محدود‌کردن مشارکت‌های مردمی به صلاح جامعه قرآنی نیست
کد خبر: 3783345
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
فقهی‌زاده در گفت‌وگو با ایکنا:

محدود‌کردن مشارکت‌های مردمی به صلاح جامعه قرآنی نیست

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد با بیان اینکه به هیچ‌وجه تخصیص اعتبار سلیقگی نیست، گفت: محدود کردن مشارکت‌های مردمی اصلاً مدنظر سازمان قرآن و عترت نبوده است و به صلاح جامعه قرآنی نیست.

محدود‌کردن مشارکت‌های مردمی به صلاح جامعه قرآنی نیست

عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، اظهار کرد: وظیفه ذاتی جامعه قرآنی این است که برای قرآن و پیشرفت برنامه‌های معنوی و فرهنگی تلاش کنند.
وی به شرح مختصری از نحوه برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم طرح قرآنی «بشارت ۱۴۵۲» پرداخت و گفت: به‌ منظور تقویت مدیریت مؤسسات قرآنی اولین دوره آموزش مجازی در این زمینه برگزار شده است.
فقهی‌زاده اظهار کرد: زمان ثبت‌نام در آزمون ۵ دی‌ماه لغایت ۵ بهمن‌ماه است و برگزاری آزمون ۹ اسفندماه خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق مراجعه به پایگاه اینترنتی به نشانی www.quranedu.ir در این آزمون ثبت‌نام کنند. این آزمون با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت قرآن و عترت، سازمان اوقاف و امور خیریه، مراکز قرآنی وزارت آموزش‌وپرورش و اداره‌کل قرآن و عترت و نماز برگزار می‌شود.

تخصیص اعتبار سلیقگی نیست
این مقام مسئول با بیان اینکه هنوز خود را معلم قرآن می‌دانم و به تمام مؤسسات اعلام می‌کنم به هیچ‌وجه تخصیص اعتبار سلیقگی نیست، اظهار کرد: در یک بعد زمانی اعتباری به سازمان تعلق گرفت که صرف حمایت از برنامه‌های مناطق کم‌بر‌خوردار شد و سبب ایجاد گمانه‌زنی‌های اشتباه شد، که ما به فعالیت‌های مردمی در زمینه قرآنی نیاز نداریم؛ حال آنکه محدود کردن مشارکت‌های مردمی اصلاً مد نظر سازمان نبوده است و به صلاح جامعه قرآنی نیست.
وی با تأکید براینکه این اطمینان را به تمام جامعه قرآنی می‌دهم که در میان استان‌ها اصلاً اولویتی برای استان‌های برخوردار قائل نیستیم، افزود: البته نمی‌توان انکار کرد که امکان دارد بعضی از مؤسسات قرآن و عترت به دلیل تفاوت در نحوه عملکرد از بودجه بیشتری برخوردار باشند.

هم‌افزایی در جلب کمک‌های مردمی
فقهی‌زاده ادامه داد: تفاوت‌های اعمال شده بین برخی از مؤسسات با توجه به نحوه عملکرد و تعداد و نحوه اجرا، در تنوع و تعداد برنامه‌های کاری و نحوه تعاملی که با سازمان داشته‌اند اتفاق افتاده است.
این مقام مسئول ادامه داد: اگر معاونت قرآن و عترت بخواهد به تنهایی زمام امور قرآنی را به‌ دست گرفته و برنامه‌ها را خودش اجرا کند و فقط از مؤسسات مردمی بخواهد که با آن همکاری کنند، حالت دوگانگی پیش می‌آید.
وی در پایان افزود: بهترین راه برای حمایت از فعالیت‌های قرآنی هم‌افزایی در جلب کمک‌های مردمی و کمک‌ها و برنامه‌های قرآن و عترت است.
فقهی‌زاده با بیان اینکه ما در مسابقات رقابت نداریم، ابراز کرد: رفاقت اساس فعالیت‌های قرآنی است و نباید قصد تخریب یکدیگر را داشته باشیم.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: اگر هر کس در مورد تخصیص تسهیلات قول دهد این اتفاق به سرانجام نمی‌رسد، مگر با مشارکت، همت و همدلی مردم که همیشه با تمام قدرت در امور مذهبی و دینی شرکت کرده‌اند.
انتهای پیام

captcha