لزوم حفظ ایمان و اخلاق دینی در ورزش
کد خبر: 3782204
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸

لزوم حفظ ایمان و اخلاق دینی در ورزش

گروه اجتماعی ـ امام جمعه ماکو گفت: رفتار و کردار ورزشکاران در جامعه تأثیرگذار است و اخلاق دینی و ایمانی باید در کنار ورزش حفظ شود تا در حاشیه فعالیت در عرصه‌های ورزشی در بعد روحانی نیز ترقیات عالی صورت گیرد.

بلزوم حفظ ایمان و اخلاق دینی در ورزشه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد هاشمی، امام جمعه ماکو شب گذشته، 27 دی‌ماه در جمع ورزش‌دوستان و کشتی‌گیران منطقه آزاد ماکو گفت: ورزش، جسم انسان را تربیت می‌کند، اما در کنار تربیت جسم، باید تربیت نفسانی، دینی، اخلاقی و منش اصیل پهلوانی فراموش نشود.
امام جمعه ماکو در ادامه با تأکید بر اینکه تقویت رشته ورزش همگانی برای تربیت جامعه‌ای سالم و پویا لازم است، افزود: در کنار آن ورزش پهلوانی و قهرمانی نیز در جامعه اسلامی احساس می‌شود، به‌گونه‌ای که این ورزش باید در تربیت قهرمانان جهانی در مقابله با تفکرات پلید دشمنان باشد.
وی همچنین با اشاره به اینکه در قالب ورزش می‌توانیم فرهنگ و منش ایرانی را به سایر کشورها صادر کنیم، تصریح کرد: شهدای ایران با دفاع قهرمانانه خودشان، فرهنگ و منش ایرانی را به سایر ملل انتقال دادند.
امام جمعه ماکو دیدگاه اسلام و ائمه اطهار را نسبت به ورزش با اهمیت ویژه‌ای یاد کرد و گفت: حضور ورزشکاران در میدان‌های بین‌المللی و کسب مقام‌های عالی میتواند عمل به این مهم دینی باشد.
به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی، رفتار و کردار ورزشکاران در جامعه تأیرگذار است و چه نیک است این تاثیر پیرامون اسلام ناب محمدی باشد.
وی ورزش کشتی را ورزش پهلوانی با تبعیت از رفتار صالح امیرالمومنین علی(ع) عنوان کرد و افزود: اخلاق دینی و ایمانی در کنار ورزش حفظ شود تا در حاشیه فعالیت در عرصه‌های ورزشی در بعد روحانی نیز ترقیات عالی صورت گیرد.
انتهای پیام

captcha