نور و حیات الهی؛ نجات‌بخش انسان در روز قیامت
کد خبر: 3814956
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۹

نور و حیات الهی؛ نجات‌بخش انسان در روز قیامت

گروه معارف - مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه صنعتی ارومیه با اشاره به اینکه نور و حیات الهی، نجات‌بخش انسانها در روز قیامت خواهد بود، گفت: آن حیات الهی که خداوند متعال از آن نام برده، متعلق به مومنان بوده و مومنان در روز قیامت به موجب همین نور و حیات الهی، نجات خواهند یافت.

نور و حیات الهی؛ نجات‌بخش انسان در روز قیامت

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین منصور امامی، مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه صنعتی ارومیه، شامگاه ۵ خرداد ماه، در مراسم دومین شب قدر در حسینیه اعظم امام رضا(ع) که به‌همت هیئت جوانان بنی‌هاشم ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: همانگونه که در دعای جوشن‌کبیر می‌خوانیم، خداوند نور بوده و خالق نور است و نور آن چیزی است که موجب حیات انسان بوده و انسان بدون نور الهی، درواقع مرده است.
وی افزود: آن حیات الهی که خداوند متعال از آن نام برده، متعلق به مومنان بوده و مومنان در روز قیامت به موجب همین نور و حیات الهی، نجات خواهند یافت و انسان اگر می‌خواهد با خداوند همنشین شود، باید ذکر و تسبیح خداوند را بگوید و زمانی که انسان ذکر خداوند را بگوید، درواقع با خداوند همنشین شده و رنگ و بوی الهی را به خود می‌گیرد و تمامی خصوصیات خداوند متعال نیز در وجود چنین انسانی نمود پیدا می‌کند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین امامی ادامه داد: برخی انسان‌های کامل به درجه‌ای از کمال در ذکر می‌رسند و نور الهی به‌قدری در وجود آنان تجلی می‌یابد که پیامبر و رحمت خداوند بر روی زمین می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه خداوند نام‌های زیبایی دارد که باید با همان نامها او را صدا کنیم، خاطرنشان کرد: زمانی‌که خداوند متعال را با همان اسما الهی صدا کردیم، همان صفات نیز در وجود ما متجلی خواهد شد.
وی یادآور شد: زمانی که با نور الهی به وقایع کنونی جامعه اعم از سیاسی و اقتصادی نگاه کنیم، تحلیل متفاوتی نیز خواهیم داشت و تاثیر همین تحلیل متفاوت سرشار از نور الهی را می‌توانیم در جامعه مشاهده کنیم.
مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه صنعتی ارومیه تصریح کرد: تفاوت مومن و کافر در حیات الهی بوده و قرآن برای کسانی که بیدار هستند نازل شده و همچنین برای اتمام حجت بر کافران آمده و کافر مرده است، چراکه از حیات الهی دور مانده و هیچ اقتباسی از نور الهی ندارد.
وی تاکید کرد: اگر مبدا میل انسان به سوی خداوند تغییر یافت، می‌تواند نور الهی را در سراسر زندگی خود احساس کند و انسان می‌تواند این نور را در دنیا کسب کرده و حلال و حرام را از یکدیگر تشخیص دهد.
انتهای پیام

captcha