعه هنردوست قرار گیرد و این توقع بجایی است که این محصولات نه به عنوان کالای لوکس اما زینتی و الهام‌بخش مورد استفاده تمامی 80 میلیون ایرانی قرار گیرد و من همینجا مجدد از تمام دست اندرکاران برگزاری این جشنواره کمال تشکر را دارم.

 

captcha