لزوم بهره‌گیری از ظرفیت اساتید و معلمان قرآن در هیئات مذهبی
کد خبر: 3817162
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت اساتید و معلمان قرآن در هیئات مذهبی

گروه اجتماعی - دبیر شورای هیئات مذهبی ارومیه بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت اساتید و معلمان قرآن در هیئات مذهبی تاکید کرد و گفت: معلم قرآنی که در یک هیئت مذهبی حضور می‌یابد، باید از نظر آموزش مفاهیم در سطح بسیار عالی قرار داشته باشد.

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت اساتید و معلمان قرآن در هیئات مذهبی

بهروز علیزاده، دبیر شورای هیئات مذهبی ارومیه، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، بر لزوم بهره گیری از ظرفیت اساتید و معلمان قرآن در هیئات مذهبی تاکید کرد و افزود: هم‌اکنون بیش از ۲۷۰۰ معلم قرآن تربیت‌یافته در سطح استان وجود دارد که باید از این ظرفیت در هیئات مذهبی استفاده کرد.
وی ادامه داد: امروز در هیئات مذهبی، آموزش قرآن به‌صورت کلاسیک و صحیح صورت نمی‌گیرد و معلم قرآنی که در یک هیئت مذهبی حضور می‌یابد، باید از نظر آموزش مفاهیم در سطح بسیار عالی قرار داشته باشد.
علیزاده با بیان اینکه ساماندهی روحانیان در هیئات مذهبی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: ساماندهی روحانیان نیز در جهت بصیرت‌افزایی و انتقال هرچه‌بهتر پیام‌های اهل بیت عصمت و طهارت، نقش بسزایی داشته و روحانیان حاضر در هیئات مذهبی باید کاملا نسبت به مفاهیم قرآنی عالم و آگاه باشند.
وی با بیان اینکه مداحان هیئات مذهبی نیز باید از نظر آموزشی در سطح موردقبولی قرار داشته باشند، اظهار کرد: مداحان اهل بیت اگر آموزش‌ها و دوره‌های لازم را نگذرانند، موجب آسیب‌های جدی در هیئات مذهبی شده و ایجاد بدعت‌ها و خرافه‌ها را به‌دنبال خواهند داشت.
انتهای پیام

captcha