نقش تعیین‌کننده زنان در توسعه جامعه
کد خبر: 3814153
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲

نقش تعیین‌کننده زنان در توسعه جامعه

گروه اجتماعی - مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه مشارکت بانوان در فعالیت‌های اجتماعی، بخشی از حقوق اجتماعی آنان تلقی می‌شود، گفت: زنان، به‌عنوان نیمی از سرمایه‌های انسانی در هر جامعه با رفع موانع فرهنگی و اجتماعی می‌توانند نقش تعیین‌کننده‌ای در توسعه جامعه داشته باشند.

نقش تعیین‌کننده زنان در توسعه جامعه

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، پریسا علیلو، مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی، ظهر امروز، ۲ خرداد ماه، در شورای ورزش استان، اظهار کرد: مشارکت بانوان در فعالیت‌های اجتماعی، بخشی از حقوق اجتماعی آنان تلقی می‌شود، بی‌تردید ورزش، به علت فراگیرترین پدیده اجتماعی، از آن دست مسائلی است که اکثر کشورها برای آن جایگاهی ویژه در نظام خود درنظر گرفته‌اند.
وی ادامه داد: نباید به ورزش تنها از دید یک مقوله ورزشی صرف نگاه کرد، بلکه باید آن را ابزاری در خدمت اهداف و برنامه‌های اقتصادی، فرهنگی و حتی سیاسی خود دانست.
علیلو افزود: مشارکت زنان در عرصه‌های مختلف به‌عنوان یکی از شاخص‌های عمده توسعه تلقی می‌شود و زنان، به‌عنوان نیمی از سرمایه‌های انسانی در هر جامعه با رفع موانع فرهنگی و اجتماعی می‌توانند نقش تعیین‌کننده‌ای در توسعه جامعه داشته باشند.
وی یادآور شد: مشارکت زنان در ورزش به‌دلیل تاثیرات آن بر سلامت جامعه و ایجاد نشاط، دارای اهمیت بسیار است، لذا میزان نقش و مشارکت زنان در جامعه به‌ویژه در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی تا حد زیادی به برخورد و نگرش آن جامعه نسبت به زنان بستگی دارد.
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: برای فرهنگ‌سازی در هر حوزه‌ای به مجموعه‌ای از عوامل تاثیرگذار نیازمند هستیم و استفاده از فرصت‌های ارزشمند در این فرهنگ‌سازی بی‌تاثیر نخواهد بود.
وی تصریح کرد: در این راستا کمیته زنان شورای ورزش، خواهان توجه و اهتمام جدی مسئولین در خصوص حضور زنان در ورزشگاه برای تماشای بازی‌ها و تخصیص ظرفیت حداکثری برای حضور بانوان در مسابقات لیگ ملت‌های والیبال در استان، حضور بانوان خبرنگار استان در مسابقات جهت تهیه خبر و گزارش، بلیط‌فروشی آزاد و حذف نگاه گزینشی برای حضور بانوان در ورزشگاه است.
انتهای پیام

captcha