اتحاد اساتید قرآن برای تربیت نخبگان قرآنی
کد خبر: 3715869
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
گزارشی از یک محفل قرآنی؛

اتحاد اساتید قرآن برای تربیت نخبگان قرآنی

گروه شهرستان‌ها ـ در یکی از شب‌های ضیافت‌الله، به میهمانی جمعی صمیمی و دوست داشتنی در جوار فرزند امام موسی کاظم(ع) می‌روم که مجلس‌شان سراسر غرق در نور الهی است، مجلسی که مزین به تلاوت کلام‌الله مجید با حضور نوجوانان و جوانان است.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، در چهارمین شب از ضیافت الهی قدم به بارگاه مکوتی امامزاده شعیب(ع) از فرزندان امام موسی کاظم(ع) در سبزوار می‌گذارم، مکانی که نوای کلام الهی در آن طنین انداز است.
محفلی قرآنی که قرار است تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه داشته باشد و امشب با حضور سه تن از اساتید قرآنی سبزوار به همراه کودکان و نوجوانان قرآنی در کنار خانواده‌ و زائران در حال برگزاری است.

اتحاد اساتید قرآنی برای تربیت نخبگان قرآنی
در ابتدای این مراسم فرهاد فیض‌آبادی از قاریان نوجوان سبزوار آیات ده تا دوازده سوره مریم را به سبک استاد عبدالباسط با صوتی بسیار دلنشین و زیبا همراه آیاتی از سوره شمس تلاوت می‌کنند.
در ادامه این مراسم نورانی مهدی نوایی پور از اساتید قرآنی این شهرستان با اشاره به شأن نزول آیات سوره مریم درباره این آیات توضیحاتی را ارائه می‌دهند.
وی با اشاره به سرگذشت پناهنده شدن تعدادی از مسلمانان به کشور حبشه در زمان حضرت محمد(ص)، افزود: در جلسه‌ای که پادشاه حبشه با مسلمانان داشت؛ جعفر‌بن ابی طالب، برادر حضرت علی(ع) آیاتی را از سوره مریم تلاوت کردند که مانع تحویل مسلمانان به نمایندگان مشرکان قریش توسط نجاشی شد.
استاد دانشکده علوم قرآنی سبزوار افزود: این آیات را استاد عبدالباسط با تلفیق موسیقی و آهنگ قرآنی با توجه به مفاهیم بلند کلمات قرآنی بسیار زیبا تلاوت کرده است که توصیه می‌کنم حتما گوش کنید.
امیر سجاد سهیلی منش، قاری نوجوان دیگری است که با حضور بر روی سن آیاتی را از سوره طارق به سبک استاد عبدالباسط قرائت می‌کند؛ تلاوتی زیبا که با تشویق حضار و استاد خودش حمزه یزدانفر همراه می‌شود.

اتحاد اساتید قرآنی برای تربیت نخبگان قرآنی
در ادامه این مراسم به سراغ مهدی نوایی پور، نفر اول مسابقات قرآن اساتید دانشگاهی در سال 97 می‌روم تا درباره برگزاری اینگونه محافل قرآنی و اثرات آن بر روی نوجوانان و جوانان سوال کنم.
وی در این رابطه به خبرنگار ایکنا گفت: صرفاً تلاوت قرآن در سبک زندگی قرآنی تأثیر زیادی ندارد و آشنایی با مفاهیم قرآن و عمل به قرآن است که در زندگی انسان‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کند.
رتبه اول مسابقات قرآن دانشکده علوم قرآنی سبزوار در سال 95، با ابراز اینکه در محافل قرآنی در کنار تلاوت‌ها سعی می‌کنم تا مخاطبان را با مضامین بلند قرآنی و مفاهیم آن تا جایی که امکان دارد آشنا کنم، افزود: برگزاری چنین محافل قرآنی و استفاده از ظرفیت نوجوانان و جوانان در جلسات قرآنی در پیشرفت آنان تأثیرگذار است و همچنین حاضران از تلاوت‌های زیبا و دلنشین قرآنی نوجوانان و جوانان بهره‌مند می‌شوند.

اتحاد اساتید قرآنی برای تربیت نخبگان قرآنی
نفر اول مسابقات قرآن اساتید دانشگاهی در سال 97 با اشاره به ظرفیت بالای اساتید قرآنی سبزوار، تصریح کرد: در چند سال اخیر شهرستان سبزوار با تربیت نخبگان قرآنی در برخی از رشته‌ها بهترین رتبه‌های استانی و کشوری را از آن خود ساخته و این امر قطعاً نتیجه تلاش و زحمات اساتید قرآنی و خود قرآن آموزان است.
نوایی‌پور با تأکید بر اینکه در رشته‌های حفظ و قرائت نوجوانان دارای رتبه‌های خیلی خوبی هستیم و در قرائت بزرگسالان رقیب مرکز استان هستیم، اضافه کرد: حضور اساتید قرآنی در کنار همدیگر در جلسات قرآنی و استفاده از تجربیات و دانش همدیگر در تربیت نخبگان قرآن نقش مهمی دارد.

گزارش از علی اکبر ملکی

انتهای پیام

 

captcha