نیکوکارانی که سیل‌زدگان خوزستان را فراموش نکرده‌اند
کد خبر: 3817513
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹
ایکنا خوزستان گزارش می‌دهد؛

نیکوکارانی که سیل‌زدگان خوزستان را فراموش نکرده‌اند

گروه اجتماعی ــ وقتی که استان خوزستان درگیر ماجرای سیل شد، نیکوکاران بسیاری به کمک شتافتند تا دردهای سیل‌زدگان را کم و کمتر کنند و هنوز هم این کمک‌های حضوری و غیرحضوری وجود دارد و نیکوکاران و نیک‌اندیشان، سیل‌زدگان را فراموش نکرده‌اند.

‌وقتی که استان خوزستان در ابتدای سال جاری درگیر ماجرای سیل شد، نیکوکاران بسیاری به کمک شتافتند تا دردهای سیل‌زدگان را کم و کمتر کنند. هنوز هم این کمک‌های حضوری و غیرحضوری وجود دارد و نیکوکاران و نیک‌اندیشان، سیل‌زدگان را فراموش نکرده‌اند. گروه‌های خیریه مختلفی با حضور در روستاهای درگیر سیل و سرکشی به مردم و گردآوری دقیق نیازهایشان رسالت انسانی خود را به انجام رسانده و می‌رسانند.

نیکوکارانی که سیل‌زدگان خوزستان را فراموش نکرده‌اند

متن زیر گفت‌وگوی خبرنگاران ایکنا خوزستان با تعدادی از خیرانی است که برای کمک به سیل‌زدگان همچنان فعال هستند و از پا ننشسته‌اند. 

سیده‌زینب موسوی، مسئول گروه خیریه «انسانیت اهواز»، گفت: ما از ابتدای سیل در مناطق درگیر حضور داشتیم. جاهایی بود که باید با قایق می‌رفتیم اما حتماً مقید بودیم که تا دورافتاده‌ترین نقاط برویم و وضعیت را بررسی کنیم. خیلی برایمان مهم بود که کمک‌ها حتماً به دست نیازمندان برسد.

آنهایی که خودشان وضعیت مالی خوبی در قبل از سیل داشتند بعد از اینکه راه‌ها باز شد، به شهرها آمدند خانه‌ای اجاره کرده و زندگی را می‌گذرانند اما بعضی که از قبل هم مشکل مالی داشتند اکنون به صفر رسیده‌اند.

در بررسی‌هایمان خانواده‌هایی را دیدیم که فرزند با بیماری سخت داشتند و تأمین هزینه‌های درمانی آن واقعاً از توان خانواده خارج است و تمرکز ما بر اینها بوده است. با توجه به اینکه سیل‌زدگان کشاورز بودند و وسایل مورد نیازشان را پیش‌خرید می‌کنند تا بعد از فروش محصول بدهی‌هایشان را پرداخت کنند اما با این وضعیت پیش‌آمده چیزی برایشان باقی نمانده است. از استا‌ن‌های دیگر کشور هم کمک داشتیم از تهران و کرمانشاه با اصرار خیلی زیاد برایمان اجناس مورد نیاز را فرستادند.

نیکوکارانی که سیل‌زدگان خوزستان را فراموش نکرده‌اند

حجت‌الاسلام سیدعمادالدین موسوی، امام جماعت مسجد امام خمینی(ره) منطقه حصیرآباد اهواز، هم بیان کرد: کمک‌های مردمی مسجد امام خمینی(ره) منطقه حصیرآباد دو سه سالی هست که برای تهیه سبدهای غذایی، بهداشتی و پوشاک و همچنین آموزش‌های کارآفرینی در مسجد برای خانواده‌های بی‌سرپرست در حال انجام است. در موضوع سیل هم ما در پل‌دختر حضور داشتیم و بعد هم که در خوزستان سیل پیش آمد، در اینجا با همکاری نیروهای جهادی در مسجد قرارگاه اسکان ایجاد کردیم. در اینجا گروه‌های جهادی از روسیه، پاکستان و لبنان هم پای کار آمدند. در جریان سیل تلاشمان بر این بود که سیل به منازل مسکونی آسیب نرساند و بعد از فروکش سیل هم سبدهای غذایی، بهداشتی، پوشاک و وسایل خانگی را میان سیل‌زدگان توزیع کردیم. 

در حال حاضر هم در حال رایزنی با خیران برای بازسازی خانه‌های سیل‌زدگان هستیم. بالغ بر 300 یا 400 میلیون تومان در قالب این بسته‌ها توزیع کردیم که همه اینها با کمک‌های مردمی تهیه شده‌اند.

نیکوکارانی که سیل‌زدگان خوزستان را فراموش نکرده‌اند

حسین حسینی یکی از خیرانی است که به صورت خودجوش برای کمک با دیگر خیران از بوشهر به خوزستان آمده است؛ از بوشهر آمده‌ایم البته برای اولین‌بار است که به خوزستان می‌آییم. در ابتدای سیل، ما 15 روز معمولان بودیم و اقلام مستقیم و کمک‌های نقدی که می‌رسید را توزیع می‌کردیم. در حدود 7 میلیارد تومان اقلام جمع‌آوری شد. به صورت خودجوش آمده‌ایم و افرادی که ما را می‌شناسند و به ما اعتماد دارند به ما کمک می‌کنند و کاملاً مردمی عمل می‌کنیم. 

همه این اقدامات تا پایان یافتن حقیقی سیل در استان خوزستان باید ادامه داشته باشد و با توجه به تأکید مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز عید فطر مبنی بر رسیدگی به سیل‌زدگان به ویژه در خوزستان با توجه به گرم شدن هوا، بار دیگر به همه یادآور شود که سیل در خوزستان پایان نیافته است.

گزارش تصویری این گزارش را اینجا ببینید. 

انتهای پیام 

captcha