تلاوت دهقان در مسابقات مالزی «قوی، پخته و باوقار» بود/ ضرورت استخراج شفاف معیار‌های نمره‌دهی در مسابقات مالزی
کد خبر: 3713801
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۵

تلاوت دهقان در مسابقات مالزی «قوی، پخته و باوقار» بود/ ضرورت استخراج شفاف معیار‌های نمره‌دهی در مسابقات مالزی

داور مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تلاوت مختار دهقان در مسابقات قرآن مالزی را تلاوتی قوی، پخته و باوقار دانست و گفت: نماینده کشورمان باوجود قرعه سخت تلاوتی قابل تحسین در مالزی داشت.

به گزارش ایکنا؛ فارس نوشت: مهدی دغاغله استاد و داور مسابقات بین‌المللی قرآن کریم درخصوص تلاوت مختار دهقان در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی گفت: قرعه تلاوت آقای دهقان در مسابقات مالزی بسیار قرعه سختی بود و وی با این قرعه سخت توانست تلاوتی پخته، باوقار و با هیبت انجام دهد و فقط در همین آیتم صدا از نماینده مالزی حدود 2 نمره بالا‌تر بود.

دهقان قرعه سختش را به خوبی مدیریت کرد

وی ادامه داد: در زمینه لحن با توجه به اینکه قرعه سختی به نماینده کشورمان رسیده بود اما آقای دهقان از عهده این موضوع به خوبی بر‌آمد و با اعتماد به نفس بالا و تکیه به تنفس قوی الحان را به خوبی و کامل اجرا کرد در ادای ساختار کلمات کاملاً حرفه‌ای عمل کرد. همچنین آیات 59 به بعد سوره مبارکه نساء آیاتی سخت به لحاظ وقف و ابتدا است اما آقای دهقان پیش از تلاوت خیلی خوب آیات را مدیریت کرد و با تکیه به تنفس قوی‌اش از نظر وقف و ابتدا هم عملکرد بسیار خوبی داشت.

تحلیل‌های ما از تلاوت قاریان براساس آیین‌نامه مسابقات است و نظر شخصی نیست

دغاغله با بیان اینکه تحلیل‌هایش براساس آیین‌نامه مسابقات است گفت: معیار‌هایی که ما در داوری داریم، نکاتی است که اساتید طراز اول کشور و جهان از جمله خالد عثامنه از اردن و عقیل منور از اندونزی با حضور در کشورمان آن را تدوین کردند و نکاتی را که می‌گویم بر اساس همین آیین‌نامه‌ای است که دو نفر از داوران مسابقات مالزی در نگارش آن نقش داشته‌اند.

ای کاش مسئولان مالزی به صورت شفاف معیار‌های نمره‌دهی را اعلام می‌کردند

این استاد قرآن کریم ادامه داد: طبق آنچه ما طی سال‌ها تجربه در مسابقات مختلف آموخته‌ایم تلاوت آقای دهقان قابل قیاس با تلاوت نماینده مالزی نبود و نماینده کشورمان ارائه بسیار بهتری در مسابقات مالزی داشت. اما ای کاش مسئولان مسابقات مالزی کاملاً شفاف معیار‌های خود را برای نمره‌دهی در این رقابت‌ها اعلام می‌کردند تا متوجه شویم نماینده مالزی براساس کدام معیار‌ها 7 نمره از نماینده ایران بالا‌تر شده و در کدام بخش‌ها از مختار دهقان بهتر بوده است؟

تلاوت نماینده مالزی در بسیاری از موارد ضعیف بود

داور مسابقات بین‌المللی قرآن کریم درباره تلاوت نماینده مالزی گفت: تلاوت قاری مالزی نیمه‌حرفه‌ای بود. فصاحت و تجوید وی ضعیف بود و از این‌ها بالا‌تر صدا این قاری بسیار مشکل داشت و از نظر انعطاف ضعیف و صدایی دارای خش و تکلف بود. اما معلوم نیست که این تلاوت براساس کدام معیار تلاوت برتر شده و ای کاش مسئولان مسابقات و هیأت داوران مشخص می‌کردند که تلاوت قاری مالزی در کدام آیتم‌ها از دیگر قاریان برتر بوده است.

دغاغله دهقان را از قاریان آینده‌دار کشور دانست و گفت: آقای دهقان تلاوت بسیار خوب و پخته‌ای در مسابقات مالزی داشت و این تلاوت خوب نوید آینده‌ای خوب برای این قاری قرآن کشور می‌دهد.

انتهای پیام

captcha