بزرگداشت آیت‌الله حسینی طهرانی در دانشگاه تهران
کد خبر: 3757519
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲

بزرگداشت آیت‌الله حسینی طهرانی در دانشگاه تهران

کانون خبرنگاران نبأ ــ مراسم بزرگداشت آیت‌الله سیدمحمدحسین حسینی طهرانی امروز، 29 مهرماه به میزبانی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ جامعه اسلامی دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران مراسم بزرگداشت آیت‌الله سیدمحمدحسین حسینی طهرانی را برگزار می‌کند.
در این مراسم که امروز، 29 مهرماه، ساعت 14 در دانشگاه تهران، دانشکده حقوق و علوم سیاسی، سالن مدیالب(دفاعیه سابق) برگزار می‌شود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن وکیلی، استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان سخنرانی می‌کند.
یادآور می‌شود، سید‌محمدحسین حسینی لاله‌زاری طهرانی(۱۳۴۵-۱۴۱۶ق) معروف به علامه طهرانی از شاگردان علامه طباطبایی و از عالمان شیعه در قرن چهاردهم و پانزدهم هجری قمری است. وی در ۲۴ محرم سال ۱۳۴۵ق در تهران به دنیا آمد. تحصیلات حوزی خود را در مشهد آغاز و در قم و سپس نجف به پایان برد. در سال ۱۳۷۷ق به تهران بازگشت و در مسجد قائم خیابان سعدی این شهر به تبلیغ مشغول شد. در سال ۱۴۰۰ق به درخواست استادش سیدهاشم حداد به مشهد رفت و تا پایان عمر در آنجا ساکن شد. تهرانی شنبه ۹ صفر سال ۱۴۱۶ق در مشهد درگذشت. آیت‌الله بهجت بر او نماز گذارد و در قسمت جنوب شرقی صحن انقلاب(عتیق) حرم امام رضا(ع) به خاک سپرده شد. به مناسبت درگذشت وی پیام تسلیتی از سوی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) صادر شد.
وی در شکل‌گیری انقلاب اسلامی از امام خمینی(ره) حمایت می‌کرد. طهرانی در موضوعات مختلف علوم اسلامی آثاری دارد که مجموعه آنها در قالب دوره علوم و معارف اسلام شناخته می‌شود.
تأسیس مؤسسه ترجمه و نشر علوم و معارف اسلام برای ترجمه و نشر آثار خود از فعالیت‌های اجتماعی وی است. این مرکز با همکاری مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نسخه دیجیتالی آثار علامه طهرانی را باعنوان دوره علوم و معارف اسلام منتشر کرده است در این نرم‌افزار متن ۵۴ کتاب از آثار وی در موضوعاتی چون امام حسین(ع)، امامت، تفسیر، توحید، جمعیت، حکومت اسلام، خداشناسی، عرفان، فقه، قانون اساسی، قرآن، گاه‌شماری اسلامی،‌ معاد، معرفت دینی و ولایت فقیه گردآوری شده است.
امیرمحسن سلطان‌احمدی
انتهای پیام

captcha