معامله قرن تلاشی برای تثبیت جنایت صهیونیست‌هاست
کد خبر: 3816068
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳
احمد سالک:

معامله قرن تلاشی برای تثبیت جنایت صهیونیست‌هاست

گروه سیاست و اقتصاد - نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: معامله قرن به معنای سرپوش گذاشتن بر شکست‌های پی در پی آمریکا در منطقه و ایجاد امنیت برای اسرائیل است.

معامله قرن؛ تلاش برای سرپوش گذاشتن بر شکست‌های استکبار

به گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی امروز جمعه 10 خرداد در مراسم راهپیمایی روز قدس در میدان امام(ره) اصفهان، با بیان اینکه ملت غیور ایران در چهل سال گذشته از انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند و یکی از مهم‌ترین دستاوردهای آن، روز قدس است، اظهار کرد: مردم اصفهان و دیگر مناطق کشور، به مقام معظم رهبری و فریاد بلند مسلمانی که طلب استرجاع می‌کند، لبیک گفته و از این دستاورد انقلاب اسلامی دفاع جانانه‌ای کرده‌اند. آفرین بر مردمی که به دعوت مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «روز قدس امسال مهم‌تر است»، در این مراسم حضور یافتند.
وی بیان کرد: هفتاد و یک سال است که صهیونیسم غاصب با مدیریت انگلیس خبیث و آمریکای کثیف غده‌ای سرطانی را در دل کشورهای اسلامی و در قبله اول مسلمین ایجاد کرده‌اند که جز خونریزی، جنایت، کودک‌کشی و حوادثی مثل صبرا و شتیلا برای ملت فلسطین به دنبال نداشته و نتیجه‌اش آوارگی، کشتار وسیع و تصاحب زمین‌های زراعتی این ملت بوده است، ولی کوچکترین صدمه‌ای متوجه آن جنایتکاران نمی‌شود.

قدس؛ روز دفاع از انسانیت
وی اضافه کرد: ملت شریف ایران در روز قدس که روز اسلام، دفاع از مستضعفین در برابر مستکبرین و دفاع از انسانیت است، آمده تا از حق مظلوم دفاع کند. صدها قطعنامه از سوی سازمان‌های بین‌المللی علیه اسرائیل صادر شده، ولی این رژیم آنها را نادیده گرفته و به جنایات خود ادامه داده و می‌دهد.
این نماینده مجلس خطاب به مردم حاضر در مراسم گفت: امروز که شما در این میدان و در زیر آفتاب حضور پیدا کرده‌اید، در واقع به وصیت امیرالمؤمنین لبیک گفته‌اید که خطاب به حسن و حسین(ع) فرمودند:«دشمن ظالم باشید و از مظلوم دفاع کنید».
وی با بیان اینکه دولت آمریکا جنایات سنگینی را مرتکب شده است، افزود: این دولت در سال‌های گذشته اعلام کرد که پایتخت اسرائیل باید به قدس شریف منتقل شود.  مجلس شورای اسلامی طرح پایتختی دائم قدس شریف را برای ملت و دولت فلسطین تصویب کرد و این افتخار مجلس است. تمام گروه‌های مبارز فلسطینی در جلسه‌ای حضوری، خرسندی خود را از این حمایت قانونی ابراز کردند.

سالک تصریح کرد: آمریکا طرح آخر خود یعنی معامله قرن را به کار بسته و قرار است در تیرماه سال جاری در منامه، پایتخت بحرین، اجلاسی با حضور سران کشورهای مرتجع منطقه و کشورهای اروپا تشکیل شود، برای اینکه فلسطین را به اسرائیل بفروشند و دیگر سخنی از فلسطین و قدس شریف نباشد، ولی این نکته قابل توجه است که معامله قرن محتوایی دروغین دارد. معامله قرن به معنای نابود کردن فلسطین و سرزمین‌های اشغالی، تثبیت و ایجاد امنیت برای اسرائیل و صهیونیسم بین‌الملل و تبیین و جابجایی ژئوپلیتیک در منطقه می‌باشد و اینکه اسرائیل تلاش می‌کند با تثبیت حکومت خود، از ورود آوارگان فلسطینی به سرزمین‌های اصلی جلوگیری به عمل آورد. 

وی با بیان اینکه معامله قرن به معنای سرپوش گذاشتن بر شکست‌های پی در پی آمریکا و اسرائیل در منطقه است، ادامه داد: امروز سخنی از طالبان، القاعده و داعش نیست که شکست بزرگی محسوب می‌شود. معامله قرن به معنای حفظ حیثیت بین‌المللی و تقویت روابط صهیونیسم با سران مرتجع عرب در منطقه مثل آل سعود و آل خلیفه خبیث است.

معامله قرن به معنای ثتبیت جنایات اسرائیل است
نماینده مردم اصفهان افزود: معامله قرن تلاشی برای همین مسئله است، البته با پوشش حل اقتصاد مردم زجردیده غزه که حرف قشنگی به نظر می‌رسد، ولی ذیل این پوشش جنایتی وسیع و خطری بزرگ فلسطین را تهدید می‌کند. معامله قرن به معنای انتقال پایتخت اسرائیل به قدس شریف، اعاده حیثیت برای اسرائیل، سرپوش گذاشتن بر انحلال کابینه نتانیاهو بعد از پنجاه روز است و نشان می‌دهد که احزاب داخل اسرائیل گرفتار نبردی درون تشکیلاتی هستند. معامله قرن به معنای تثبیت هفتاد و یک سال جنایت از ناحیه صهیونیسم بین‌المللی است.
وی خاطرنشان کرد: حماس، جهاد اسلامی و دولت موقت فلسطین اعلام کرده‌اند که در این اجلاس شرکت نمی‌کنند و آن را جنایتی دیگر می‌دانند. امروز ملت ایران در ۹۵٠ نقطه در داخل کشور و بیش از ۵٠ کشور دیگر، شکست معامله قرن و تثبیت آرمان‌های فلسطین به پایتختی قدس شریف برای حاکمیت مردم فلسطین را اعلام می‌کنند. معامله قرن به معنای سلب آزادی و حیات طیبه انسانی از ملت غیور و مظلوم فلسطین است. سران کشورهای خلیج فارس که در این اجلاس شرکت کنند، مردمشان باید علیه آنها قیام کنند.
سالک تصریح کرد: امروز شاهد افول و سقوط اسرائیل در منطقه و همچنین رشد مقاومت بر اساس منطق نه شرقی نه غربی و اسلام ناب در فلسطین هستیم. این دو مسئله قرین هم‌اند و افول اسرائیل را در کمتر از ۲۵ سال می‌بینیم. ما شاهد فروپاشی اسرائیل خواهیم بود، به این دلیل که مقاوت فلسطین دیگر فریب مذاکرات اسلو، قبرس و سایر مذاکرات سازمان ملل را نمی‌خورد و با قدرت بازدارندگی در صحنه دفاع از حقوق مسلمین و مظلومین فلسطین راست قامت ایستاده و این درسی است که ملت مظلوم فلسطین از انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی آموخته‌اند.

راه‌حل مسئله فلسطین؛ بازگشت به ارزش‌های اسلام ناب
وی بیان کرد: جریان مقاومت در شصت و دومین جمعه بازگشت به سرزمین‌های 1948 و سرزمین‌های غصب شده، بیش از 260 شهید و هزاران زخمی تقدیم کرده است و آخرین شهید آن، دختر پنج ساله فلسطینی بود که هفته گذشته به دست صهیونیست‌ها از دنیا رفت، در حالی که او را از مادرش جدا کرده بودند. راه حل اول، بازگشت مردم مظلوم فلسطین به ارزش‌های اسلام ناب محمدی و دوم، استقامت و مقاومت در مقابل همه ابزار استکبار جهانی از جمله صهیونیسم است.
این نماینده مجلس اظهار کرد: اگر پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، نبردها میان دو قطب شرق و غرب بود، با تدبیر امام که فرمود:«نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی»، بعد از چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، جهان به دو قطب اسلام ناب و قطب استکبار و شیطان بزرگ خبیث تقسیم شده است و در این نبرد طبق وعده الهی، اسلام ناب بر همه ادیان الهی و مکاتب پیروز است. امروز انقلاب اسلامی در منطقه نفوذ قدرتمندی دارد و قدرت بازدارندگی آن بر همه جهان مشخص است که دلیل آن به حضور مردم در صحنه برمی‌گردد.
وی افزود: راه حل سوم این است که باید وحدت جهان اسلام به رهبری مقام معظم رهبری را رقم بزنیم و این اتفاق رخ داده است. از طرف دیگر، باید با کمک‌های مادی و معنوی، از مردم فلسطین تا پیروزی و حاکمیت اسلام در قدس شریف حمایت کنیم. اگر امروز مقاومت فلسطین با صهیونیسم می‌جنگد، تجلی اسلام در بازوان قدرتمند مقاومت علیه استکبار جهانی را نشان می‌دهد. اگر دیروز ملت غیور فلسطین با قلوه‌سنگ علیه نیروهای نظامی اسرائیل می‌جنگید، امروز با موشک باران کردن اسرائیل با آن می‌جنگد، اسرائیلی که از نیل تا فرات را برای خود می‌داند.
وی خاطرنشان کرد: امروز اسرائیل در دست پر توان نیروهای مقاومت محدود شده که مسئله مهمی است و این نیروها لشکر اسلام به رهبری مقام ولایت را تشکیل داده‌اند و دمار از روزگار مزدوران استکبار در هر نقطه از جهان در خواهند آورد.
وی خطاب به سران آمریکا و اسرائیل گفت: معامله قرن پیامی برای شما دارد و آن این است که در جریان راه‌حل‌های مقابله با معامله قرن، ستاد فرماندهی نیروهای آمریکایی در منطقه در تیررس موشک‌های نقطه‌زن ما قرار دارد و هر حرکتی انجام دهید، تل‌آویو از بین خواهد رفت.
انتهای پیام

captcha