خراسان جنوبی به لحاظ امکانات آموزشی و امدادی تا حد مطلوب فاصله دارد
کد خبر: 3806064
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷

خراسان جنوبی به لحاظ امکانات آموزشی و امدادی تا حد مطلوب فاصله دارد

گروه اجتماعی ــ مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: این استان به لحاظ زیرساخت‌ها و امکانات آموزشی و امدادی تا حد مطلوب فاصله دارد که کم کردن این فاصله با تلاش و همت جوانان هلال احمر میسر می‌شود.

خراسان جنوبی به لحاظ امکانات آموزشی و امدادی تا حد مطلوب فاصله داردبه گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، محمدرحیم شهریاری، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، شب گذشته، 3 اردیبهشت‌ماه در مراسم تجلیل از اعضای منتخب فعال در پست‌های ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی، اظهار کرد: خدمات جوانان هلال احمر از 26 اسفند ماه سال گذشته  تا 16 فروردین 98 در پست‌های سلامت، امداد و نجات  و در ایام تعطیلات که همه مردم در حال سفر بودند، بسیار ارزنده بوده است.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه خدمت هلال احمر استان نسبت به سال قبل 300 درصد رشد ارائه خدمات داشته  است، گفت: مراجعه مردم به پست‌های نوروزی در سال گذشته 44 هزار در پست‌های ثابت و موقت بوده که امسال  این رقم به حدود 184 هزار نفر افزایش داشته که  نشان‌دهنده رشد 300 درصدی مراجعه‌کنندگان به پست‌های نوروزی است.

شهریاری افزود: همت و تلاش جوانان هلالی شرایطی ایجاده کرد که مردم بیشتر اعتماد و مراجعه بیشتری به پست‌های نوروزی و خدماتی را دریافت کنند که خود سبب کاهش آثار تلفات و حوادث رانندگی بوده و جوانان به‌عنوان دوستان گمنام مردم بدون هیپچگونه توقعی خدمات خوبی به مردم ارائه داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه همزمان با ارائه خدمات نوروزی در این پایگاه‌ها، جمع‌آوری کمک‌های مردمی به مناطق سیل زده انجام شد که با همت خوب جوانان هلال احمر، این هدایا جمع‌آوری و به استان‌های درگیر در سیل اهدا شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: همزمان با سیل خوزستان و لرستان، بعضی از شهرستان‌های استان مانند زیرکوه، درمیان و سربیشه دچار سیل شد که با حضور به موقع امدادگران جوان، خدمات ارزنده‌ای ارائه شد.

شهریاری به واژگونی خودرویی در شهرستان طبس و نجات حتمی 23 نفر در شهرستان سربیشه اشاره کرد و گفت: با تلاش نیروهای امدادی و جوانان هلال احمر همه مردم درگیر سیل به مکان‌های امن منتقل و اسکان داده شدند و از موقعیت بحرانی نجات یافتند.

وی با بیان اینکه امدادگران جوان هلال احمر در ایام عید و هنگام وقوع سیل چه در استان و چه در استان‌های دیگر شب و روز تلاشی بی‌توقع اشته‌اند، گفت: در واقع  سرمایه هلال احمر؛ جوانانی است که در کنار کار اصلی خود یعنی تحصیل، تهذیب و رشد و تعالی؛ کارهای عام‌المنفعه و بشر دوستانه انجام داده و بدون هیچ گونه انتظار و توقعی همواره به داد مردم می‌رسند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: خراسان جنوبی به لحاظ زیرساخت‌ها و امکانات آموزشی و امدادی تا حد مطلوب فاصله دارد که کم کردن این فاصله هم، با تلاش و همت خود جوانان هلال احمر میسر می‌شود.

در این مراسم از 23 عضو جوان منتخب فعال در پست‌های ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی هلال احمر تجلیل شد و شهرستان‌های بیرجند، طبس و بطور مشترک فردوس و خوسف به ترتیب به عنوان شهرستان‌های برتر معرفی شدند.

انتهای پیام

captcha