اعتبارات قرآنی برای فراگیری آموزش قرآن هزینه شود
کد خبر: 3816810
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶

اعتبارات قرآنی برای فراگیری آموزش قرآن هزینه شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ استاد دانشگاه و قاری قرآن کریم، خواستار سوق یافتن خیران و اعتبارات قرآنی به سمت فراگیر شدن فرهنگ آموزش قرآن در جامعه شد و گفت: عموم شهروندان باید روخوانی را به‌خوبی یاد بگیرند و سپس تعداد حافظان و قاریان را افزایش دهیم.

اعتبارات قرآنی به سمت فراگیر شدن فرهنگ آموزش قرآن در جامعه سوق یابند

یعقوب پورجمال، استاد دانشگاه و قاری قرآن در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با ارائه پیشنهادی، خواستار سوق یافتن خیرین و اعتبارات قرآنی به سمت فراگیر شدن فرهنگ آموزش قرآن در جامعه شد و گفت: عموم شهروندان باید روخوانی را به خوبی یاد بگیرند و سپس تعداد حافظان و قاریان را افزایش دهیم.

وی با ابراز اینکه متخصص‌پرور شده‌ایم، قرآن‌آموزان ما مسابقه‌ای شده و از عموم مردم غافل شده‌ایم، افزود: ای کاش عموم مردم هم روخوانی و مفاهیم را یاد بگیرند و به حفظ موضوعی توجه جدی داشته باشند. باید عموم مردم ارتباط قرآن با خانواده، اجتماع، سیاست، فرهنگ و علم را بدانند و از ظرفیت قرآن در راستای حل معضلات جامعه استفاده شود.

پورجمال تصریح کرد: جامعه باید لمس کند که قرآن راهگشاست. تا زمانی که مردم به این درک نرسیده‌اند، چرخش به سمت قرآن دیده نمی‌شود.

این استاد دانشگاه، در ادامه در خصوص همایش رویش‌های قرآنی چهار دهه از انقلاب اسلامی که در تبریز برگزار شد، با تاکید بر اینکه مسلماً برگزاری اینگونه همایش‌ها در جامعه قرآنی و متن جامعه تاثیرگذار است، اظهار کرد: با این مراسم، چهره‌های قرآنی و به‌ویژه افراد جدید تشویق شده و دیده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این مراسم، آنگونه که باید، تبلیغ نشد، افزود: پخش زنده این مراسم کافی نبود و باید تبلیغ قبل از همایش برای شرکت‌کنندگان عادی و نخبگان قرآنی پررنگ‌تر می‌‌بود ضمن اینکه بعد از همایش هم باید بازتاب آن را افزایش می‌دادیم چراکه برنامه خوبی بود و این چهره‌ها با دیدارها و همگرایی و هم‌اندیشی، تجربیات هم منتقل می‌شود.

پورجمال، با تاکید بر اینکه معتقدم تداوم اینگونه برنامه‌ها لازم و ضروری است، تصریح کرد: برای تشویق قرآن‌آموزان در عصر حاضر که جاذبه‌های دل فریب و مشغول کننده دنیوی زیاد است باید ادامه یابد ولی هزینه آن مدیریت شود. امروزه برگزاری محافل قرآن در مساجد در ایام رمضان هم کم شده و چون هزینه زیاد شده و حامی هم کم شده باید این روند ادامه یابد.

انتهای پیام

captcha