رعایت الگوی مصرف برق نیازمند آموزش همگانی است
کد خبر: 3757749
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۵

رعایت الگوی مصرف برق نیازمند آموزش همگانی است

گروه اجتماعی- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: رعایت الگوی مصرف برق نیازمند آموزش همگانی است و سنین تحصیل در مقطع ابتدایی، بهترین زمان برای آموزش غیرمستقیم دانش‌آموزان است.

رعایت الگوی مصرف برق نیازمند آموزش همگانی است

به گزارش ایکنا از یزد، محمدرضا صحتی، مدیرعامل شرکت توریع برق استان یزد صبح امروز در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری با آموزش و پرورش استان اظهار کرد: رعایت الگوی مصرف برق، نیازمند آموزش همگانی است و سنین تحصیل در مقطع ابتدایی، بهترین زمان برای آموزش غیر مستقیم دانش آموزان است.
وی افزود: تولید، انتقال و توزیع برق در کشور هزینه بر و شناخت الگوی مصرف برق و رعایت مصرف بهینه از نگاه اقتصادی کمک شایانی را به کشور خواهد داشت.
این مسئول با اشاره به رشد جمعیت بیان کرد: افزایش دمای زمین و رویکرد استفاده از وسایل متنوع برقی در خانواده باعث شده تا توجه در سال های اخیر توجه ویژه ای به موضوع مدیریت مصرف شود.
وی فرهنگ سازی در مدارس از یک دهه گذشته توسط شرکت توزیع نیروی برق استان یزد را از جمله فعالیت های شاخص برشمرد و گفت: آموزش غیرمستقیم از طریق نمادهای ترویجی در استان یزد در قالب طرح های مدیر انرژی در خانه و برق یاران کوچک، تاثیر بسزایی در کاهش مصرف برق منازل داشته است.
عباسعلی دانافر، مدیرکل آموزش و پروش استان یزد نیز در این مراسم چالش بزرگ امروز کشور را مصرف نامطلوب و بی رویه انرژی خواند و گفت: روش غیر مستقیم، غیر آمرانه و بهره گیری از روش های خلاقانه در آموزش و پرورش، مورد استقبال دانش آموزان قرار گرفته و این موضوع در کاهش مصرف برق دارای اهمیت ویژه ای است.
وی فراگیری سریع، اثربخش و اشاعه فرهنگ صحیح مصرف بهینه در خانواده ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: ساخت انیمیشن و تیزرهایی با عنوان بابا برقی در دو دهه گذشته، نقش بسزایی در کاهش مصرف داشت و در ذهن ها ماندگار شد.
دانا فر ضمن اشاره به فعالیت های توزیع نیروی برق و محسوس بودن فعالیت ها در حوزه فرهنگ سازی افزود: آموزش و پرورش با بهره گیری از ابزارهای متنوع نظیر رنگ، ریتم و هنر می تواند در حوزه مدیریت مصرف برق همکاری لازم را داشته باشد.
مدیرکل آموزش و پروش استان اذعان کرد: اگر امروز در حوزه فرهنگ سازی هزینه کنیم، در آینده برای تولید برق کم تر هزینه خواهیم کرد و این خود توجیه اقتصادی مناسبی است.
محمد میرشمس، مدیر دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توزیع برق استان یزد نیز به رنگ آمیزی دیوارمدارس و فضاسازی آموزشی در مدارس اشاره کرد و گفت: رابطان مدیریت مصرف و نمایندگان مدارس، همکاری بسیار خوبی را برای فرهنگ سازی مدیریت مصرف داشته اند.
وی توزیع پنج هزار جلد دفترچه آموزشی و کتب سبز مدیریت انرژی در مدارس را یادآور شد و گفت: موضوع ممیزی انرژی در ساختمان های مدارس از اهمیت زیادی برخوردار است که امسال با کمک آموزش و پرورش آن را دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام

captcha