فتح خرمشهر نمونه بارزی از مدیریت جهادی و انقلابی در دوران دفاع مقدس بود
کد خبر: 3814943
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰

فتح خرمشهر نمونه بارزی از مدیریت جهادی و انقلابی در دوران دفاع مقدس بود

گروه فرهنگی - فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: فتح خرمشهر نمونه بارزی از مدیریت جهادی و انقلابی در دوران دفاع مقدس بود که باعث شد از آن زمان به بعد، دنیا دید خود را نسبت به جمهوری اسلامی ایران تغییر دهد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ظهر امروز 5 خردادماه در مراسم گرامیداشت آزادسازی خرمشهر که با مشارکت جهاددانشگاهی استان مرکزی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اراک، بعنوان یکی از برنامه‌های کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی در مسجد دانشگاه اراک برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در حال حاضر حساس ترین دوران تاریخی خود را سپری می کند و در معرض آزمونی جدی قرار دارد، افزود: اگر ما دوران چهل ساله انقلاب اسلامی ایران را مورد تجزیه و تحلیل قرار بدهیم، متوجه خواهیم شد که در شرایط کنونی دشمن بیش از هر زمان دیگری به مقابله با جمهوری اسلامی ایران برخاسته و خود را به کشور نزدیک کرده است.
وی خاطرنشان کرد: گذر زمان به دشمنان ما تجربه و آگاهی داده و باعث شده است تا اقدامات تاکتیکی و برنامه ریزی های خود را به نسبت گذشته پیچیده تر کند. ما در هیچ مطقع زمانی به اندازه امروز نمی توانیم افزایش درگیری ها و نزدیک شدن دشمنان را به جمهوری اسلامی ایران احساس کنیم و این در حالی است که در گذشته دشمنان ما بویژه آمریکا، اقدامات خود را از فواصل دورتری پیگیری می کردند.
سردار کریمی با تاکید بر اینکه امروزه دشمنان برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران سه راهبرد اساسی را در دستور کار خود قرار داده اند، اضافه کرد: عملیات روانی به عنوان اولین ضلع استراتژی دشمن برای مقابله با ایران، از اردیبهشت ماه سال گذشته بسیار دقیق، هوشمندانه و بسیط انجام شده است و به گفته رئیس جمهور آمریکا، آنها در صدد گروگانگیری اذهان عمومی هستند تا از این طریق بتوانند اهداف شوم خود را در کشور ما پیاده سازی کنند.
وی با اشاره به تحریم ها و فشارهای اقتصادی ظالمانه آمریکا به عنوان دومین استراتژی دشمن، ادامه داد: علیرغم اینکه آمریکا از زمان شکل گیری انقلاب اسلامی، تحریم های متعددی را علیه این ملت و مردم آن اعمال کرده است، اما امروزه این تحریم ها به روز و هوشمندانه هستند و بر مبنای نقاط ضعف ایران پایه ریزی شده اند. همان طور که مقام معظم رهبری فرموده اند، ما در کنار تمام پیشرفت های خود با مشکلات اقتصادی متعددی دست و پنجه نرم می کنیم و این باعث شده است تا دشمنان نیز بر روی نقاط ضعف ما دست بگذارند.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه مذاکره، سومین راهبرد آمریکا برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران است اظهار کرد: اقدامات دشمن در ظاهر بسیار مهیب و نگران کننده، اما در باطن پوک است. ما باید با استفاده از تجربه 40 ساله این انقلاب، به راهبردهای دشمنان پاسخ مناسب بدهیم و بدانیم که مذاکره، به هیچ عنوان نمی تواند پاسخ این اقدامات ظالمانه دشمن باشد.
وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران در حدود 40 است که با افتخار و سربلندی در برابر خواسته های نابجای دشمنان ایستادگی کرده است و نمی توان با مذاکره تمامی این زحمات چهل ساله را بر باد داد. در چنین شرایطی مذاکره به معنای امتیاز بیشتر به دشمن دادن است و باعث می شود تا دشمن تصور کند که اقداماتش در برابر ایران، راهگشا و مطلوب بوده است.
سردار کریمی با اشاره به اقدامات همه جانبه دشمن در هدف قرار دادن آحاد مختلف جامعه، افزود: به گفته مقام معظم رهبری جنگی اتفاق نخواهد افتاد و مذاکره نیز صورت نخواهد گرفت. دشمن اگر اندکی عقل داشته باشد و شرایط کنونی منطقه را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد، متوجه می شود که این منطقه کانون انرژی دنیاست و جمهوری اسلامی ایران نیز اکنون توان پاسخ دادن به اقدامات متقابل دشمن را داراست.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه امروزه نیروهای نظامی کشور در آماده ترین حالت ممکن به سر می برند، خاطرنشان کرد: رهبری بزرگ اولین عنصر اقتدار هر ملتی است و آرمان های بزرگ نیز از دیگر نشانه های اقتدار یک نظام به حساب می آیند. ما ملت بزرگی داریم که با همتی بلند و اخلاصی صادقانه توانستند فتح الفتوح بزرگی را رقم بزنند و خرمشهر را چنگال دشمنان آزاد کنند.
وی گفت: داشتن دشمن بزرگ یکی از نشانه های وجود اقتدار در هر ساختاری است و با توجه به اینکه در حال حاضر آمریکا بعنوان یک ابرقدرت جهانی در مقابل ایران صف آرایی کرده است، می توان به اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی ایران پی برد. دایره جمهوری اسلامی فقط محدود به خاک ایران نبوده است و امام خمینی (ره) به این موضوع، نگاهی پیامبرگونه داشته اند.
سردار کریمی، بیانیه گام دوم رهبری را همچون چراغی برای ادامه راه انقلاب اسلامی دانست و اضافه کرد: دانشگاه های ما در دوران انقلاب اسلامی و جنگ هشت ساله نقشی اساسی در در پیشبرد اهداف انقلاب، بسیج عمومی مردم داشته و در جهاد سازندگی حضور پررنگی را از خود به جای گذاشتند که همین مهم باعث می شود که امروزه نیز از دانشگاه های کشور توقعات بالایی وجود داشته باشد.
وی عملیات بیت المقدس را که منجر به آزادسازی خرمشهر شد، نقطه عطفی برای انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: بازپس گیری خرمشهر تنها یک عملیات نظامی نبود و به عنوان نمادی بین نیروهای حق و باطل مطرح شده بود. فتح خرمشهر نمونه بارزی از مدیریت جهادی و انقلابی در دوران دفاع مقدس بود که باعث شد از آن زمان به بعد، دنیا دید خود را نسبت به جمهوری اسلامی ایران تغییر دهد.
انتهای پیام

captcha