برگزاری اختتامیه سومین دوره همایش ملی تبیین حقوق شهروندی در ارومیه
کد خبر: 3697332
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴

برگزاری اختتامیه سومین دوره همایش ملی تبیین حقوق شهروندی در ارومیه

گروه اجتماعی - معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی از برگزاری اختتامیه سومین دوره همایش ملی تبیین حقوق شهروندی در استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان، امین رستم زاده دبیر علمی سومین دوره همایش ملی تبیین حقوق شهروندی اظهار کرد: اختتامیه این همایش با حضور پروفسور هاشمی و عرفانی از اساتید برجسته حقوق کشور و پدر علم حقوق عمومی کشور و صاحب نظران بین المللی این عرصه، استاندار، امام جمعه ارومیه، سایر مسئولان استانی و کشوری در ارومیه برگزار می شود.
وی بیان کرد : فراخوان اولیه سومین دوره همایش ملی تبیین حقوق شهروندی از مهرماه سال جاری اعلام شده بود که کیفیت مقالات وصولی نسبت به دوره های قبلی همایش به لحاظ غنای علمی از سطح علمی بالایی برخوردار بوده است.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: تمامی مقالات نهایی از طریق پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و دو داوری داخلی و خارجی مورد ارزیابی قرار گرفته است.
رستم زاده گفت: تعداد مقالات وصولی از سایر دانشگاههای کشور از فراوانی زیادی نسبت به دوره های قبل برخوردار بود که آمار دقیق مقالات و وابستگی آنها بعد از استخراج اعلام خواهد گردید.
دبیر علمی سومین دوره همایش ملی تبیین حقوق شهروندی اظهار کرد: کمیته اصلی و علمی و داوری همایش از اساتید مجرب و علمی دانشگاه های تهران، علم و فرهنگ، دانشگاههای سراسری ارومیه، دانشگاه الزهرا و آزاد و پیام نور، علمی کاربردی استان و ... تشکیل شده است.
رستم زاده بیان کرد: این همایش به همت جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی، با حمایت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی و با مشارکت پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID)، سیویلیکا، دانشگاه ارومیه، دانشگاه الزهرا، دانشگاه علم و فرهنگ تهران، دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی، دانشگاه آزاد ارومیه، دانشگاه علمی کاربردی، استانداری آذربایجان غربی، شهرداری ارومیه، دادگستری آذربایجان غربی برگزار می گردد.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این همایش با محور ویژه اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در آیینه حقوق شهروندی برگزار می شود اظهار کرد: محورهای این دوره از همایش در 8 موضوع تخصصی شامل حقوق شهروندی، دانشجو و دانشگاه، حقوق شهروندی و فضای مجازی، حقوق شهروندی و دادرسی عادلانه، حقوق شهروندی و علوم انسانی واجتماعی، حقوق شهروندی، مدیریت اقتصاد و کسب و کار، حقوق شهروندی، دین، قرآن و آموزه های اسلامی، محور حقوق شهروندی در آیینه سایر رشته های دانشگاهی، تجلی حقوق مردم در منشور حقوق شهروندی برگزار می شود.
رستم زاده اظهار کرد: مقالات واصله به دبیرخانه این همایش در 2 بخش ویژه دانشجویان و اساتید و پژوهشگران داوری شد و در اختتامیه همایش 20 مقاله منتخب اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاههای مختلف کشور در پنل های مختلف علمی همایش بصورت سخنرانی ارائه خواهد شد.
دبیر علمی سومین دوره همایش تبیین حقوق شهروندی با اشاره به کیفیت علمی دوره های اول و دوم این همایش گفت : اولین و دومین دوره همایش با حضور پروفسور هاشمی و عرفانی از اساتید برجسته حقوق کشور و پدر علم حقوق عمومی کشور و صاحبنظران بین المللی این عرصه بودند با موفقیت به اتمام رسید و تمامی مقالات در پایگاههای اصلی علمی کشور و وزارت علوم از جمله جهان اسلام (ISC) و SID و سیویلیکا نمایه شده است.
رستم زاده گفت: با عنایت به کد مجوز اخذ شده از پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) برای سومین دوره همایش مقالات منتخب داوری شده این دوره نیز در این پایگاه نمایه خواهد شد که یکی از شروط اصلی وزارت علوم برای اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی جهت تعلق امتیاز مقالات علمی پژوهشی همایش‌های ملی مطابق آیین نامه وزارت قلمداد می‌شود.
لازم به ذکر است، اختتامیه سومین دوره همایش ملی تبیین حقوق شهروندی 16 اسفند ماه سال جاری از ساعت 8 صبح در مجتمع پژوهشی و فناوری جهاد دانشگاهی واقع در کیلومتر 3 جاده سلماس با حضور پژوهشگران و اساتید و دانشجویان دانشگاههای کشور برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

captcha