هدایت کودکان جز از طریق پرورش صحیح دینی میسر نیست
کد خبر: 3738970
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶
مینو خرازی:

هدایت کودکان جز از طریق پرورش صحیح دینی میسر نیست

کانون خبرنگاران نبأ _ استاد دوره آموزش رباط کریم در دوره مربیان مهد کودک و مراکز پیش دبستانی، عنوان کرد: هدایت کودکان جز از طریق پرورش صحیح دینی میسر نیست.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، محمدصالح افخمی، دبیر اجرایی دوره های آموزشی تبلیغات اسلامی رباط کریم گفت: با حضور مربیان و اساتید قرآنی، 24 مرداد جاری دوره آموزش مربیان مهدکودک و مراکز پیش دبستانی با موضوع رفتار شناسی کودکان و تربیت دینی در سالن بخشداری این شهرستان برگزار شد.

در این دوره، مینو خرازی، استاد این دوره آموزشی، با ارائه توصیه های تربیتی برای ارتباط با کودکان، عنوان کرد: با کودک خود زیاد صحبت کنید و انتظارات خود را متناسب با توانایی های کودکان داشته باشیم و روش ارتباطی توام باا حترام باشد.

وی، ادامه داد: کودک از هر گونه نقش و نگاری خالی است و در عین حال قابلیت پذیرش هر نقشی را دارد پس اگر او را طبق اصول صحیح تعلیم و تربیت به عادات و صفات نیک پرورش دهند به آن عادات خو گرفته و با توجه به وجود ضرورت تعلیم و تربیت در دوره کودکی و اهمیتی که در دین و علم به آن قایل است، هدایت کودکان جز از طریق پرورش صحیح دینی آنان میسر نیست.

این استاد در سخنانش، ابراز داشت: عبادات تمرینی کودک، اثر مثبت و خوبی در دوران کودک می گذارد مثلا کودک الفاظ و عبارات دعا را متوجه نمی شود ولی معنی توجه به خدا و راز و نیاز را درک می کند و دلش به رحمت او مطمئن می‌شود.

افخمی، تصریح کرد: در پایان از شرکت کنندگان دوره آزمون کتبی به عمل آمد و به قبول شدگان گواهی آموزشی صادر خواهد شد.

منوچهر جلیلی

انتهای پیام

captcha