خیران امشب پرسودترین معامله را با خدا کردند
کد خبر: 3716220
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۲

خیران امشب پرسودترین معامله را با خدا کردند

گروه جامعه ــ سی و یکمین همایش جشن گلریزان ستاد دیه امروز در حالی برگزار شد که مسئولان و خیران مبالغی را برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و نیازمند اهدا کردند.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ سی و یکمین همایش جشن گلریزان ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به نیازمندان امروز ۳۱ اردیبهشت ماه مصادف با چهارمین روز از ماه مبارک رمضان با حضور مسئولان کشوری همچون؛ سیداسدالله جولایی، مدیرعامل ستاد دیه، حجت‌الاسلام اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه، فتاح، رئیس کمیته امداد، اصغر جهانگیر، رئیس سازمان زندان‌ها، جمعی از خیران و .... در اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.
میرمحمد صادقی، رئیس هیئت مدیره ستاد دیه کشور با حضور در این مراسم به تاریخچه شکل‌گیری ستاد دیه اشاره کرد و گفت: این ستاد تاکنون زمینه آزادسازی ۱۱۳ هزار نفر را فراهم کرده است که ۴۴ هزار نفر از این افراد طی ۵ سال اخیر از بند رهایی یافتند.
حجت‌الاسلام اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه نیز با بیان اینکه فضل و رحمت خداوند در همه حال بر سر بندگان سرازیر است، اظهار کرد: خیران برای همرنگ شدن با خداوند به دستگیری از نیازمندان می‌پردازند. این دستگیری خیران هم به زندانیان غیر عمدی که از خانه و خانواده دور مانده‌اند یاری می‌رساند و هم به خانواده‌هایی که به مبلغ دیه نیازمند هستند.

خیران امشب پرسودترین معامله را با خدا کردند
حجت‌الاسلام اژه‌ای ادامه داد: اگر امروز از مال دنیا برخورداریم و به سایرین کمک می‌کنیم، نباید منتی داشته باشیم؛ بلکه باید منت‌دار کسی باشیم که زمینه خدمت به خلق را برای ما مهیا کرده است. هیچ معامله‌ای پرسودتر از معامله با خداوند نیست که ضمانت پرداخت مال ما را کرده است و در سخت‌ترین شرایط این مال را به ما برمی‌گرداند.
 اصغر جهانگیر، رئیس سازمان زندان‌ها نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بود. وی کمک خیران را از جهات مختلف از اهمیت برخوردار دانست و گفت: خانواده‌هایی که سرپرست آنها در زندان هستند، ممکن است دچار آسیب‌های اجتماعی شوند، کمک‌های خیرین می‌تواند زمینه پیشگیری از آسیب را مهیا کند.

خیران امشب پرسودترین معامله را با خدا کردند

وی با اشاره به اینکه ۱۸ هزار زندانی غیر عمد و نیازمند در زندان‌ها به‌سر می‌برند، اظهار کرد: دو هزار نفر از این افراد مربوط به دیه‌های غیر عمد و ۱۶ هزار نفر آنها مربوط به محکومیت های مالی حقوقی مهریه و نفقه هستند. همچنین بیشترین میزان محکومین نیز با عدد ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر مربوط به محکومین مالی و حقوقی است. دومین جرم با بیشترین فراوانی نیز مربوط به بدهکاران مهریه می‌شود که رقم آنها به سه هزار نفر می‌رسد و ما در این خصوص نیاز به فرهنگ‌سازی داریم.
 جهانگیری با بیان اینکه از بین این ۱۸ هزار زندانی غیرعمد و نیازمند دو درصد را بانوان تشکیل می‌دهند گفت: از این تعداد ۲ درصد متهم و ۹۸ درصد محکوم هستند. همچنین ۷۰ درصد زندانیان غیر عمد زیر ۴۵ سال سن دارند.
وی ادامه داد: ۵۶ درصد زندانیان جرائم غیرعمد و دارای مدرک سیکل و زیر سیکل و ۸۶ درصد آنها متأهل هستند که از این تعداد ۸۲ درصد نیز فرزند دارند.
جهانگیر به ماندگاری زندانیان جرایم غیر حمل در زندان اشاره کرد و گفت: ۴۶۱ مورد بیش از ۵ سال است که در زندان هستند. همچنین ۹۵۵ نفر ۳ تا ۵ سال، ۳هزار و ۷۶۴  نفر یک تا دوسال، ۳۳۷۱ نفر ۶ ماه تا یکسال و ۹۴۱۶ نفر زیر ۶ ماه است که در زندان به سر میبرند.
جهانگیر بیشترین میزان زندانیان جرائم غیرعمد را مربوط به استان فارس با ۲۲۰۰ نفر، تهران با ۱۶۸۱ نفر، اصفهان با ۱۵۱۱ نفر، خراسان رضوی با هزار و ۱۱۶ نفر و گیلان با ۱۰۵۷ نفر برشمرد.

خیران امشب پرسودترین معامله را با خدا کردند
وی با بیان اینکه ۳۶۰۱ محکوم مالی زیر ۲۰ میلیون تومان و ۲۱۸ بدهکار دیه زیر ۲۰ میلیون تومان بدهکار هستند، عنوان کرد: به طور کلی با ۳۷۰ میلیارد تومان می‌توان زمینه آزادی ۳۸۱۹ نفر را فراهم کرد.
جهانگیر به تعداد زندانیان مهریه نیز اشاره و عنوان کرد: ۸۴ نفر زیر ۱۰ سکه، ۵۵۴ نفر بین ۱۰ تا ۲۰ سکه، ۳۱۸ نفر ۲۰ تا ۵۰ سکه، ۱۹۹ نفر بین ۵۰ تا ۱۰۰ سکه، ۶۳۰ نفر بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ سکه، ۳۸ نفر بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ سکه و ۷۹۸ نفر بالای ۲۰۰ سکه بدهکار هستند.
یادآوری می‌شود، سی و یکمین جشن گلریزان ستاد دیه با جمع‌آوری کمک‌های خیرین به پایان رسید که مبلغ جمع آوری شده متعاقبا اعلام می‌شود.

خیران امشب پرسودترین معامله را با خدا کردند

بنابر گزارش ایکنا؛ به همت ستاد دیه در سال گذشته ۱۰ هزار و ۶۷۹ زندانی غیر عمد با مبلغ بدهی بالغ بر ۹۷۲ میلیارد تومان از بند زندان رهایی یافتند که در فرایند رسیدگی تا میزان ۳۷ درصد گذشت اخذ شده است. از این تعداد ۱۰ هزار و ۳۴۹ مورد ان از مردان و ۳۳۰ مورد از زنان هستند.

در سال ۹۶ با احتساب مراجعه حضوری و پرداخت‌های بانکی تعداد ۲۰۰ هزار و ۱۳۹ نیکوکار با اهدای مبلغی معادل ۱۰ میلیارد و ۲۹۹ میلیون تومان به حساب ستاد دیه کشور واریز کرده‌اند که این مبلغ و تعداد غیر از وجوهات جمع‌آوری شده از سوی نمایندگی های ستاد دیه در استان است.

خیران امشب پرسودترین معامله را با خدا کردند

همچنین دفاتر نمایندگی ستاد دیه در سراسر کشور در ماه مبارک رمضان امسال با برپایی بیش از ۳۱۳ جشن گلریزان و جمع آوری مبلغی معادل ۶۰ میلیارد تومان زمینه آزادی نزدیک به ۲۰۰ زندانی جرائم غیرعمد را فراهم کردند. امسال با رشد ۲۰ درصدی نسبت به سال قبل میزبان ۳۷۷ آئین گلریزان ویژه آزادی زندانیان غیرعمد خواهیم بود.

 از ابتدای سال ۹۷ طبق آمار بدون احتساب مراجعات و مساعدت های انجام شده به نمایندگی های استانی بیش از ۱۶ هزار نیکوکار از طرق مختلف وجوهات نقدی و شرعی خود را با هدف آزادی دربندان دردمند به حسابهای ستاد دیه واریز کرده‌اند که به پشتوانه همین حمایت تا به امروز نزدیک به ۱۷۰۰ زندانی غیر عمد از بند زندان رهایی یافتند.

انتهای پیام

captcha