مؤسسات قرآنی دماوند در مشاوره خانوادگی فعال هستند
کد خبر: 3738731
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲

مؤسسات قرآنی دماوند در مشاوره خانوادگی فعال هستند

‌رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند از وجود 26 موسسه و خانه قرآنی فعال در این شهرستان خبر داد و گفت: عمده فعالیت آنان در بخش کارگاه های مشاوره خانوادگی قرآنی، تفسیر قرآن و نهج البلاغه، حفظ قرآن کریم و برنامه های هنری قرآنی است.

 به گزارش ایکنا؛ ایرنا نوشت: حجت الاسلام والمسلمین سید رضا ظاهری مطلق در خصوص فعالیت های این نهاد اظهار داشت: تعداد گروه های هدف سازمان تبلیغات اسلامی بسیار هستند، اما مهم ترین گروه های هدف این نهاد را می توان هیات های مذهبی، موسسات قرآنی، کانون مداحان و شعرای آیینی و شبکه تبلیغ دانست.
وی با بیان اینکه به منظور پشتیبانی از مؤسسات و توسعه فعالیت های قرآنی، یک اتاق فکر مردمی تشکیل است، افزود: مشاوره های قرآنی، بررسی مشکلات اجتماعی به ویژه طلاق و ... از جمله مواردی است که به صورت هفتگی در این اتاق فکر بررسی می شود.
این مقام مسئول در خصوص حمایت از برپایی نمایشگاه قرآن در شهرستان نیز عنوان کرد: با توجه به اینکه پیشینه اصلی شهرستان دماوند فرهنگی و دینی است، فضای مناسبی در مسجد جامع این شهر برای ارائه محصولات فرهنگی و قرآنی وجود دارد و افراد می توانند به صورت دائم اقدام به برپایی نمایشگاه کنند.
حجت الاسلام ظاهری مطلق ادامه داد: تدین مردم شهرستان دماوند، در کنار به روز بودن علم و دانش، علاقه مردم را به فراگیری علوم و فنون قرآنی افزایش داده و این امر موجب شده تا مسئولان فعالیت بیشتری در این خصوص داشته باشند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند در خصوص احداث دارالقرآن مرکزی بیان کرد: طی جلسه ای با نماینده مردم شهرستان دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی در این خصوص، تقاضای استقرار ساختمان محوری در شهرهای شهرستان و یک ساختمان مرکزی با امکانات به استان ارائه شد که امیدواریم مورد تایید قرار گیرد.
وی در خصوص فعالیت هیات های مذهبی شهرستان خاطر نشان کرد: 250 هیئت مذهبی در منطقه وجود دارد که با رای مستقیم اعضای یک نماینده انتخاب شده و شورای هیات های مذهبی نیز فعال است.
این مقام مسئول اضافه کرد: قصد داریم از امکانات شهرداری ها و نهادهای مردمی برای گروه های هدف این نهاد استفاده کنیم و امکانات را در اختیار آنان قرار دهیم.
انتهای پیام
captcha