ترور پوتین خنثی شد
کد خبر: 3782149
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷

ترور پوتین خنثی شد

گروه بین‌الملل ــ بر اساس گزارش‌های خبری، مقامات صربستان مردی را که قصد داشت رئیس جمهور روسیه را در جریان سفر امروز (پنج‌شنبه) به این کشور ترور کند، بازداشت کردند.

به گزارش ایکنا؛ ایسنا نوشت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه قرار بود امروز به بلگراد سفر کند؛ جایی که انتظار می‌رود در جریان آن چندین توافقنامه همکاری دو جانبه را امضا رسانده و به تنش‌ها میان صربستان و کوزوو رسیدگی کند.

روزنامه‌های صربستانی به نقل از مقامات امنیتی ناشناس گزارش دادند، آرمین الیباشیک ۲۱ ساله در جنوب صربستان به اتهام آماده کردن طرح یک حمله تروریستی در جریان سفر پوتین به بلگراد، بازداشت شد.

بر اساس گزارش روزنامه مسکو تایمز، یکی از مقامات ناشناس صربستان گفت: من این مساله را که الیباشیک قصد داشت بمبی را در روز ورود پوتین منفجر کند، رد نمی‌کنم.

مقامات یک تفنگ در کوله پشتی الیباشیک کشف کرده و کمی بعد انباری را از تسلیحات و مواد مورد استفاده در ساخت مواد منفجره در آپارتمان محل سکونتش کشف و ضبط کردند.

گفته می‌شود؛ این مظنون که بر اساس گزارش‌ها به مدت ۴۸ ساعت در بازداشت به سر خواهد برد، پرچم گروه تروریستی داعش را نیز به همراه داشته است.

انتهای پیام

captcha