غفلت از کتب متون دینی متناسب با نیاز روز جامعه
کد خبر: 3747194
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۷

غفلت از کتب متون دینی متناسب با نیاز روز جامعه

گروه فرهنگی - نماینده انتشارات مکتب وحی قم بااشاره به وجود کتاب‌های متنوع مذهبی در کشور گفت: متاسفانه فقط برخی کتب خاص همچون رساله‌ها و مقتل معرفی‌شده که شناخته‌شده هستند و از کتاب‌های متون دینی متناسب با نیاز روز جامعه غفلت شده‌است.

غفلت از کتب متون دینی متناسب با نیاز روز جامعه

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید الهی نماینده انتشارات مکتب وحی قم در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه کتاب ارومیه در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان‌غربی بیان کرد: در سراسر دنیا کتاب‌های علمی را شناخته و بر روی آنها مطالعات و پژوهش‌های عمیقی را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: متاسفانه در کشور ما این امر بسیار ضعیف بوده و به آن صورت که باید معرفی نمی‌شود و حتی در بحث کتاب‌های تولید علم و محتوا قیمت‌ها بسیار پایین بوده ولی بازهم استقبال چندانی صورت نمی‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین الهی از اطلاع‌رسانی ضعیف نمایشگاه کتاب ارومیه انتقاد کرد و افزود: طلبه‌های حوزه‌علمیه استان اطلاع دقیقی از نمایشگاه نداشتند و در این امر باید به عنوان مهم‌ترین رویداد فرهنگی استان اطلاع‌رسانی جامع‌تری صورت می‌گرفت.

وی خاطرنشان کرد: خطه آذربایجان به عنوان دیار اهل معرفت شناخته می‌شود و ما انتظار استقبال بسیار زیادی درخصوص کتب دینی داشتیم، ولی عدم اطلاع‌رسانی به موقع و جامع موجب شد تا استقبال چندانی صورت نگیرد.

نماینده انتشارات مکتب وحی قم بااشاره به وجود کتاب‌های متنوع مذهبی در کشور تصریح کرد: متاسفانه فقط برخی کتب خاص همچون رساله‌ها و مقتل معرفی شده که شناخته‌شده هستند و از کتاب‌های متون دینی متناسب با نیاز روز جامعه غفلت شده‌است.

وی اظهار کرد: وقتی علم در محتوای دینی در کشور تولید می‌شود، باید نسبت به معرفی این کتب توجه جدی صورت گیرد به عنوان مثال برخی کتب تازه نشر، نگرش جدید و جامعی نسبت به نماز جمعه را نشان می‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین الهی یادآور شد: کتاب زندگی‌نامه عارف قرن اخیر مرحوم علامه طهرانی به نام مهر فروزان آنگونه که باید تبیین نشده و کتابی باعنوان سالک آگاه درخصوص اینکه علما و روحانیون چه کنند تا گرفتار فتنه‌ها نشوند نیز به چاپ رسیده، چون عالمان نیز ممکن است فریب بخورند.

وی بااشاره به کتاب هستی‌شناسی در رابطه با تفسیر آیه نور، افزود: این کتاب ربط انسان به خالق را از دیدگاهی متفاوت بیان می‌کند و بنا به فرموده علامه طهرانی در این کتاب خداوند را در آغوش انسان جای می‌دهد، همان خدایی که ما او را همواره در کهکشان‌های دور تصور کرده و اندیشیده‌ایم که برای گناهان ما چه عذاب‌های دردناکی درنظر گرفته، ولی در این کتاب خداوند را بسیار به مهربانی توصیف کرده‌است.

انتهای پیام

captcha