فعالیت‌های قرآنی در فضای دانشگاه از اهمیت والایی برخوردار است
کد خبر: 3756441
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲

فعالیت‌های قرآنی در فضای دانشگاه از اهمیت والایی برخوردار است

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی باتاکید بر اینکه فعالیت‌های قرآنی در فضای دانشگاه از اهمیت والایی برخوردار است، گفت: طبق تاکیدات مقام معظم رهبری که بر فضای معنوی و قرآنی در دانشگاه‌ها تاکید دارند، همین امر توجه ما را به قرآن بیشتر می‌کند.

فعالیت‌های قرآنی در فضای دانشگاه از اهمیت والایی برخوردار است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، محمود پوریوسف رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی ظهر امروز در نشست خبری بیست و سومین دوره مرحله کشوری مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه بابیان اینکه رسانه‌ها در راستای اشاعه فرهنگ دینی و اسلامی اهمیت فراوانی دارند، اظهار کرد: این‌دوره از مسابقات در سطح واحدها، سپس در سطح استانی برگزار گردید و اکنون در سطح کشوری ارومیه میزبان مسابقات است.

وی با اشاره به تعداد شرکت‌کنندگان در این سری از مسابقات تصریح کرد: تعداد کل اساتید خواهر در این مسابقات ۷۳ نفر، دانشجویان خواهر ۱۱۷نفر که جمعا در بخش خواهران ۱۹۰ نفر و تعداد کل اساتید برادر ۸۱ نفر و تعداد کل دانشجویان برادر ۱۳۰ نفر که ۲۱۱ نفر نیز جمعا در بخش برادران به‌رقابت خواهد پرداخت.

پوریوسف بابیان اینکه داشتن فرهنگ قرآنی و فعالیت‌های قرآنی در فضای دانشگاه از اهمیت والایی برخوردار است، بیان کرد: طبق تاکیدات مقام معظم رهبری که بر فضای معنوی و قرآنی در دانشگاه‌ها تاکید دارند، همین امر توجه ما را به قرآن بیشتر می‌کند و حقیقت این است که ما از قرآن هنوز خیلی دوریم و دل‌های ما باید قرآنی شود.

وی ادامه داد: جان ما باید با قرآن انس بگیرد و اگر بتوانیم معارف قرآن را در دل و جان خود نفوذ دهیم، زندگی و جامعه ما قرآنی خواهد شد و این امر احتیاج به فعالیت، فشار و سیاست‌گذاری ندارد و اصل این است که دل و جان خود را با قرآن یکی کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی بااشاره به اینکه دانشگاه آزاد به‌عنوان پرچم دار فعالیت‌های قرآنی و دینی است، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اخیرا با تحولات و ساختار اصلی خود قدم‌های بزرگی را برمی‌دارد که نتایج این تحولات را در سطح دانشگاه و جامعه روز به‌روز بیشتر خواهیم دید.

وی یادآور شد: بنابه‌فرموده مقام معظم رهبری اگر فضای جامعه قرآنی و اسلامی نیست، پس دانشگاه‌ها وظایف خود را به درستی انجام نداده‌اند و باتوجه ویژه مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی برای توسعه و اشاعه فرهنگ قرآنی آماده هستیم و فعالیت‌های بسیاری را در این راستا انجام خواهیم داد.

پوریوسف تاکید کرد: در واقع دانشگاه آزاد ارومیه میزبان این مسابقات نیست، بلکه استان میزبان اصلی این مسابقات بوده و افتخاری برای منطقه به‌شمار می‌رود که نقش رسانه‌های استان نیز در این امر بسیار زیاد است.

انتهای پیام

captcha