فعالیت‌های دانشگاهی و‌ پژوهشی باید رنگ قرآن بگیرد
کد خبر: 3758052
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳

فعالیت‌های دانشگاهی و‌ پژوهشی باید رنگ قرآن بگیرد

گروه فعالیت‌های قرآنی - معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: فعالیت‌های اجتماعی، دانشگاهی و‌ پژوهشی باید رنگ قرآن به‌خود گیرد و در عمل نیز باید مبلغ قرآن باشیم و روزی فرا برسد تا فضای تمام دانشگاه آزاد قرآنی بوده و در راستای حرکات الهی باشد.

فعالیت‌های دانشگاهی و‌ پژوهشی باید رنگ قرآن بگیرد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌‌الاسلام والمسلمین کلانتری معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز، 30 مهرماه در مراسم اختتامیه بیست و سومین دوره کشوری مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در محل دانشگاه آزاد ارومیه بیان کرد: نقشه‌ای که استکبار جهانی برای کشور ما کشیده بود، اگر عملیاتی می‌شد، امروز نامی از قرآن و اهل بیت و مسابقات قرآن و تلاش‌های معنوی به چشم نمی‌خورد.

وی افزود: اگر مسیری که رژیم طاغوت برای فرهنگ‌زدایی و اسلام‌زدایی در پیش داشت، ادامه می‌داد و اگر انقلاب قرآنی‌اسلامی ایران به وقوع نمی‌پیوست اکنون در ردیف فاسدترین کشورهای جهان قرار داشتیم و حتی کتاب قرآن را هم به سختی پیدا می‌کردیم، کاری که در بسیاری از نقاط جهان رخ داده‌است.

معاون فرهنگی‌دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بابیان اینکه امام بر مبنای قرآن حرکت خود را آغاز کرد، تصریح کرد: اگر به سیر حرکت امام نگاه کنیم، ایشان شاگرد مکتب قرآن بود و تمام مسیر خود را در راه قرآن ادامه داد و حتی شاگردان ایشان نیز مسیر انقلاب را در راه قرآن طی کردند و اکنون به جایی رسیدیم که چهل سال از پیروزی انقلاب گذشته و از انقلاب اسلامی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین پدیده‌های جهان یاد می‌شود.

وی ادامه داد: وقتی انقلاب به پیروزی رسید، هیچ کشوری حاضر نبود شاه را به کشور خود راه دهد و این نشان‌دهنده عظمت ایران و انقلاب است که روز به روز در جهان بیشتر اوج گرفته و وسعت بیشتری یافته است و اگر اکنون داد و بیدادهایی از سوی دشمنان می‌شنویم، نشانه اقتدار جمهوری اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کلانتری بیان کرد: تمام شیاطین سیاسی دنیا بر علیه نظام ما فریاد می‌کشند و این علامت اقتدار نظام جمهوری اسلامی و رشد و پیشرفت ایران است و همه این موارد بر پایه قرآن شکل گرفته است.

وی باتاکید بر اینکه وقتی انسان عمل خود را براساس قرآن منطبق کند، جهان را به حرکت در خواهد آورد، خاطرنشان کرد: این انقلاب به درستی مسیر رسیدن به انقلاب جهانی حضرت مهدی موعود را طی می‌کند و در زمان کنونی مسئولیت حافظان و قاریان قرآن بسیار سنگین است.

معاون فرهنگی‌دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بااشاره به اینکه امروز کشور در معرض شدیدترین هجمه‌های استکباری قرار دارد، گفت: ما نیز مسئول هستیم تا نگاه قرآن را در سراسر زندگی خود تسری دهیم چراکه قرآن کتاب سبک زندگی، اخلاق الهی و کتاب زندگی پاک و حلال الهی است و از هر جهت در تمامی این حوزه‌ها حرف اول را می‌زند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کلانتری افزود: فعالیت‌های اجتماعی، دانشگاهی و‌ پژوهشی باید رنگ قرآن به‌خود گیرد و در عمل نیز باید مبلغ قرآن باشیم و روزی فرا برسد تا فضای تمام دانشگاه آزاد قرآنی بوده و در راستای حرکات الهی باشد.

انتهای پیام

captcha