عزاداری‌ اباعبدالله حسین(ع)؛ هم‌صدایی عظیم تمامی مذاهب
کد خبر: 3746538
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۱

عزاداری‌ اباعبدالله حسین(ع)؛ هم‌صدایی عظیم تمامی مذاهب

گروه معارف - امام جمعه ماکو عزاداری‌های اباعبدالله الحسین(ع) را بزرگترین هم‌صدایی در بین تمامی مذاهب یاد کرد و گفت: دشمنان اسلام می‌خواهند شور حسینی، جایگزین شعور حسینی شود.

عزاداری‌ اباعبدالله حسین(ع)؛ هم‌صدایی عظیم تمامی مذاهب

حجت‌الاسلام والمسلمین ایوب رنجبری امام جمعه ماکو در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان‌غربی حضور در مراسمات و آیین‌های عزاداری امام حسین (ع) و یاران باوفای وی را زمینه‌ساز خودسازی انسان در سایه اهل‌بیت یاد کرد و افزود: کشتی اباعبدالله الحسین (ع) امروز گسترده‌تر از هر وقت دیگری بوده و سفره پربرکت سیدسالار شهیدان برای دل‌های عاشق بازتر از هر زمان دیگری است.

وی تاکید کرد: دشمنی با اسلام دیرینه بوده و همچنان ادامه دارد و با گذشت قرن‌ها این کینه شعله‌ورتر شده و شامیان زمانه با تشکیل جبهه‌ای واحد درصدد خدشه‌دار کردن اسلام ناب محمدی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رنجبری تصریح کرد: امت بدون امام که خاصیتی سست و بدون حیات دارد، نقشه‌ای در دستور کار دشمن است و می‌خواهند در عزاداری‌های امروزی، شور حسینی جایگزین شعور حسینی شود.

این استاد حوزه و دانشگاه عزاداری‌های اباعبدالله الحسین (ع) را بزرگترین هم‌صدایی در بین تمامی مذاهب یاد کرد و ادامه داد: همه ما باید به این درجه از درک برسیم که ترویج نشر معارف اهل بیت و قرآن تنها هدف عزاداری شهادت سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین و یاران با وفای وی است.

وی افزود: مردم امسال هم همانند سال‌های گذشته پرشورتر به استقبال ماه محرم خواهند رفت و این جز عشق به اهل بیت و مکتب امام حسین (ع) منشا دیگری ندارد.

امام جمعه ماکو باتاکید بر این که عزاداری‌ها باید رنگ و بوی معرفتی در خود پرورش دهند، خاطرنشان کرد: سخنرانی‌ها، روضه‌خوانی‌ها و مداحی‌ها باید انتقال‌دهنده اهداف قیام اهل‌بیت و امام حسین (ع) باشد که نسل جوان به جواب سوالاتی از جمله چرایی شهادت امام حسین (ع) و اسارت خانواده‌های آن بزرگ مرد دست یابند.

این استاد حوزه و دانشگاه بر بحث آسیب‌شناسی اهل بیت و عزاداری آنها اشاره کرد و گفت: مادحین اهل بیت باید در انتقال واقعیت‌های رویدادها گام بردارند و از روی احساس و بزرگ‌نمایی به روضه‌خوانی و مداحی نپردازند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رنجبری شهر ماکو را شهری طولی معرفی کرد و گفت: دسته‌جات عزاداری بنا به عرف هر ساله باید از چهارراه مرکزی عبور کنند که این کار زمینه ساز رخداد ترافیک سنگین و جلوگیری از عبور و مرور می‌شود که در نهایت منجر به ناتوانی در عبور خودروهای آتش‌نشانی و آمبولانس می‌شود که لازم است تا حدامکان رعایت شود.

انتهای پیام

captcha