مسائل سیاسی و جناحی در شوراهای شهر، خطرآفرین است
کد خبر: 3808381
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸

مسائل سیاسی و جناحی در شوراهای شهر، خطرآفرین است

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه ماکو گفت: مسائل سياسی و جناحی در شوراهای اسلامی شهر و روستا، خطرآفرين و مهلک است، آرای مردم محترم بوده و نبايد سلب اعتماد صورت گيرد.

مسائل سیاسی و جناحی در شوراهای شهر، خطرآفرین است

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد هاشمی، امام جمعه ماکو، ظهر امروز، ۱۳ اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ماکو، با تأکید بر اینکه معلم، انسان را از جهالت به معرفت رهنموم می‌سازد و این کار، نمود عینی رفتار انبیا است، اظهار کرد: معلم، يعنی كسی كه در دل انسان، چراغی را روشن می‌کند و او را از جهالت به دانايی و معرفت رهنمون می‌کند و اين معنای معلم واقعی است.
وی در تشریح مفهوم معلم از ديدگاه قرآن گفت: معلمان علاوه بر تعليم و تعلم، دانش‌آموزان را با تربيت صحيح اسلامی باید آشنا كنند.
هاشمی خاطرنشان کرد: دبیران در مدارس به تهذيب نفوس دانش‌آموزان عزيز نیز توجه كنند، چراکه اين معلم است كه می‌تواند به‌مانند شهيد مطهری يک معلم نمونه برای رشته‌های جامعه باشد.
وی در خصوص هفته عقيدتی‌سياسی در سپاه ادامه داد: با توجه به اينکه سپاه يک ارگان نظامی و آرمانی است، لذا نياز به عقيدتی‌سياسی در اين ارگان بيش از ساير نيروهای مسلح احساس می‌شود.
امام جمعه ماکو تأکید کرد: چون سپاه، از ارزش‌های اسلامی و دستاوردهای انقلاب پاسداری می‌نمايند و حافظان و فدائيان رهبری بوده، لذا بيش از سايرين نيازمند بصيرت دينی و سياسی هستند و بدين‌جهت وجود عقيدتی‌سياسی در اين نهاد انقلابی، بيش از ساير ارگانها الزامی است.
وی با تأکید بر اینکه مواضعی که سپاه در طول انقلاب انتخاب کرده، اين مواضع همگام و همسو با مواضع رهبری بود، افزود: البته مهم‌ترين عاملی که باعث شده تا سپاه از مواضع رهبری منحرف نشود، بخاطر وجود عقيدتی‌سياسی در اين نهاد انقلابی است.
خطیب نماز جمعه ماکو گفت: امروز سپاه در سه جبهه با دشمن می‌جنگد که از جمله آن جبهه‌ها، می‌توان به جبهه‌ فرهنگی اشاره کرد که با وجود عقيدتی و سياسی در سپاه است که اين ارگان توانسته در مقابل جبهه‌ نرم دشمن به‌خوبی بدرخشد.
وی با تاکید بر اینکه مسائل سياسی و جناحی، هلاک‌کننده شوراها هستند، افزود: برخی سياسی‌کاری‌ها و قصد و غرض‌ورزی‌های شخصی، نبايد اعضای شوراها را از هدف اصلی که همان خدمت به مردم و جلب رضايت خداوندی است، منحرف کند، مسائل سياسی و جناحی در شوراهای اسلامی شهر و روستا، خطرآفرين و مهلک است، آرای مردم محترم بوده و نبايد سلب اعتماد صورت گيرد.
انتهای پیام

captcha