معرفی بوعلی سینا معرفی مکتب شیعه است/ رونمایی از کتاب تصحیح شده قانون در همدان
کد خبر: 3739028
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴

معرفی بوعلی سینا معرفی مکتب شیعه است/ رونمایی از کتاب تصحیح شده قانون در همدان

گروه فرهنگی- رئیس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا گفت:ما وظیفه داریم این شخصیت ممتاز جهانی را بهتر بشناسیم و معرفی کنیم چرا که بوعلی سینا سند و شناسنامه هویت ماست، افتخاری برای همدان، ایران و مکتب شیعه است.

معرفی بوعلی سینا معرفی مکتب شیعه است/ رونمایی از کتاب تصحیح شده قانون در روز پزشک

به گزارش ایکنا از همدان، آیت‌الله غیاث الدین طه محمدی، رئیس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا، پنج شنبه، 25 مرداد ماه در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یکم شهریور سالروز ولادت ابن سینا اظهار کرد: مقام والای بوعلی سینا بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: بوعلی سینا انسانی است فرهیخته که امام خمینی(ره) درباره ایشان می فرماید «در کل قلمرو کره زمین بوعلی سینا کفو ندارد، این شخصیت علمی و فرهنگی و دینی در همه علوم بی نظیر است».

آیت‌الله محمدی ادامه داد: ما وظیفه داریم این شخصیت ممتاز جهانی را بهتر بشناسیم و معرفی کنیم چرا که بوعلی سینا سند و شناسنامه هویت ماست، دنیای امروز همدان را با نام این اعجوبه می‌شناسد.

رئیس بنیاد علمی، فرهنگی بوعلی اضافه کرد: متأسفانه ایران نتوانسته عظمت این انسان فوق العاده را معرفی کند و او را مصادره کرده است، شواهد فراوانی بر فارس زبان بودن این حکیم بی همتا وجود دارد.

وی با اشاره به تلاش دیگر ملت‌ها برای مصادره بوعلی سینا عنوان کرد: سرودهای فارسی شیخ الرئیس و زادگاه ایشان گواهی بر ایرانی بودن او دارد حال ماباید این افتخار را تکریم نهیم چرا که مردم از عقل، ادب، دیانت، صبر و استقامت این فیلسوف ایرانی الگو برداری می‌کنند.

آیت الله محمدی با اشاره به اینکه لحظه لحظه زندگی شیخ برای جهانیان درس است گفت: بوعلی سینا تمام علوم را تولید کرد اما متأسفانه بسیاری از نوشته‌های این طبیب برجسته در حمله افغان‌ها به ایران از بین رفت.

رئیس بنیاد علمی، فرهنگی بوعلی عنوان کرد: در این میان اصحاب رسانه می‌توانند در جمع آوری و استخراج آثار بوعلی سینا از کشور‌های مختلف دنیا بنیاد را یاری کند، این حکیم فرزانه، افتخاری برای همدان، ایران و مکتب شیعه است، اگر بوعلی سینا خوب به جهاینان معرفی شود، مکتب شیعه خوب معرفی شده است.

وی گفت: به مناسبت روز بزرگداشت بوعلی سینا، آیین ادای احترام به شیخ الرئیس بوعلی سینا پنج شنبه، یکم شهریور ماه با مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان و دانشگاه علوم پزشکی با حضور دو میهمان ویژه دکتر «حسن بلخاری»، رئیس انجمن مفاخر کشور و دکتر «نجفقلی حبیبی» مصحح کتاب قانون انجام می‌شود.

آیت الله محمدی ابراز کرد: در این ایام برای اولین بار از کتاب، تصحیح شده «قانون» رونمایی می‌شود، برگزاری همایش طب سینوی در دانشگاه علوم پزشکی، چاپ بخش ریاضیات کتاب«شفا» توسط بنیاد علمی فرهنگی بوعلی از دیگر برنامه‌های روز پزشک است.

انتهای پیام

captcha