حکایت بانوی سبزی فروش و درآمدی که صرف مالیات شهرداری می‌شود
کد خبر: 3776097
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۵

حکایت بانوی سبزی فروش و درآمدی که صرف مالیات شهرداری می‌شود

گروه اجتماعی- بانوی سبزی فروش ساروی گفت: وقتی باران بیاید باید چند جای خانه دیگ و کاسه بگذارد تا آب باران وسایل خانه‌اش را خیس نکند، بوی رطوبت از هر جای خانه ساطع می‌شد.

بانوی سبزی فروشی و درآمدی که صرف مالیات شهرداری می‌شود
به گزارش ایکنا از مازندران نزدیک غروب بود که بانویی سالمند را در کوچه محله‌مان دیدم که در زیر باران، توان جابجایی وسایلش را نداشت. گفتم: «جایی می‌روید برسانم» سر و دستی تکان داد و وسایلش را گذاشت داخل خودرو، کمتر از صد متر که رفتیم پیاده شد تقریبا همسایه‌مان بود اما من نمی‌شناختم به هر حال با اجازه، وسیله‌اش را به داخل خانه‌‌اش گذاشتم فهمیدم که تنها زندگی می‌کند و خانه‌اش هم نیازمند تعمیر است او می‌گفت: وقتی باران بیاید باید چند جای خانه دیگ و کاسه بگذارد تا آب باران وسایل خانه‌اش را خیس نکند، بوی رطوبت از هر جای خانه ساطع می‌شد.
 از کارش پرسیدم، گفت: صبح زود به بازار می روم و با 50 هزار تومان دست مایه سبزی خرید می‌کنم و تا غروب می‌فروشم و غروب به خانه بر‌می‌گردم.
یک تخت چند ملحفه قدیمی، یخچالی نیمسوز و دو اتاق دیگر این خانه قدیمی که در حد انباری هم نبود به اضافه یک پلاستیک قرص و دارو، تمام دارایی این بانوی سبزی فروش بود.  
از او خداحافظی کردم اما در دلم به غیرتش رشک می‌بردم که با این کهولت سن کار می‌کند تا محتاج نباشد این بود که تصمیم گرفتم در راستای رسالت خبری مشکلات این نیازمند را به کمیته امداد گزارش کنم.
به گزارش ایکنا رضا نوروزی مدیر کل کمیته امداد مازندران هفته گذشته در مصاحبه‌‌ اختصاصی با ایکنا  از پیگیری‌های ایکنا در محرومیت‌زدایی تشکر کرد و اعلام کرد: هر گونه کمکی از سوی این نهاد برای حل مشکل نیازمندان میسر باشد، دریغ نخواهد شد. با این چراغ سبز مدیر کل، ایکنا طی تماسی با مدیر روابط عمومی این اداره کل شرح ماجرا را بیان کرد و همان روز هماهنگی لازم از سوی مدیر کل برای بازدید فراهم و قرار شد با دو کارشناس شهرستان ساری بازدید از بانوی سبزی فروش انجام شود.
بانوی سبزی فروشی و درآمدی که صرف مالیات شهرداری می‌شود
ساعت 16 بود که ایکنا با مراجعه به اداره کمیته امداد منطقه 2 ساری مورد استقبال رئیس این اداره قرار گرفت و با آقای ساداتی که خود را خادم مردم معرفی می‌کند جهت بازدید روانه روستای تیرکلا شدیم.
در روستای تیرکلا به همراه دهیار این روستا به خانه بانوی سالمند رفتیم و او با روی باز از ما استقبال کرد و رئیس کمیته امداد و دهیار روستا از خانه این نیازمند دیدن کرد و حال و وضعیت او را جویا شدند.
در پایان این مادر پیر در حالیکه برگه‌های مالیات شهرداری دستش بود، گفت: از صبح تا شب چندرغازی که در می‌آورم باید بدهم کرایه ماشین و مالیات شهرداری.
او می‌گفت: هر روز شهرداری 10 هزار تومان به او قبض مالیات می‌دهد.
رئیس کمیته امداد که از این بازدید متاثر شده بود قول داد برای او معافیت مالیات بگیرد.
در بازگشت یک بسته غذایی به این مادر پیر تقدیم کرد و قول داد تا مبلغ 4 میلیون تومان در قالب کمک بلا عوض و 5 میلیون تومان به صورت وام دو درصد (در صورت داشتن ضامن) می‌تواند به او کمک کند. اما آیا این وعده‌ها عملی می‌شود و ما شاهد رفع مشکل حداقلی این مادر پیر خواهیم بود یا نه هنوز در ابهام است.
برای اطمینان از حل مشکل این نیازمند و برای آنکه کمک کمیته امداد اجرایی شود از سوی ایکنا با نشاگران مسئول بسیج سازندگی شهرستان ساری تماس حاصل شد و پس از شرح ماجرا،  مسئول بسیج سازندگی ساری گفت:  مبلغ 4 میلیون تومان بلاعوض برای تعمیر خانه کافی نیست.
او بیان کرد: باید از وضعیت خانه بازدید کند و تلاش خواهد کرد با کمک خیرین مشکل این خانواده یک نفره را حل کند.
به گزارش ایکنا پس از بازدید از خانه بانوی سبزی فروش فرصتی شد تا  رئیس کمیته امداد ساری از میزان پیشرفت پروژه‌های در حال ساخت کمیته امداد و نیز ازوضعیت دو  خانواده نیازمند و یک خانواده جانباز بازدید کرد.
در پایان ضمن تشکر از مسئولان کمیته امداد و بسیج سازندگی ایکنا آمادگی دارد تا اقدامات کمیته امداد و بسیج سازندگی را در حل مشکلات نیازمندان این سرزمین منعکس کند.
انتهای پیام
بانوی سبزی فروشی و درآمدی که صرف مالیات شهرداری می‌شود
بانوی سبزی فروشی و درآمدی که صرف مالیات شهرداری می‌شود
 
حکایت بانوی سبزی فروش و درآمدی که صرف مالیات شهرداری می‌شود
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احمد
|
United States of America
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۶ - ۲۲:۵۰
0
0
با سلام
تشکر از خبرنگار ایکنا که پیگیر چنین موضوعی شد ان شا الله خدا خیرتان دهد.
امیدوارم قول مسئولین هم عملی شود.
مواقع انتظاری که از ایکنا می رود پیگیری مشکلات مردم است نه صرفا انعکاس اخبار رویدادی و اداری، خوشبختانه این امر در این گزارش محقق شد.
captcha