حضرت فاطمه(س)، تندیس عبادت بودند
کد خبر: 3784151
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۹

حضرت فاطمه(س)، تندیس عبادت بودند

گروه معارف-یک کارشناس تعلیم و تربیت با اشاره به سیره عبادی حضرت فاطمه(س) گفت: حضرت فاطمه(س) تندیس عبادت بودند، به‌طوری‌که در میان امت اسلام، کسی خداپرست‌تر از ایشان وجود نداشت.

حضرت فاطمه(س)، تندیس عبادت بودند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین روح‌الله خراسانی‌کیا، کارشناس ارشد تعلیم و تربیت، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به مقام علمی حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: حضرت فاطمه(س)، از فضایل و مقام معنوی و علمی بسیار بالایی برخوردارند و به لحاظ علمی در جایگاه والایی قرار داشتند که با سایر ائمه در یک سطح بودند و آن بانو هم‌کفوی غیر از امیرالمومنین نداشت و این حقیقت بیانگر عظمت علمی حضرت زهرا(س) است.
وی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) بی‌نیاز از علم بشری و آموزش بودند، افزود: خداوند متعال آن حضرت را به‌قدری در علم، وسعت و ظرفیت داد که از علم بشری بی‌نیاز نمود و هرگز نیازی به آموختن از دیگران نداشتند، زیرا پدر ایشان نبی مکرم اسلام، اولین معلم اسلام بودند و آخرین پیامبر است که خداوند او را با دین کامل و کتاب آسمانی خود به پیامبری بشریت برگزید.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین خراسانی‌کیا با بیان اینکه در روایات به ثواب فرستادن سلام و صلوات بر حضرت فاطمه(س) تاکید شده است، ادامه داد: در روایات آمده است که هر کس بر حضرت فاطمه(س) سلام دهد و بر ایشان صلوات بفرستد، بهشت بر او واجب و زیارت ایشان نیز موجب ببخش گناهان می‌شود.
کارشناس ارشد تعلیم و تربیت با اشاره به سخن پیامبر اکرم(ص) در مورد زیارت ایشان و یا یکی از فرزندان خود، تصریح کرد: هرکس مرا و یا یکی از فرزندانم را زیارت کند، روز قیامت او را زیارت می‌کنم و از سختی‌های قیامت نجاتش می‌دهم، حضرت فاطمه(س) مصداق ذریه کامل و بی نظیر پیامبر بزرگوار اسلام بودند.
وی با اشاره به سخن پیامبر اکرم(ص) در رابطه با جایگاه والای حضرت فاطمه (س)، گفت: اى فاطمه! هر کس بر تو صلوات بفرستد، خداوند او را می‌آمرزد و در هر جای بهشت که باشم، وى را به من ملحق سازد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین خراسانی‌کیا با اشاره به آیه ۵۶ سوره ذاریات گفت: وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ اْلإِنْسَ إِلاّ لِیَعْبُدُونِ، که هدف از آفرینش، رسیدن انس و جن به مقام عبودیت است و منظور از عبودیت، صرفا عبادت ظاهری نماز و روزه نیست، بلکه عبارت است از مقام کمالی که انسان باید به آن برسد و از تمام اسارت‌ها و بندگی‌ها رها گردد و تنها بنده خداوند متعال باشد و تحقیق این مقام جز با هدایت پیامبر اکرم(ص) محقق نمی شود.
وی با بیان اینکه هدف و علت غایی آفرینش حضرت رسول(ص) هدایت و راهنمایی انسانهاست، ادامه داد: این هدایت و راهنمائی استمرار پیدا نمی‌کند، مگر با ادامه ولایت و امامت بعد از وجود پیامبر (ص)، لذا خداوند متعال در ادامه این حدیث قدسی می‌فرماید «لولا علی لما خلقتک» همچنین اگرحضرت فاطمه (س) نبود، ولایت استمرار پیدا نمی‌کرد، زیرا او درخت نبوت و ولایت است و اگر او نبود درخت نبوت و ولایت، بدون میوه می‌ماند.
کارشناس ارشد تعلیم و تربیت با اشاره به روایاتی از دانشمندان اهل سنت در رابطه با حضرت فاطمه(س)، تصریح کرد: ابن‌حجر عسقلانی، از امام حسن عسکری (ع) و او از پدران خود و آنها از جابربن‌عبدالله و او از پیامبر(ص) نقل می‌کند که آدم و حوا وقتی در بهشت بودند، نور وجود حضرت زهرا را دیدند و خداوند به آن دو فرمود، نور ایشان دو هزار سال قبل از خلقت شما آفریده شده بود.
وی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) سرور زنان دو جهان است، افزود: سیوطی در این‌باره می‌گوید «ما عقیده داریم برترین زنان عالم، مریم و فاطمه (س)‌اند.» دو سوره دهر و کوثر به طور کامل در مورد حضرت فاطمه (س) نازل شده است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین خراسانی‌کیا با اشاره به دلیل نامگذاری حضرت فاطمه(س) به زهرا به نقل از حضرت صادق(ع) گفت: چون وقتی که در محراب عبادتش به نماز می‌ایستاد، فروغ نورش برای ساکنان آسمان می‌درخشید، همانگونه که نور ستارگان آسمان برای زمینیان می‌درخشد.
وی با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) تندیس عبادت بودند، ادامه داد: در میان امت اسلام، کسی خداپرست‌تر از حضرت فاطمه نیست، آنقدر در نماز می‌ایستاد که قدم‌هایش ورم می‌کرد، در ارشادالقلوب آمده است که حضرت فاطمه(س) در نمازش از ترس خدا نفس نفس می‌زد و گریه در گلویش می‌شکست.
انتهای پیام

captcha