خلاء جدی تاب‌آوری اقتصادی در کشور احساس می‌شود
کد خبر: 3804560
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴

خلاء جدی تاب‌آوری اقتصادی در کشور احساس می‌شود

گروه فرهنگی - سرپرست اداره‌کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی تصریح کرد: در بحث تاب‌آوری اقتصادی، خلا جدی در کشور وجود داشته و هیچ کار جدی در این زمینه انجام نشده و با تاب‌آوری اقتصادی می‌توانیم خودباوری را در جامعه ایجاد کرده و در مقابل بحران‌ها و تحریم‌ها ایستادگی کنیم.

خلاء جدی تاب‌آوری اقتصادی در کشور احساس می‌شود

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، شهلا تاجفر، سرپرست اداره‌کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی، صبح امروز، ۲۸ فروردین ماه، در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که در محل دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد، با تاکید بر اینکه حلقه مفقوده تولید، ارتباط صنعت و دانشگاه است، اظهار کرد: باید به سمت تولید دانش با رویکرد صنعتی برویم.
وی با بیان اینکه استان توانمندی داریم و تولیداتی در استان وجود دارد که در سطح کشور و حتی جهان بی‌نظیر بوده، ولی برای سرمایه اولیه خود با مشکلاتی مواجه هستند، خاطرنشان کرد: نهادینه‌سازی فرهنگ استفاده از طرح‌های خلاقانه و کالاهای ایرانی نیز در بحث رونق تولید باید مدنظر قرار گیرد.
تاجفر خاطرنشان کرد: امروز به جرات می‌توان گفت تمامی بانوان کشور و استان توانمند بوده و فقط نیاز به مهارت‌آموزی و حمایت دارند و با برپایی نمایشگاه دستاوردهای زنان در استان نشان دادیم که می‌توانیم در بحث مهارت‌آموزی زنان نقش موثری ایفا کنیم.
وی به ایجاد بازارچه و نمایشگاه دائمی برای عرضه محصولات بومی استان اشاره کرد و افزود: این مساله در استان بسیار نیاز بوده و زمانی که توریستی به شهر می‌آید، انتظار می‌رود که بتواند به یک نمایشگاه و بازارچه دائمی صنایع دستی در استان مراجعه کند.
سرپرست اداره‌کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه تاب‌‌آوری اجتماعی را در جامعه به خوبی کار کرده‌ایم، یادآور شد: سیل اخیر این موضوع را به خوبی نشان داد، اما در بحث تاب‌آوری اقتصادی، خلا جدی در کشور وجود داشته و هیچ کار جدی در این زمینه انجام نشده و با تاب‌آوری اقتصادی می‌توانیم خودباوری را در جامعه ایجاد کرده و در مقابل بحران‌ها و تحریم‌ها ایستادگی کنیم.
انتهای پیام

captcha