گرایش 90 درصدی جوانان به خدا و نماز
کد خبر: 3755283
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹
مظفر بیان کرد:

گرایش 90 درصدی جوانان به خدا و نماز

گروه جامعه ــ قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی، آشناسازی آحاد مردم با مفاهیم نماز و آسان‌سازی اقامه نماز در محیط‌های مختلف اداری و آموزشی بوده است، اظهار کرد: به واسطه این دستاوردها، پژو‌هش‌های علمی امروز نشان‌ می‌دهند که بیش از 90 درصد جوانان ما به خدا، اعتقاد و عمده آنان به نماز اهتمام دارند.

آشناسازی با مفاهیم و آسان‌سازی اقامه نماز/ گرایش 90 درصدی جوانان به خدا و نمازبه گزارش ایکنا؛ نشست بررسی دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه نماز و مسجد به همت پویش مردمی «چله انقلاب»، شنبه، 21 مهرماه با حضور کارشناسانی همچون محمود مظفر، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور و حجت‌الاسلام سیدجواد بهشتی، عضو هیئت امنای این ستاد در شبستان مسجد صفا واقع در محله نظام‌آباد تهران برگزار شد.

محمود مظفر در این نشست با بیان این که انقلاب اسلامی از ابتدا درگیر تهاجم منافقین، جنگ تحمیلی و سپس تحریم‌ها بوده است، گفت: آنچه انقلاب را با وجود این همه مخاطرات حفظ کرده است، مسجد و اقامه نماز تلقی می‌شود. هنر جمهوری اسلامی این بود که مساجد را از حالت انفعالی به محوری برای فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی تبدیل کرد و با بسط مفهوم اقامه نماز در جامعه، مبارزه با فحشا و منکر را آغاز کرد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز افزود: یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی، آشناسازی آحاد مردم با مفاهیم والا و اهداف نماز و آسان‌سازی اقامه این فریضه الهی در محیط‌های مختلف اداری و آموزشی بوده است؛ به واسطه همین دستاوردها و برخلاف تمام تبلیغات منفی که رسانه‌های معاند انجام می‌دهند، پژو‌هش‌های علمی امروز نشان‌ می‌دهند که بیش از 90 درصد جوانان ما به خدا، اعتقاد و عمده آنان به نماز اهتمام دارند.

وی یادآور شد: اهتمام به نماز پس از پیروزی انقلاب اسلامی باعث شده است که هزاران مقاله و پایان‌نامه تحصیلی درباره نماز نگاشته شود، هزاران جشنواره فرهنگی هنری با محوریت نماز پدید آید، هزاران جشن تکلیف با هدف ترغیب نوجوانان به اقامه نماز برپا شود، مرکز تخصصی نماز ایجاد و نشست‌های تخصصی درباره نماز برگزار شود و اپلیکیشین‌های متعدد با محتوای آموزش نماز در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

رئیس مجمع خیرین مسجدساز همچنین اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، علاوه بر ساخت ده‌ها هزار مسجد بین‌راهی و اداره‌ای، هزاران مسجد توسط خود مردم و مجمع خیرین مسجدساز ساخته شده است و به پایگاهی برای انجام تمام کارهای نیک تبدیل شده است.

مردم ما به نماز افتخار می‌کنند

حجت‌الاسلام سیدجواد بهشتی، عضو هیئت امنای ستاد اقامه نماز کشور در ادامه این نشست با اشاره به تمدن‌سازی نماز در صدر اسلام گفت: پیامبر اسلام در هفته نخستین بعثت خود نماز را به شکل جماعت اقامه کردند و بعدتر، پس از هجرت به مدینه، در اولین اقدام مسجدالنبی(ص) را بنا ساختند. انقلاب اسلامی مردم ایران نیز از مساجد هدایت شد و اجتماعی همچون نماز عیدفطر آن جنبش را همگانی کرد. این تاثیرگذاری نماز پس از انقلاب نیز جریان دارد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امر نماز افزود: پس از پیروزی انقلاب و در سال 76 سند جامع نماز که مبنای عمل سه قوه قرار می‌گیرد، تدوین شد و امروز در حوزه مهم آموزش و پرورش، سند جامع نماز تدوین شده است که از دستاوردهای انقلاب در زمینه ترویج نماز محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام بهشتی یادآور شد: اجلاس سراسری نماز که از تدابیر مقام معظم رهبری است و آقای قرائتی بر آن اهتمام ورزیده‌اند، دستاورد کمی نیست و بعد از کنگره عظیم حج، جزو معدود برنامه‌هایی است که رهبر انقلاب هر ساله برای آن پیامی صادر و آن را راهبری می‌کنند.

وی اظهار کرد: اما از همه این دستاوردها بالاتر، این است که امروز همه گروه‌‌های مردم ما به نماز خود افتخار می‌کنند در حالی که پیش از انقلاب، نخبگان و مسئولان کشور، نماز را کسر شأن می‌دانستند. اقامه نماز امروز در ادارات، دانشگاه‌ها و پادگان‌های ما با شکوه‌ بسیار بالا و با افتخار برگزار می‌شود و فیلمسازان ما در سینما و تلویزیون به موضوع نماز می‌پردازند و آن را با افتخار به تصویر می‌کشند.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۱ - ۱۷:۱۶
0
0
90 درصد؟
احتمالا اون 10 درصد هم فرم نظرسنجی را خوب پر نکردند وگرنه آمار بالای صد در صد میشد.
ایکنا به عنوان یک رسانه آزاد باید صحت این آمار را پیگیری کنه
captcha