ارتقای توان رزمی دفاعی با اهتمام به ارزش‌های دینی
کد خبر: 3739030
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۲
طی مراسم تجلیل ارتش از خبرنگاران حوزه قرآنی و دفاعی مطرح شد؛

ارتقای توان رزمی دفاعی با اهتمام به ارزش‌های دینی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ در گردهمایی خبرنگاران حوزه، فرهنگ، امنیت و دفاعی کشور بر نقش رسانه در خوش‌بین کردن مردم به سامانه دفاعی کشور و همچنین انعکاس توان بازدارنده کشور به دشمنان و همچنین نقش ارزش‌های دینی و انقلابی و توجه به مفاهیم قرآن در ارتقای توان رزمی و دفاعی کشور تأکید شد.

اهتمام به ارزش‌های دینی موجب ارتقای توان رزمی و دفاعی کشور می‌شود/ نقش مؤثر رسانه‌ها در خوش‌بین کردن مردم به سامانه دفاعی کشوربه گزارش خبرنگار ایکنا؛ گردهمایی خبرنگاران حوزه امنیت و دفاعی رسانه‌های برخط و دیجیتال و صداوسیما، مطبوعات مکتوب و همچنین مدیر و مسئول روابط عمومی پیام‌رسان‌های ایتا و سروش و همچنین مدیران پخش شبکه دو و سه جمهوری اسلامی ایران، امروز، ۲۵ مردادماه با حضور مسئولان لشکری، چون حجت‌الاسلام محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیردریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده و رئیس ستاد ارتش، امیر سرتیپ دوم شاهین تقی‌خانی، معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش و همچنین ریاست عقیدتی ـ سیاسی نیرو‌های پنجگانه زمینی، دریایی، هوایی، پدافند هوایی و ستاد آجا و دیگر مدیران حوزه خبر این نیرو‌ها در تالار یاس مجتمع رفاهی ـ فرهنگی شهید قرنی برگزار شد.
این مراسم که طبق روال هر ساله با حال و هوای انتقادات و پیشنهادات از سوی خبرنگاران و تشکر از تعاملات سازنده و پاسخگویی مسئولان و مدیران ارتش کشورمان به سؤالات خبرنگاران همراه است، با تقدیر و تشکر از زحمات یکساله خبرنگاران این عرصه پایان می‌یابد.
در این مراسم خبرنگار ایکنا، با قرار گرفتن در جایگاه ابراز کرد: باید گفت فعالیت‌های نیرو‌های پنج‌گانه ارتش تنها به فعالیت‌های دفاعی و امنیتی صرف خلاصه نمی‌شود بلکه انجام فعالیت‌های فرهنگی با اولویت فعالیت‌های قرآنی از دیگر فعالیت‌های مهم سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و دارالقرآن‌ها است.
وی با اشاره به تعاملات سازنده مدیران دارالقرآن‌ها و رؤسای عقیدتی ـ سیاسی نیرو‌ها با ایکنا دارند، اظهار کرد: الحمدلله پوشش خوبی نیز از سوی این خبرگزاری در زمینه انعکاس مرحله به مرحله فعالیت‌ها و عملکرد‌های آن‌ها در حوزه قرآنی است.
خبرنگار ایکنا بیان کرد: ارتش نیز در کنار سایر فعالیت‌هایش سعی کرده است که سهم خود را در زمینه جامه عمل پوشاندن به منویات مقام معظم رهبری در زمینه تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن طی بازه زمانی چند ساله عملیاتی کند که امروزه شاهد افزوده شدن رشته‌های حفظ یک و سه جزء در مسابقات قرآن و از سوی دیگر نیز حافظان و قراء تازه نفس و جدید در مسابقات قرآن هستیم.
وی همچنین خواستار تبیین جایگاه فعالیت‌های قرآنی در ارتش شد و اینکه آیا فعالیت‌های کنونی ارتش رضایت‌بخش است و چه میزان تا رسیدن آن فعالیت‌ها به نقطه ایده‌آل فاصله دارد؟
سپس امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده و رئیس ستاد ارتش در جایگاه قرار گرفت و ضمن تبریک روز ۲۶ مرداد، سالروز ورود آزادگان به کشور در بخش ابتدایی سخنانش گفت: هنوز پس از ۴۰ سال باز هم نگاه دشمن به دنبال سلطه بر ایران است و علت آن نیز وضعیت جغرافیایی کشور، ایران در مرکز انرژی در منطقه است و الگو بودن نظام مقدس انقلاب اسلامی برای دیگر کشور‌ها است.
وی ادامه داد: دشمن از همان ابتدای انقلاب سعی کرده است با ایجاد ناامنی در جای جای ایران، ترور مردم عادی و خواص در کوچه و خیابان و تحمیل هشت سال جنگ به ایران در اوضاع ایران تشویش ایجاد کند، اما نتوانست.
سیاری در بخش دوم سخنانش در پاسخ به سؤال خبرنگار ایکنا، گفت: اهتمام به ارزش‌های دینی و انقلابی و توجه به مفاهیم قرآن در ارتقای توان رزمی و دفاعی کشور مؤثر است.


اهتمام به ارزش‌های دینی موجب ارتقای توان رزمی و دفاعی کشور می‌شود/ نقش مؤثر رسانه‌ها در خوش‌بین کردن مردم به سامانه دفاعی کشور

وی ادامه داد: در کنار ارتقای سطح تجهیزات و همچنین توان انسانی برای مقابله با تهدید نظامی و جنگ سخت دشمن باید ایمان، اعتقاد و معنویت را در نیرو‌های مخلص ارتش بالا ببریم و این هم محقق نمی‌شود جز با بهره‌گیری از مفاهیم و آموزه‌های قرآنی.
سیار عنوان کرد: باید با تکیه بر اینها، همراه با معنویت در کنار ارتقای سطح تجهیزات نظامی کشور و بهره‌مندی از آموزش‌های خوب در مقابل دشمن بایستیم، دشمنی که پس از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز چشم به تسلط بر ایران از هر راهی دارد.
وی در ادامه در خصوص نقد خبرنگاران که چرا در رزمایشات از برخی از خبرنگاران دعوت به عمل می‌آید، گفت: نمی‌توان در هر رزمایش از حضور شما خبرنگاران دعوت به عمل آید به دلیل مسائل امنیتی لذا شما سعی کنید توان بازدارنده کشور را با انعکاس خوب و به جایتان، به دیگران نشان دهید.
سیاری بیان کرد: رسانه‌های نقش مؤثر در خوش‌بین کردن مردم به سامانه دفاعی کشور دارند و همچنین می‌توانید با رصد سایت ارتش و کانال آجا در پیام‌رسان‌ها ما را با نقطه نظراتتان یاری کنید.
طی این مراسم نیز امیر سرتیپ دوم شاهین تقی‌خانی، معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش از پیشنهادات داده شده و نقد‌های ارائه شده استقبال کرد.
در مراسم فوق تعدادی از خبرنگاران از رسانه‌های مختلف به بیان نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات و دیدگاه‌هایشان در این زمینه پرداختند که برخی از آن‌ها به شرح ذیل است.
ــ برپایی جلسات آف ریکورد با خبرنگاران و امین دانستن آن‌ها چنانکه در برخی از دستگاه‌ها. این امر در حال انجام است.
ــ در نظر گرفتن سخن‌گویی در ارتش برای پاسخگویی سریع به سؤالات
ــ تغییر در استراتژی رسانه‌ای ارتش و همچنین بازنگری نگرش روابط عمومی آجا
ــ ارتش در مسائل فرهنگی کار‌های مفرح در لباس نظامی گری تحویل مردم جامعه دهد.
ــ ارتش معاف از حضور در شبکه‌های اجتماعی است و حال آنکه شبکه‌های اجتماعی و تهیه خوراک در حوزه ارتش نیاز امروز جامعه است که از آن نمی‌شود اجتناب کرد.
ــ تشکیل اتاق فکر برای خبرنگاران و بهره‌گیری از ایده‌ها و ایده‌پردازی.
ــ چرایی علت عدم حضور خبرنگاران و یا بیشتر خبرنگاران در رزمایش‌ها.
ــ ارائه آموزش‌های خبرنگاری لازم به مسئولان ارتش.
ــ هنگامی که با هجمه‌های اخبار دروغ دیگر کشور‌ها درباره ارتش ایران روبرو می‌شود، در مقام پدافند در می‌آییم و به گونه‌ای شده است که دشمنان موضوعی را می‌اندازند و سپس ما به دنبال جواب آن می‌رویم و تمام که این اشتباه است و نباید به اینگونه باشد.
ــ تعامل خوب برخی از نیرو‌های پنجگانه ارتش.
ــ نوع تعامل با رسانه‌ها و خبرنگاران تغییر کند.
و...
انتهای پیام
captcha