ادامه تلاش‌ پاکستان در به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح افغانستان
کد خبر: 3782053
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷

ادامه تلاش‌ پاکستان در به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح افغانستان

در حالی که دولت پاکستان نقش مهمی در مذاکرات میان مسئولان آمریکا و گروه تروریستی طالبان در ابوظبی (پایتخت امارات) داشت، تلاش‌های اسلام‌آباد (پایتخت پاکستان) برای برگزاری دور جدید این مذاکرات ادامه دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «تسنیم»؛ تلاش‌های اسلام‎آباد برای ادامه رایزنی‌ها میان طرفین نزاع در افغانستان همچنان ادامه دارد.

محمد فیصل، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان با اعلام این خبر گفت: امنیت در افغانستان زمینه‎ساز امنیت در پاکستان است و از این نظر برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد. ما پیام خود را به مسئولان طالبان رسانده‌ایم و به آنها پیشنهاد برگزاری جلسه مذاکره طی هفته آینده در اسلام‌آباد را داده‌ایم.

به نظر می‌رسد مسئولان طالبان برای شرکت در مذاکرات در حال همفکری و مشورت هستند، از این رو سفر زلمی خلیل‌زاد (نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا) به پاکستان نیز به تعویق افتاده است.

تلاش‌های جدید دولت پاکستان از هنگامی آغاز شد که ترامپ (رئیس‌جمهور آمریکا) ضمن ارسال نامه‌ای به عمران خان (نخست وزیر پاکستان) از این کشور برای برقراری صلح در افغانستان درخواست کمک کرد. از زمان روی کار آمدن ترامپ، واشنگتن تلاش می‌کند با تحت فشار قرار دادن دولت اسلام‌آباد، پاکستان را مجبور به دخالت مستقیم در جنگ افغانستان کند که تاکنون موفق به انجام این کار نشده است.

همزمان با افزایش تلاش‌های پاکستان، سفر نمایندگان افغانستان و آمریکا نیز به این کشور افزایش پیدا کرده است تا روند صلح هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد.

گفتنی است، پیش از این ترامپ نامه‌ای به عمران خان نوشت و از این کشور برای کمک به مذاکرات صلح در افغانستان درخواست کمک کرد که عمران خان نیز در پاسخ به این درخواست، مساعدت پاکستان برای برقراری صلح در افغانستان را پذیرفت.

انتهای پیام

captcha