پروژه‌های شرکت ارتباطات زیرساخت افتتاح شد
کد خبر: 3714437
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴

پروژه‌های شرکت ارتباطات زیرساخت افتتاح شد

پروژه‌های توسعه شبکه انتقال (تدبیر) و توسعه شبکه دیتای بین‌الملل (IGW) شرکت ارتباطات زیرساخت با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد.

به گزارش ایکنا، ایسنا نوشت: صادق عباسی شاهکوه - مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت - عصر امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های این شرکت اظهار کرد: پروژه تدبیر از ۳۰ تیر ۹۴ آغاز شده و پایان قرارداد اول خرداد ۹۷ بوده با میزان ۳۸۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ۱۸.۲ ترابیت بر ثانیه ظرفیت، پروژه IGW نیز از ۸ خرداد ۹۶ تا ۸ تیر ۹۷ با ۵۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بوده است که امروز افتتاح می‌شوند.

وی با اشاره به تحولات انجام‌شده در زیرساخت گفت: پروژه IP با افزایش حدود سه برابری ظرفیت IP کشور با سرمایه‌گذاری حدود ۳۳ میلیون یورو و ۱۰ میلیارد تومان از سال گذشته آغاز شده و همچنین پروژه نور ۲ با حدود ۱۳ هزار کیلومتر فیبر نوری با ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری که از سال ۱۳۹۴ آغاز شده بود، مهر امسال پایان می‌یابد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت خاطرنشان کرد: شرکت ارتباطات زیرساخت قرار است از شرکتی دارای انحصار محدودکننده برای اپراتورها به شرکتی تبدیل شود که به سرمایه‌گذاری اپراتورها کمک می‌کند. تا پایان سال 1395، هشت درصد درآمد اپراتورها صرف زیرساخت می‌شد، قرار است در پایان برنامه ششم توسعه درآمد اپراتورها ۱۹.۴ درصد رشد داشته باشد. با رشد هفت درصدی درآمد زیرساخت، تنها پنج درصد درآمد اپراتورها صرف زیرساخت می‌شود.

او در ادامه با اشاره به آغاز پروژه‌های OSS/BSS بیان کرد: اقدامات جدیدی در شرکت زیرساخت در حال انجام است که در اپراتورها تحول ایجاد می‌کند، ارائه فیبر تاریک و آزادسازی ترافیک Voice بین‌الملل بخشی از آزادسازی زیرساخت هستند؛ توسعه سرویس هم‌مکانی و امکان کراس کانکون نیز برای این است که اپراتورها نیازی به سرمایه‌گذاری جدیدی نداشته باشند و کار آنها را راحت‌تر خواهد کرد.

captcha