دیدار از خانواده شهدا، موجب پالایش روح انسان می‌شود
کد خبر: 3814195
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۴

دیدار از خانواده شهدا، موجب پالایش روح انسان می‌شود

گروه اجتماعی - امام جمعه ماکو گفت: خانواده‌های معظم شهدا، میراثی گرانبها و الگو برای انقلاب اسلامی به‌شمار می‌روند که دیدار از این خانواده‌ها موجب عزت و پالایش روح انسان می‌شود.

دیدار از خانواده شهدا، موجب پالایش روح انسان می‌شود

به گزارش ایکنا از اذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد هاشمی، امام جمعه ماکو، ظهر امروز، ۲ خرداد ماه، در دیدار با خانواده‌های شهدا که به‌مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در این شهرستان ترتیب یافت، اظهار کرد: خانواده‌های معظم شهدا، بزرگترین یادگاران میدان‌های داد و ستد با خدا هستند.
وی با اشاره به اینکه همه ما مدیون شهدا و خانواده بزرگ ایثارگران هستیم، تصریح کرد: هدف از دیدار با خانواده‌های شهدا، ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و الگوگیری از این خانواده‌ها در راه و مسیر معنوی زندگی است.
امام جمعه ماکو خاطرنشان کرد: جبهه خرمشهر در برابر آن همه تجهیزات و نیروهای دشمن به خواست خداوند به پیروزی رسید و فتح خرمشهر، در طول تاریح فتح عظیمی برای جبهه اسلام بود.
به‌گفته وی خانواده‌های معظم شهدا، میراثی گرانبها و الگو برای انقلاب اسلامی به‌شمار می‌روند که دیدار از این خانواده‌ها موجب عزت و پالایش روح انسان می‌شود.
امام جمعه ماکو تاکید کرد: آسایش و آرامشی که در جامعه حکم‌فرماست، مدیون همین فداکاری و ایثارگری‌های خانواده معظم شهیدان، جانبازان، ایثارگران، رزمندگان و آزادگان است که پاداش آنان نزد خدا محفوظ خواهد بود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین هاشمی افزود: ملت ایثارگر ایران آزمون سختی را با ایمان، رشادت و سربلندی پشت‌سر گذاشت و در این راه شهدا و ایثارگران بسیاری را تقدیم نظام اسلامی نمود.
شایان ذکر است؛ در این دیدارها از خانواده‌های شهیدان اباذر عبدالله‌نژاد، یعقوب حسن‌پور و محرم مختاری‌اقدم تجلیل و قدردانی شد.
شهید اباذر عبدالله‌نژاد در سال ۱۳۶۵ با سپاهیان حضرت محمد(ص) به جبهه اعزام شد که از امدادگران شاخص جبهه بود و در عملیات کربلای ۵ در حین درگیری با صدامیان بر اثر اصابت خمپاره و ترکش به بدن خویش به درجه رفیع شهادت نائل گشت، همچنین شهید یعقوب حسن‌پور در سال ۱۳۶۶ در عملیات نصر ۱ در منطقه سردشت پیکر پاکش مفقودالجسد شد و همچنین شهید محرم مختاری‌اقدم در منطقه عملیاتی شلمچه در حین درگیری با صدامیان بر اثر اصابت گلوله و ترکش به بدنش به درجه رفیع شهادت نائل گشت که تاریخ شهادت وی نیز ۱۳۶۱ است.
انتهای پیام

captcha