عهدشکنی در مقابل پيمان‌شکنان يک فرهنگ قرآنی است
کد خبر: 3810331
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰

عهدشکنی در مقابل پيمان‌شکنان يک فرهنگ قرآنی است

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه ماکو با تأکید بر اینکه عهدشکنی در مقابل پيمان‌شکنان يک فرهنگ قرآنی است، گفت: ايران به تمام تعهدات خود عمل کرد، اما آمريکا و کشورهای اروپائی به تعهدات خود عمل نکردند.

عهدشکنی در مقابل پيمان‌شکنان يک فرهنگ قرآنی است

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد هاشمی، امام جمعه ماکو، ظهر امروز، ۲۰ اردیبهشت ماه، در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه این هفته ماکو، با تاکید بر اینکه عهدشکنی در مقابل پيمان‌شکنان يک فرهنگ قرآنی است، افزود: طبق قرارداد برجام، ايران اسلامی متعهد شد تا از برخی دستاوردهای خود در خصوص انرژی هسته‌ای دست بردارد و در مقابل آن کشورهای کشورهای آمريکا و غربی نيز تحريم‌های ظالمانه بر عليه نظام اسلامی و ملت ايران را بردارند.
وی گفت: ايران به تمام تعهدات خود عمل کرد، اما آمريکا و کشورهای اروپائی به تعهدات خود عمل نکردند.
خطیب نماز جمعه ماکو با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری فرمودند وقتی آنها به تعهدات خود عمل نمی‌کنند، لزومی ندارد که روی تعهد خود بايستيم، افزود: خوشبختانه امروز دولت به اين نتيجه رسيده که طبق فرهنگ قرآنی بايد در مقابل کسانی که عهدشکنی می‌کنند، پيمان‌شکنی کرد.
به گفته امام جمعه ماکو ملت کفر به‌مانند سگ می‌مانند که اگر از جلوی آنان فرار کنی، دنبالت می‌کنند، اما اگر در مقابل آنان بايستی، به‌مانند سگ فرار می‌کنند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین هاشمی با تاکید بر اینکه امروز ما نيز ضمن اينکه تمامی تحريم‌های ظالمانه‌ استکبار جهانی آمريکا را محکوم می‌کنيم، گفت: از مواضع دولت در برجام، در مقابل آمريکا و کشورهای غربی نيز حمايت می‌کنيم، هر چند که اين تصميم بايد زودتر اينها گرفته می‌شد.
خطیب نماز جمعه ماکو با اشاره به اینکه بارها مقام معظم رهبری فرموده بودند که به آمريکا و غرب نبايد اعتماد کرد، تصریح کرد: چون تجربه نشان داده که آنها عهدشکن هستند و تجربه انقلاب اسلامی آن بود كه پیروی از دستورات قرآن كریم و عدم اعتماد به دشمنان اسلام می‌تواند باعث پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن و عبور انقلاب از گردنه‌های سخت شود.
به گفته امام جمعه ماکو عبرتی كه از بیداری اسلامی در مصر حاصل شد، عبارت است از سران كشور مصر بعد از پیروزی اولیه و بعد از آنکه دیكتاتوری غرب‏‌گرا و وابسته به آمریكا را سرنگون كردند، به جای اينکه به دستورات قرآن و عدم رجوع به ظالمین عمل کنند، به آمریكا اعتماد كردند.
وی افزود: آنها به‌جای همراهی با مومنان و وحدت با جمهوری اسلامی ایران و سایر كشورهای اسلامی، به سمت دشمنان دین رفتند و تصور كردند كه هماهنگی با آمریكا باعث بقای آنها خواهد شد.
انتهای پیام

captcha