از ۱۰۰ میلیارد بودجه فعالیت‌های قرآنی تنها ۸ میلیارد آن پرداخت شد
کد خبر: 3716445
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸

از ۱۰۰ میلیارد بودجه فعالیت‌های قرآنی تنها ۸ میلیارد آن پرداخت شد

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی گفت:‌ دولت برای توسعه فعالیتهای قرآنی برای سال ۹۷ از ۱۰۰ میلیارد تومان مبلغ ۱۰ میلیارد اختصاص داد و در حال حاضر ۸ میلیارد تومان آن را به صندوق توسعه فعالیتهای قرآنی واریز کرده است

به گزارش ایکنا؛ تسنیم نوشت: حجت‌الاسلام پژمانفر رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در نشست خبری که در خبرگزاری تسنیم برگزار شد با بیان اینکه باید جهت توسعه بهره‌برداری با انس آحاد مردم به قرآن اقداماتی صورت گیرد افزود: برخی از این اقدامات در حوزه قانونگذاری در فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ساختار جدیدی جهت ایجاد و ارتباط بدنه مجلس با بدنه تشکلات قرآنی صورت گرفت، افزود: ما در هر استان یک نفر را به عنوان رابط استانی جهت توسعه فعالیت‌های قرآنی تعریف کردیم. در این راستا مکاتباتی از طریق وزارت کشور با تمام استانداری‌ها انجام دادیم. همچنین این رابطین به معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد مرتبط شدند تا کار شورای نظارت بر فعالیت‌های قرآنی را پیگیر باشند.

پژمانفر افزود: بناست نشست‌های متمرکزی در تهران با حضور رابطین استانی تشکیل شود. با متمرکز کردن فعالیتهای قرآنی در استانها و شهرستانهای کشور به دنبال متمرکز کردن و هم‌افزایی فعالیتهای قرآنی هستیم.

حجت‌الاسلام پژمانفر با اشاره به برنامه‌های آتی فراکسیون قرآن و عترت گفت: شورای نظارت فعالیتهای قرآنی را با هدف فعال کردند تشکلات مردمی در عرصه فعالیتهای قرآنی و نهادهای رسمی قرآنی کشور احیاء کردیم.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس با اشاره به سایر برنامه‌های آن فراکسیون خاطرنشان کرد: برای کیفیت و ارتقای قرآن در آموزش و پرورش وزارت علوم، وزارت کار، و برخی نهادهای دیگر اقدامات و تفاهمنامه‌های متعددی با وزرای دولت تصویب کردیم. متاسفانه در حال حاضر بین 65 تا 80 درصد دانش‌آموزان مقطع تحصیلی توانایی روخوانی و روانخوانی قرآن را ندارند. با برنامه منسجمی که با وزارت آموزش و پرورش تدارک دیدیم پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال تحصیلی امسال 50 درصد دانش‌آموزان این توانایی را کسب کنند. برای تقویت این امر بناست گواهی روخوانی و روانخوانی قرآن در پایان مقطع تحصیلی برای دانش‌آموزان صادر شود.

حجت‌الاسلام پژمانفر با اشاره به اینکه در حوزه توسعه فعالیت قرآنی جلساتی با معاون رئیس جمهور در امور اداری و استخدامی کشور برگزار کردیم افزود: طی تفاهمی که با این معاونت منعقد کردیم بناست برای کارمندان آموزش ضمن خدمت در راستای تشویق به امر روخوانی و روانخوانی قرآن در نظرگرفته شود.

وی با اشاره به بودجه فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در سال 96 و 97 گفت: دولت برای توسعه فعالیتهای قرآنی برای سال 97 از 100 میلیارد تومان مبلغ 10 میلیارد اختصاص داد و در حال حاضر 8 میلیارد تومان آن را به صندوق توسعه فعالیتهای قرآنی واریز کرده است. متأسفانه از بودجه سال 96 تاکنون بودجه‌ای دریافت نکرده‌ایم.

انتهای پیام

captcha